Annons:
Etikettblandat
Läst 3141 ggr
Fury-Gunnar
2010-02-05 00:52

Hur cruisar ni??

Tjäna jag har en undran.

När d e cruising på Åland den 23-24 juli så lär d väll vara som vanligt först kommer d folk den 23:dje å far ut till oldtime cruisers å grillar festar å så. Sen den 24:de så e d först utställning på dagen sen på kvällen så samlas alla (eller en del) vid Shell för att sen ta ett varv kanske två med lite tur å sen bär d av ut till oldtime igen.

Själv tycker jag om att bara rulla omkrig i stan å bara va flera timmar i Plyman.

Så hur e ni far ni runt ett varv å sen nånstans å festa eller håller ni festen igång i bilen å glider omkring ett tag?

Till saken hör att Mariehamn som cruisingen på Åland e i är inte så stort så på ett sätt e d ju bra att några lämnar utrymme men d e å synd att man bara hinner se flera av bilarna en gång om man inte e med själv.

Annons:
Rockabillyforever
2010-03-14 00:38
#1

Jag kan cruisa hela tiden om jag har råd och får sova lite ibland men annars kan jag cruisa hela tiden, skulle kunna cruisa i flera år utan att stanna visst förutom när en ska söve då men annars kan jag fortsätta hur länge som helst=D.. Beror ju på va det är för bil då, men i Fenan eller en jänkare så går det att hur länge som helst=D..

Fury-Gunnar
2010-03-15 21:31
#2

Ja menar d jag fattar int att många sticker typ direkt för å festa utan bilarna.

Skellefteraggare
2013-06-25 11:07
#3

Jag tar god tid på mig… toppfart kanske 40 km/h, nedvevade rutor runtom och måna härliga timmar bakom ratten med hög rock 'n' roll! :)

Gazolina
2013-07-15 11:51
#4

Hejsan. Jag är en ålänsk raggare. jag undrar om det är någon som ska till Åland på crusieng ihelgen? undrar om jag och en polare får åka med nån rolig och trevlig person som har rum i en jänk :) struntar i vad det är för jänk bara vi får ha trevligt :)

Mona22
2013-07-30 08:53
#5

Har varit på cruisingen på Åland flera år med jänk men detta året blev det vardagsbilen, tycker man bara hinner köra ett varv sen är alla borta och då känns det tyvärr inte riktigt värt. En cruising ska hålla på några timmar och gå riktigt sakta. Visst är det kul att cruisa men inte ensam, särskilt inte om det är något arrangerat. På andra cruisingar håller man på så länge man orkar och sedan ger man upp sent på kvällen =) . Man stannar några gånger och pratar med andra och kollar andras bilar innan man rullar ett tag till.

Upp till toppen
Annons: