Annons:
Etikettallmänt-om-raggare
Läst 11303 ggr
Mooose
12/18/09, 2:21 PM

Plåtluder - wannabies

Hej tänkte ta upp ämnet plåtluder och raggarwannabies..

Alltså tjejer som är ute i svängen utan egentligt intresse, mer för alkoholen/killarn, vilka oftast drar nytta av situationen…

Eller killar som hänger med för att det är mycket festande osv.

Känner ni några??

Vad tycker ni??

Annons:
Tezzy
3/5/10, 1:20 PM
#1

Finns många men oftast så kommer dom ju in mer och mer i intresset för bilar ochh träffar och allt som hör till. Och i många fall köper dom oftast en egen jänkare sen också och börja leva som vi andra i den livs stilen

Rockabillyforever
3/10/10, 11:07 PM
#2

Jo känner att en del tyvärr=/.. Och jag tycker det känns förjävligt=/.. Stog i Nya Wärmlands Tidingen idag om att dom fått stänga ner en mack i Arvika på grund av raggare=(… O jag skulle tro att det är blöjraggare som ligger bakom det eller wannabies om det nu låter bättre.. För jag kan inte tänka mig att en riktig raggare står o pissar på bensin pumpen eller slår en öl flaska i huvudet på sig sj så att det blir blod överallt, eller bara är otrevlig mot alla.. Är detta raggare verkligen??? Är detta raggare så ska jag sluta kalla mig för raggare nu på stört!!! Jag tror jag ska börja kalla mig något annat istället hehe, cruiser eller något kanske Rock N Rollare hehe..

Fury-Gunnar
3/15/10, 9:34 PM
#3

Nog känner man några men inga som e som #2 berättar om. Tror nog aldrig att jag mött otrevliga raggare å då menar jag raggare å int wannabies.

Rockabillyforever
3/16/10, 12:52 AM
#4

#3 jag prater såklart om wannabies, men problemet är att det är så många av dom=/.. Det finns ju dom som tror att har man ett flak öl och en gammal bil så är man raggare, så jävla fel=/..

Fury-Gunnar
3/18/10, 12:11 AM
#5

#4 jag håller helt me om att d e helt jävla fel med alla dessa wannabiesana som bara far omkring å super å grisar i gamla bilar å kallar sig raggare.

Jag började nästan så jag köpte en int gammal men ändå en 89 Cheva Caprice hgv å den var vi väll inte så försiktiga med å vi söp å härjade, men mitt jänke intresse började där. Visst jag har alltid tyckt om bilarna musiken å kläderna men aldrig förstått gemenskapen i raggarkulturen som jag har sett sen man skaffade en lite äldre jänk å kom ut på cruisingarna å inte bara e ute för att supa skalen av sig å grisa sönder bilen. Å visst ser ju min bil ut som om man bara skulle fara runt å supa i den men d e ju som vanligt att d alltid finns för lite tid så man kör å renoverar om varann.

Visst kan jag förstå gemenskapen som man hade också när man grisade omkring men varför man kallar sig raggare då förstår jag inte. Jag kallade mig inte raggare när vi var ute å söp men många "svenssons" kallade säkert oss för raggarsvin bara för att vi åkte omkring i en amerikanare vilket ju e helt fel. Dom skulle ju kunna tänka som vanligt bara "jävla ungdomar va dom svinar" men nej bara för att d ja en amerikanare så blev man ju "raggare".

Tacka vet jag riktiga raggarna men vi lär väll andrig bli av med wannabierna.

Angelclaw
3/23/10, 10:43 PM
#6

Jag har kopplat bort allt sådant där..  wannabees, fjortisraggare och plåt***** och allt vad det heter. Bekommer mig inte. De är väl där för att de gillar stilen de med. Är inte så viktigt att placera i fack tycker jag, gillar man stilen eller folket runt omkring, vem är jag att bestämma vad som är "äkta" och inte. 

Fast jag tycker det är lite synd då fina bilar blir nedsupna dock, men det är väl en annan sak kanske Glad

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Rockabillyforever
3/27/10, 12:01 AM
#7

#6 Jo men skillnaden är ju att dom gör om stilen till något urlöjligt=/.. Jo men det finns ju alltid gränser på allt.. Ta en bil som Televinken sönderslagen på en helg, o sen har jag hört att dom pissa och sket i den.. Låter ju nästan som en flock apor.. Det skulle ialle fall bli så med en bil öm en ställde den i djungeln hehe..

Angelclaw
3/27/10, 8:10 PM
#8

#7 Fast vad spelar det för roll, egentligen? Minimerar det värdet i ditt intresse?

Televinken.. åh den har jag ju hört nåt om, var finns du? Värmland kan jag ana? :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Rockabillyforever
3/29/10, 1:08 AM
#9

Ja men det är ju inge roligt o vare ute på cruising också kommer det en sönderslagen jänkare, liksom det är inte så roligt o se bilar som man älskar helt sönderslagna, o sen som jag då som inte ens har råd att skaffa en jänkare, också äre snorungar eller ska man kalla dom svin med jobb som har råd o skaffa sig fina bilar o slår sönder dom så att värdet på dom inte ens är hälften längre.. Nej.. Ja jag är från Värmland, vad har det med saken o göra då???

Angelclaw
3/31/10, 8:54 AM
#10

#9 Jag har lärt mig att blockera det där antar jag. Sönderslagna bilar är alltid tragiskt dock.

varför jag undrade var du var ifrån var för att jag försökte placera varifrån jag hört om televinken :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Rockabillyforever
3/31/10, 10:48 PM
#11

#10 Okaj ah jag blir förbannad varje gång jag ser en sönderslagen bil, tyvärr så kan man ju inte göra så mycket åt det, för slår man ner puckot så får en ju sitta i finkan en liten stund skulle jag tro.

Okaj mja det är faktiskt så att jag skäms över Värmland lite grann på grund av att vi tydligen är mästare på att skapa sönderslagna bilar här.. Men men jag vet att jag tänker fan inte bli en av dom ialle fall.. Gammla bilar görs ju inte längre så då kan man inte göra så, o sen ser ju bil fan ut som stryk efteråt.. Hade det vart nya bilar eller Volvo 200-700 och 900 serien så hade jag då fan inte brytt mig då hade jag bara flinat hehe.. Eftersom ingen av dom bilar har några linjer eller former ändå..

Angelclaw
4/2/10, 5:21 PM
#12

#11 Inget att skämmas för var man är ifrån, om andra gör korkade saker är det ju inte ditt fel :) Bär ditt värmländska ursprung med stolthet istället tycker jag :)

Öht är det dumt att slå sönder bilar oavsett modell eller årgång kan jag tycka, det finns liksom ingen logik i det.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

RAGGARSVINET84
4/8/11, 12:42 PM
#13

Raggare är väll ändå motorburen ungdom från början inte sama sak som rockabillyn stor skilnad rebbeler mot smahället alltså det e najs med pilsnerhirkar skärp er nu farfar

Annons:
kultur
5/30/11, 10:35 AM
#14

Jag har bara ett ord för dessa töntar BLÖJRAGGARE. Riktiga raggare lägger hellre ner pengar på sina bilar än på alkohol.

Mona22
5/31/11, 11:40 AM
yeager
1/14/13, 11:54 AM
#16

Raggare är väll ändå motorburen ungdom!!?
Näää va fan måste man vara en ungdom för att vara raggare verkligen inte :-)

/Motorburen gubbjävel och Raggare

Psychoobilly
4/5/13, 3:14 PM
#17

Jag själv älskar hela raggarkulturen å hänger gärna mä i svängarna. Jag själv kan ju inget om att fixa med bilar, så de överlåter ja till dom som kan.

Upp till toppen
Annons: