Annons:
Etikettallmänt-om-raggare
Läst 6333 ggr
MizzSandra
2009-04-23 14:39

Raggare=Cooola

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar deras bilar o musik ;D

Jag har åkit runt i såna bilar förut, o gu vad jag gillar det =)

Raggarna har också bra musiksmak tkr jag, min kille är raggare och jag "hårdrockare".

Alla är värdiga på sitt sätt och hur dem vill vara, det är upp till var och en.

Gulligt med folk som klagar på dem,

det är patetiskt.!

Ha de bra och ROCK on Boys'n'Girls!

Annons:
Gasoline
2009-04-23 22:06
#1

Klart att raggare är coola, annars skulle jag aldrig klassa mig som en ;) Men du vet, det går jävligt bra att klanka ner på andra folkgrupper, men inte se bristerna i sin egen.

RockinNewport
2009-04-24 15:29
#2

Helt rätt Gasoline!

Men vi Raggare är juh omåttligen bäst Cool Men det finns svin inom ALLA folkgrupper, intressegrupper osv.  Och självklart är det alltid roligt att klassa ner på andra men det handlar mest om okunskap och rädsla tror jag.

Heder åt dej MizzSandra ;)

.... You Never Can Tell ....

texaco
2009-04-25 01:28
#3

kan bara hålla medCool

MizzSandra
2009-05-19 02:45
#4

#2

Håller med ^^

ThanxCool

elvissspringsteen1
2009-05-19 17:43
#5

Så totalt sant!;)

MizzSandra
2009-05-19 21:24
#6

#5 Så sant ^^

Annons:
rocknroll-nisse
2009-05-22 01:49
#7

ja så fort man tar med någon "icke raggare" ut på en cruising runda så blir dom helt frälsta direktSkrattande

MizzSandra
2009-05-22 03:18
#8

#7 Det är Nice detCool

Gasoline
2009-05-22 13:40
#9

#7 Ja, och det räcker med att ha någon i sin volvoraggarbil så blir dom ganska betuttade direkt ;) Håller på att lura i min kompis Sanna att bli raggare =P

RockinNewport
2009-05-26 19:24
#10

Raggare är inget man blir - Man föds till ´et!

.... You Never Can Tell ....

Liiza87
2009-05-30 14:42
#11

#10 Kunde inte sagt det bättre själv :)

texaco
2009-05-31 00:50
#12

#9 volvoraggarbil????? volvo är alldrig en raggarbil…

Gasoline
2009-05-31 11:59
#13

#12 Hört talas om volvoraggare?

Annons:
texaco
2009-06-05 01:27
#14

#13 blöjjraggare menar du? jo dom har jag hört talas om… men volvoraggarbil va ä de? en stylad sosseconteiner? att säga att volvo ä raggar bil är som å säga att snö är guld.. de går fan inte ihop…Rynkar på näsan

en raggarbil är en amerikanare eller gammal opel så hare alltid varit å kommer alltid å va… inte volvo eller saab eller bmw eller toyota eller nån annan jävla svennson bil…

Gasoline
2009-06-05 15:22
#15

#14 Har aldrig sakt att en volvo är en raggarbil, för det är det deffenetivt inte, men volvoraggarna har volvoraggarbilar. Förstår inte hur du då kan få det att gå ihop att opel är raggarbil, om det endast är amrekanska bilar som kan klassas som jänkare, för opel är väl ändå inte amerikanskt?

Och om man ska vara riktigt petig så är varken BMW eller Toyota svenssonbilar.

texaco
2009-06-06 23:26
#16

#15 opel tex. admiral och kapitän är klassiker inom kulturen fråga mej inte varför för de ä inte nått ja hittat på… å jo bmw å toyota å övriga japs å europeer å nya bilar ä svennson bilar enligt mej i alla fall sen är jag inte ensam om å tycka de…

Angelclaw
2009-06-07 10:38
#17

Alltså, amerikanska bilar är ju de enda som kan klassas om jänkare (eftersom de är jänkare)

Men gamla kapitäner tror jag (här får ni som kan mer rätta mig om jag har fel) användes av mången raggare under tiden då de begav sig : )

Svenssonbilar är ju sånt som alla åker runt i. så, toyota, BWM, Mercedes och liknande..och ack så trista! Tungan ute

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-07 16:18
#18

#16 Jo, det är kultbilar, men inga jänkare!

Svenssonbilar för mig är svenska bilar som svenssons åker i, dvs SAAB och volvo!

texaco
2009-06-07 18:47
#19

#16 har jag nån sin sagt att opel ä jänkare!!!!???Skrikandes skärp dej för fan sitt inte å hitta på att ja sagt att de ä jänkare! vilken hjärndöd person som hällst fattar ju att jänkare ä amerikanare!

Gasoline
2009-06-07 21:50
#20

#19 Citat "en raggarbil är en amerikanare eller gammal opel så hare alltid varit å kommer alltid å va". Antar att raggarbilar är samma som jänkare? Nu tycker jag faktiskt att du börjar bli otrevlig!

Annons:
Angelclaw
2009-06-07 22:31
#21

#19 Onödigt otrevlig ton -man kan väl debattera utan att dumförklara varandra (Jag kan intyga att Gasoline faktiskt är en duktig och trevlig tjej -jag är grymt tacksam över att ha henne som Medarbetare inne på motor)

Jänkare (Yankees) kan bara vara av amerikanskt ursprung. Men det är ju inte så lätt att ha koll på ;)  Raggarbilar däremot är vad raggare åker runt i, och det är ju till största delen amerikanskt (gammalt) -men raggarna från förr åkte även gamla kapare och liknande också ibland.

Gasoline: Vi får helt enkelt konstatera att vi menar ungefär samma sak men uttrycker oss olika ;P

Jag tycker svenssonbilar är vad medelsvensson kör runt i, dvs div kretipletimärken.

Jappsare och annat plast kallar jag pokemonrääsers ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-07 22:35
#22

#21 Står inte Yankees/Jänkare för gammal amerikan eller något liknande? Läste det någon stanns. Jag tycker att en raggarbil är en jänkare, sedan finns det bilar som ofta förekommer i samband med raggare, där ibland vissa opel, volvo och annat smått och gott.

Ja, då har vi olika uppfattningar om vad en svensson bil är ;)

Angelclaw
2009-06-07 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Jo ungefär så ;) Yankees är ju gammalt för amerikaner,och amerikanare  Haha ja vi har väl det! Men det är ju bra - då funkar vi bättre ihop tror jag :)  Fast om en raggare brukar en bil är det väl i viss mån en raggarbil..fast jag tycker ju inte alltid det, haha inte lätt fråga. Jag tycker ju en sjysst kustad amazon eller pv t.ex är coolt. Fast då vill jag ju ha dem i yankee-style med amazoner i Ford/Mercury-släde modell eller nåt.

Kapitäner är också rätt snygga. Det här är en sjysst en! Tror att det är en årgång 50.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-07 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#23 Ja, alla bilar en raggare brukar måste ju bli "raggarbil", ellerhur =P Skämt å sido, inte riktigt så. Däremot tycker jag att alla äldre bilar är ok att bruka som raggare, frågan är bara hur lämpliga för en crusing det är.

Och ja, för mig finns något så tokigt som en volvoraggarbil.

Här är en volvoraggarbil som jag hamnade i uppe i Vansbro nu i helgen, limo!

Angelclaw
2009-06-07 22:54
#25

#24 Haha jag vet inte, egentligen är jag ju inte raggare -jag är…'hmm* bilintresserad helt enkelt, med en viss dragning till gamla jänkare ;)

Jag tror däremot att var och en blir salig på sin tro och att man skall respektera varandra -så även om jag inte gillar den typen av volvoraggarbil (den är för ny *S*) så tycker jag faktiskt att det är okej att åka runt i om man själv gillar det!

Det enda jag kan reagera över är när det är plastbils"cruising" …för cruising för mig ÄR jänkare, gamla customs och rod:ar!  Annars är jag inte fullt så stel ;P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-07 23:00
#26

#24 Jadu, jag brukar själv säga "jag är inte raggare, jag är mig själv" Dvs att jag aldrig påstått att jag är något som folk kanske inte anser att jag är.

Nja, tycker faktiskt att 740 är fin, men som du säger är det nog lite för nytt. Däremot va den ju ganska pilsnrig, och jag ÄLSKAR PILSNERHÄCKAR! Tycker igentligen inte att det passar sig att komma med dessa typer av volvosar på en raggarträff, men orkar inte lägga ner någon tid och energi på att älta detta heller.

Håller absolut med om att dessa plastbilar inte hör hemma på crusing, hela känslan försvinner lixom.

Angelclaw
2009-06-07 23:03
#27

#26 Kolla mitt galleri och titta på liten ful amerikansk pilsner ;P

Jo men precis… vill jag se alla dessa (i mitt tycke) svenssonbilar går jag på ica-parkeringen. Så spännande var det. Lite färg, nåt äckelneon och toning, en liten vinge på det och VIPS är the fast and the furious på gården liksom..noo thanx

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Gasoline
2009-06-07 23:09
#28

#27 Haha, du låter lite hatisk =P

Herregud, jag måste verkligen byta pojkvänn! Jag älskar jänkare och uråldriga bilar, medans han vill ha dessa plastisar (hellst). Suck, vad ska man göra?! =P Hahaha!

Angelclaw
2009-06-07 23:12
#29

Haha hatisk? nej bara starkt emot *S*

Haha du får härda ut för kärlekens skull ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-07 23:15
#30

#29 Nja, funderar starkt att byta upp mig till en kar med vettigare bilintresse =P Nejdå, ironi på hög nivå! Tänk att man kan vara så lika men ändå så otroligt olika!

Däremot har jag inget emot att åka dessa konstiga, plastiga bilar. Men om jag själv får välja åker jag något vettigare ;)

Angelclaw
2009-06-07 23:17
#31

#30 Jag är inte så kräsen om jag ska från punkt a till punkt b ;)

Tycker nog att det låter som ett idealiskt förhållande där :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

RockinNewport
2009-06-10 13:26
#32

Haha Jaha vilken diskussion om dessa Oplar….

Kapitäner är välkomna på cruisingar tycker jag även om de bygggdes i Tyskland. Kapitän P1 kom 1958 och hade tagit inspiration från de stora amerikanska bilarna. Karossen hade panoramarutor och fenor, vilket gör att den måste juh fått insperation från Amerika och det är mkt trevliga bilar i sig. Men det är inga jänkare - det är sant  Men fasen vad man har härjat i en gammel Kapitän:P

Men dessa Volvoraggare! SNÄLLA!  Kan ni inte skaffa er egna cruisingar? Cruising är till för Veteranare och helst från Amerika. Volvo är (enligt mej) världens trognaste bruksbil men aldrig att jag skulle ta 740:n till en cruis lika lite som jag skulle ta Newporten till en streetrace-träff eller liknande:P

Men volvoraggare och Raggare är inte samma sak. Ultima Thule och Eddie Cochrane är inte samma sak heller!

Bara min åsikt! =)

.... You Never Can Tell ....

Angelclaw
2009-06-10 13:52
#33

#32 Haha MoPar är för alla tillfällen ju ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-10 14:28
#34

#32 Hmm, jag vet inte det jag.. Det är ju skillnade på volvo och volvo. PV och 740… Mitt tycke, veteranbil som veteranbil..

Annons:
Angelclaw
2009-06-11 18:47
#35

De gamla pv:arna ser ju faktiskt också de ut som mindre amerikanare. är de dessutom ombyggda i rätt stuk så tycker jag att de funkar.

Det här är ett ämne man kan älta i evinnerlighet ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Gasoline
2009-06-11 19:44
#36

#35 Ja, alla har ju olika åsikter och detta är ett så pass stort ämne, så det lär nog aldrig ta slut.

Angelclaw
2009-06-11 21:01
#37

#36 Precis :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

RockinNewport
2009-06-12 13:58
#38

#33

Givetvis men jag nedlåter inte min MoParkärra att åka runt på en volvocruising=)  Låter knäppt men sån är jag hehe. Det finns alltid nått annat att åka på=)

#34 och uppåt

Ja det är klart de är skillnad på en PV o en 740 men jag menade att di flesta cruisingar är till för Veteranbilar och till den genren äre inte många 240/740 som kan räknas in i.

Ja detta går att driva hur långt som helst alldeles sant! Skrattande

.... You Never Can Tell ....

Angelclaw
2009-06-12 17:13
#39

#38 Haha en katt bland hermelinerna ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

ivanhoe81
2009-06-14 13:11
#40

orkade inte läsa hela tråden

började väl som mopperaggare, gick över till eparaggare och blev sedan volvoraggare (som jag sitter fast i än så länge tills jag får en vettig bil)

om man nu ska klassa mig som raggare så är jag av den äkta sorten, den som älskar bilar, glida runt etc men tyvärr har jag ingen bil för det (har inte ekonomi att köpa en)
så man kan nog kalla mig för vanlig raggare som glider runt i en gamal volvo 740 som man ärvt av mor sin

min önskedröm är att fixa iordning en gammal amazon som man cabbar, monterar i en v8 och automat och stylar den på 80talsvis
annars så är det cadillac eldorado -59 som gäller för mig

RockinNewport
2009-06-18 16:36
#41

#40

låter hur perfekt som helst juh…

.... You Never Can Tell ....

Annons:
ivanhoe81
2009-06-18 18:20
#42

#41 vad bra då

jag letar pengar just nu då jag har en motor på g (bara en amazonkaross kvar) blir en liten lätt aluminium9 från rover (men det räcker till en amazon)

jag får ge 1500kr för en fungerande v8 överrenskomligt tycker jag

[Moparmaniac]
2009-07-12 13:28
#43

Tycker det är synd att man kallar en amerikansk bil för raggarbil.

det låter inte bra!

Gasoline
2009-07-12 16:35
#44

#43 Oftast är det ju raggarna som använder dom. Och genom att säga raggarbil så utesluter man alla fula, nya amerikanare. Skulle se det som ett sätt att peka ut en spec sort av amerikanska bilar på ett bra sätt ;)

[Moparmaniac]
2009-07-12 16:40
#45

jo du har en poäng där. det e väl bara jag som är lite så :P haha.

Gasoline
2009-07-12 16:41
#46

#45 Det är ett forum, då har man rätt till sin egen åsikt ;)

Upp till toppen
Annons: