Annons:
Etikettom-sajten
Läst 2731 ggr
Celia
10/7/07, 3:48 PM

AI?

Får man vara nyfiken och fråga vad aktivitetsindex visar på i snitt här? Vilka dagar är det mest aktivitet och vad kan vi göra för att öka även de andra dagarna? Misstänker att det ökade något när tävlingen lades upp? Ingen som är bra (har tid och lust) att skriva artiklar om bilskötsel. 'Så här byter du kol i generatorn' och liknande?

Jag kan bidra med tramstrådar Räcka ut tungan

Annons:
StefanW
10/7/07, 4:12 PM
#1

Tror att det är ett bra AI här inne!? Ser hellre kvalité istället för kvantitet på inläggen!

Artiklar! Ett kärt ämne för mig är bilvård! Skulle kunna sätta ihop en artikel om det, så skulle det nog ta fart här inne!

#0 Tramstrådar? Är det något nytt du skall börja med? För jag tycker inte att du skrivit sådant förut!

Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
10/7/07, 5:55 PM
#2

#0. Jag får faktiskt säga att indexet har legat stadigt "högt" ett tag! I alla fall enligt mitt tycke Generad.. Vi ligger just nu på 4795.
Aktiviteten sjunker emellanåt, mest på helgerna och under kvällstid! Konstigt faktiskt! Verkar som att de flesta har internet på jobbet och passar på att surfa då?.

Vore kul att lägga upp tekniska artiklar! Kräver dock rätt mycket tid och engagemang. Sen vet man ju inte hur allmängiltigt för intresset det är? Vill någon tex se ett reportage om hur jag står och jävlas med att byta kylslangar på min gamla V4:a? Fot i munnnen

Jag gillar tramstrådar!! Man måste få spåna lite också!!

Celia
10/7/07, 8:30 PM
#3

#1 - Det där sista var ju väldigt snällt, speciellt då du först skriver att du vill ha kvalité Skrattande Jag har ju inte så mycket att bidra med, annat än min svaghet för vissa bilar. Jag har bytt förgasare på min gamla Honda för många herrans år sedan, ett under att det blev rätt. Fast sen kvarstod ändå felet och det var något mycket enklare och billigare som behövdes Oskyldig - så jag räknar mig knappast som bilkunnig. Så det kan lätt bli mycket trams från mig, speciellt då jag är uttråkad…

Ja Sven-Erik, jag tittar gärna på bilder när du byter kylslangar! Glad

StefanW
10/7/07, 8:46 PM
#4

#2 4795 är inget att skämas för i AI! Jag vet ju vad andra sajter har och denna sajten kan ju inte jämnföras mot en "upp till 13" som chattar och räknar ner från 1000 bl.a. Nä, tonen här inne "é go" och då trivs jag!

Jag kan ju försöka skriva något om bilvård, sett ur mina ögon och erfarenhet. Tror att det finns många som har gamla huskurer för sina klenoder, som andra gärna tar del av

Sven-Erik! Skall jag skicka det via epost och bifoga bilder så att du kan lägga in det i artikel form?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
10/7/07, 9:15 PM
#5

#4. Jag är helt nöjd med AI! He, just som jag skriver det här så sprang vi upp i 5015! Första gången!

Det vore perfekt! Jag tror också att det kan finnas intresse av lite mer "handfasta" trådar. Säkert så finns det fler här inne som sitter inne med en hel del kunskap och vilja att dela med sig!

Japp! Skicka till min E-postadress! Om du inte kan den:
sven-erik@nostalgishopen.com

Tack Stefan!

Azgaron
10/8/07, 2:04 PM
#6

Å, jag som trodde det var frågan om artificiell intelligens Glad Kul att det ligge så bra till!

Här var ju en del välbekanta ansikten. Undrar vad det kan bero på? Glad Kan väl aldrig vara så att vissa intressen går hand i hand på nått vis?

Agaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
Sven-Erik
10/8/07, 7:35 PM
#7

#6. Välkommen Azgaron! Ja, världen är bra liten. Det verkar som om modellbygge och bilintresse går hand i hand! Tycker jag är kul. Samtidigt lite roligt att "träffa" gamla bekanskaper under nya former, så att säga…Fot i munnnen

Celia
10/8/07, 7:39 PM
#8

#7 - bygger Lotta också? Saknar henne :(

Sven-Erik
10/8/07, 7:45 PM
#9

#8. Nädu Celia, hon är inte intresserad av detta småpillande!
Hon har fullt upp med sitt företag, webbutik, mässor och gud vet allt!
Vi är fler som har saknat henne! Hon var borta hela helgen på mässa i Borlänge. Kom hem igår vid 10-tiden, helt utschasad!

Celia
10/8/07, 8:24 PM
#10

#9 - Ge henne massage direkt!

Sven-Erik
10/8/07, 8:27 PM
#11

#10. Schhhhh! Inte så högt att hon hör det! Skrattande

Celia
10/8/07, 8:47 PM
#12

Det var det fräckaste! *sätter mig med armarna i kors*

*Andas in djupt och skriker* LOTTA!!!!! Skrikandes

Azgaron
10/8/07, 9:03 PM
#13

#7 Tack! Iofs väcktes väl mitt modellintress först, men när jag inträdde i "bilåldern" så var intresset väldigt stort för allt vad jänkare och hot rods hette. Utöver att köra en eller annan Chevy Nova så kom jag själv aldrig närmre än den 60a Kapitän jag hade.

#12 Glad

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Annons:
Sven-Erik
10/8/07, 9:34 PM
#14

#12. Oj, nu ligger jag illa till…..Fot i munnnen

Cruising
10/9/07, 2:23 PM
#15

ska det va kapitän ska det vara 62:an..grymt fina bilar det. min polare hade en som blev såld för 50 tusen = aporiginal!

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Azgaron
10/9/07, 3:12 PM
#16

#15 Jo, 62an är ju inte fel den heller, och inget dåligt pris heller. Skulle gärna haft min kvar om jag kunnat.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Gasoline
10/12/07, 1:35 PM
#17

Ja, artiklar om bilvård vill jag ha, ge mig =)

StefanW
10/12/07, 5:32 PM
#18

#17 Kommer i nästa vecka då jag är lite ledig!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Gasoline
10/12/07, 5:34 PM
#19

#18 Vad kul, längtar =)

Phantom
10/21/07, 1:29 AM
#20

Min erfarenhet säger att det inte är så många som är intresserade av praktiska problem,som att bilen krånglar…

Annons:
Gasoline
10/22/07, 3:47 PM
#21

#20 Jag vill mer än gärna kunna mecka med annat än småfel på min moppe. Brukar vara med när tex pappa eller kompisar ska te och mecka för att försöka lära mig lite..

Sven-Erik
10/22/07, 8:51 PM
#22

#18. …och vi väntar……Skrattande

StefanW
10/22/07, 11:05 PM
#23

#22 Den som väntar på något…….väntar å väntarFlört

P.s. håller på att lägga in en del som varit borta från modellbygge (lite över 100, artiklar) såg att du bara hade två på listan!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
10/23/07, 12:11 AM
#24

#23. Que? Har jag bara två artiklar på modellfokus? Tycker att jag skriver om allt möjligt ( och omöjligt!)….Fot i munnnen

Celia
10/23/07, 2:02 AM
#25

#24 - han menar nog här på Raggare (?)

Upp till toppen
Annons: