Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 6621 ggr
Gasoline
9/13/07, 9:49 PM

OT Tatuering

Finns det någon som har några teckningar/bilder eller förslag på någon rolig/fin tatoo som är raggar inspirerat, bilar eller what ever? Finns det någon som skulle vilja visa mig något sådant? Jag har planerat att tatuera mig i framtiden, dvs när jag törs och vill ha lite förslag.

Annons:
StefanW
9/13/07, 10:22 PM
#1

Vi skall nog kunna hitta något till dig! Jag återkommer!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Gasoline
9/13/07, 10:29 PM
#2

Toppen, alltid kul att titta, kanske kan hitta min dröm tatuering.. =)

StefanW
9/13/07, 10:58 PM
#3

Skall det vara Svenskt eller Amerikanskt inspirerat på "raggar-temat"

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Gasoline
9/13/07, 11:09 PM
#4

#3 Vet inte riktigt vad det är för skillnad =P Men alla förslag jag kan få kommer jag att uppskatta.. Spelar väl ingen roll ifall det just har det temat. Något snyggt vill jag oxå gärna se ;)

StefanW
9/14/07, 12:14 AM
#5

#4 Ja, det gäller ju att det blir något som även passar på äldre dagar när man sitter på hemmet, då det inte går att sudda ut och göra om hur som helst!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Gasoline
9/14/07, 7:52 PM
#6

#5 Jo, lär nog dröja ett tag innan jag tar mig mod till att göra det, en sådär 15 år kanske =P Haha!

Annons:
Pontiac63
9/14/07, 9:34 PM
#7

En kompis hackade dit en haj för många år sen, med en '59 cadillacfena på, blev rätt bra faktiskt. Kan det vara ett uppslag?

Annars får du hitta på något eget, eller välja ut nåt hos tatueraren. Jag rekommenderar att du gör hennatatueringar först. De målas dit, de går att få bort. Det är ju inte förrän du har nåt på dig som du vet om du trivs med det…

Har själv tatueringar, men inte direkt nåt raggartema, mer indian, fjädrar och sånt. Doc Forrest gjorde dom, men han har slutat. Men hans medarbetare, Mia, håller på än. Hon var europamästare några år. Sök på nätet: http://www.flashfighters.nu

Doc Forrest byggde en rod på 90-talet, om nån kommer ihåg. En flyginspirerad röd och vit '32 Ford, med front som såg ut som en propellerkon.

Celia
9/14/07, 10:51 PM
#8

Ta dig till Tattoomässan i Malmö nu i september. Där brukar vara ett urval av de mest kända, och bästa, tatuerarna från olika delar av världen. Ett tillfälle att få något speciellt från en artist som inte har sin verksamhet i Sverige :)

Mvh, Cecilia

Gasoline
9/15/07, 12:45 PM
#9

#7 Hmm, ja, ganska fin faktiskt. Henna? Ja, det kanske skulle vara en bra ide, men som sagt, det lär ta ett tag innan det blir av, då jag är för feg.. Har kollat hos olika tatuerare när jag har vart med kompisar och så, men hittar bara döskalle saker, för det mesta..

#8 Ja, det skulle ju vara kul, men lite väl längt för min del.

CarinaG
9/15/07, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag gjorde en tatuering i svanken på en av mina bilar. Är jätte nöjd och det är bara jag som har en sådan. t.o.m bucklan i kofångaren finns med. Tänk bara igenom det noga innan du väljer motiv. Jag tänkte länge innan jag bestämde mig och tror inte att jag kommer att ångra den.

Slänger in en bild :-)

Gasoline
9/15/07, 4:40 PM
#11

#10 Ahh, det vart ju jätte bra. Funderar oxå på att kanske tatuera in min bil någon stanns. Jodå, jag hinner nog tänka igenom det innans jag törs göra det =P
Tack för bilden

storkenflyger
9/16/07, 2:02 PM
#12

#11  Miami ink ett tv program om tatueringar Söndag kl 19:00 på tv6 Där kanske du kan hitta nåt om du inte redan ser det Lycka till

Gasoline
9/16/07, 2:07 PM
#13

#12 Har tyvärr inte tv6 =(

Ingen som har några fler bildförslag?

Annons:
Pontiac63
9/18/07, 7:57 PM
#14

Här är ett förslag…

Celia
9/18/07, 8:25 PM
#15

Förvånad Ja dj….lar, nu får jag knappt luft här!!! Skrattande

StefanW
9/18/07, 9:11 PM
#16

Och här kommer en på en kille! och gissa om han är populär på fängelset….Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Celia
9/18/07, 9:34 PM
#17

På fängelset Skrattande Ja det skulle väl vara där…
Snygg häck! Synd att kladda ner den med vårtor Ledsen

Gasoline
9/18/07, 11:22 PM
#18

Ja, väldigt fyndiga tatueringar, men inget jag tror att jag ska ha på min kropp ;)

#17 Ja, väldigt fin rumpa, men som du säger, synd att det är vårtor på skinkorna =P

Tack för tipsen iaf =) Inga fler?

storkenflyger
9/18/07, 11:24 PM
#19

#14 Hahahahaha Fantasin är där inget fel på

#18 Ta bort alla blommerna i hennes hår så tror jag den varit mycke snyggare

Gasoline
9/18/07, 11:38 PM
#20

#19 Jo, det tror jag oxå, men alla har ju olika smak. Anledningen till att jag inte vill ha den är för att jag för det första har riktiga tuttar på framsidan =P Dessutom vill jag ha något rellativt litet, då det blir min första och antagligen min ända, jag är en fegis när det gäller sånna här grejer =P

Annons:
storkenflyger
9/18/07, 11:58 PM
#21

#20 Jag tror inte på allvar att de mena att du skulle ha nån av ovanstående tatueringar De va kul att se och annorlunda

Bra att du tänker och funderar innan du bestämer dig För när den väl är där så är det inte lätt att bli av med dem Jag vet de som fått tagit bort tatueringar och det har inte alltid blivit så snyggt

Gasoline
9/19/07, 12:02 AM
#22

#21 Lät som att du tyckte att jag skulle göra den =P Nej, tror inte heller att han tyckte att jag skulle ha den, faktiskt =P
Jodå, eftersom jag är en fegis så tänker jag alltid innan jag gör något sådant, nästan lite för länge ibland. haha!

storkenflyger
9/19/07, 12:24 AM
#23

#22 Du ska inte känna dig som en fegis Tänk istället detta är nåt jag ska ha hela livet då ska jag ha de bästa

Gasoline
9/19/07, 11:22 AM
#24

#23 Jodå, men jag är lite rädd för att det gör ont, det va det jag mena ;)

Pontiac63
9/19/07, 9:24 PM
#25

Gasoline! Ja, det gör ont, lite olika var på kroppen man gör dom. Tunnare skinn smärtar mer. Men börja, som du säger, med nåt litet. Trivs du med det kan du göra större sedan.

Ett annat tips kan vara att göra dom på ställen du lätt kan dölja, om det behövs. T.ex inga stora dödskallar eller sjörövarskepp på underarmarna, ifall du vill gå i ärmlös aftonklänning på Nobelfesten.

Den här gör garanterat ont…

Gasoline
9/19/07, 11:24 PM
#26

#25 Jodå, jag vet att det gör ondare där man har tunnare skin. Nej, inga tatueringar på överarmarna, det är redan bestämmt =P Och som du säger fast i med andra ord, något mer diskret ställe.

haha, ja, jag kan tänka mig att det gjorde j*vligt ont. haha, men ska man vara fin får man lida pin!

Celia
10/2/07, 12:48 AM
#27

Jag var på tattoomässan i helgen. Där skulle du varit Gasoline, massor av fräcka tips på allt möjligt. Även en hel del bilar :)

Nu har jag skaffat min första, dock ingen bil. Tänk att jag vågade!! Blev förvånad att det inte var så 'farligt'. Nu vill jag ha fler :)

Annons:
StefanW
10/2/07, 9:47 AM
#28

#27 Nu blir vi nyfikna!

Stefan - Modellbyggare

Celia
10/2/07, 2:25 PM
#29

#28 - Jag vet ;) så jag har lagt upp en bild i min dagbok här på iFokus…

Cruising
10/2/07, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

denna gjorde jag för 2 år sen ca

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

StefanW
10/2/07, 5:20 PM
#31

#29 Nu har jag tjuvtittat! Glad

Stefan - Modellbyggare

Celia
10/2/07, 6:08 PM
#32

#31 - jag såg det precis. Tack för att du skrev :) Den är till minne av min pappa och sambo (båda var skorpioner) - frihandstecknad för att jag ska vara själv om den. Tjejen var norsk och gör bara en av varje, extra kul tycker jag :)

Gasoline
10/2/07, 9:15 PM
#33

#27 Ahh, vad kul. Ja, det hade ju varit skoj men det va ju en bit för mig. Har varit med en kompis till en tatoo studio men majoriteten av motiv är tribaler, drakar och döskallar :/ Ska gå in och kolla på din ;)

Upp till toppen
Annons: