Annons:
Etikettbilträffar-fester-mm
Läst 1563 ggr
ElLobo
2007-07-26 00:57

Raggarrundan i Dala-Demokraten

En artikel från Dala-Demokraten idag.

"Från raggarrunda till kommunfinansierat publikevenemang. Cruisingen har flyttat in i finrummet. Ikväll visar entusiasterna upp sina bilar på gatorna. I trakterna runt Falun finns dessutom ovanligt många pärlor.
- Det finns ofantligt mycket fina bilar häromkring, säger Peder Flygt, president i Coppermine Cruisers.

…"

Annons:
skylarkdriving
2007-07-26 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Var uppe i Falun onsdagkväll och det var mycket fina bilar som rullade runt på gatorna och en himla massa trevligt folk!

Och härlig rök fick vi oxå se från bränt gummi och faktiskt tog det en bra stund innan ordningsmakten kom och sa: Nu får ni sluta pöjkar och flickor.

Men det blev en fin kväll. 

skylarkdriving
2007-07-26 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

mera Falun

Kurrijama
2007-07-27 13:25
#3

Var oxå dit, så klart! Kul o trevligt som vanligt, det är extra kul eftersom slingan är planerad så man får möta varandra så mkt. Nått som saknas på de flesta cruisingar annarsFundersam

Tyckte tyvärr att det var mindre bilar o folk än vanligt, men blev ändå förvånad att höra att det var betydligt mindre bilar i Falun än i Säter i fredags. Det är ju viss skillnad på storlek på stadFlört

[Anna-N]
2007-07-27 13:59
#4

#3: Ja, det är bra jobbat av Säter att få så mkt bilar till en sådan liten ort mot Falun. Men Falun har ju två dagar…. å andra sidan är det väl ändå mindre bilar på torsdagen.Fundersam

Kurrijama
2007-07-27 14:25
#5

#4 Säter har 3 dagar… Jag kollade bara på  de generella sffrorna. Alla 3 dagarna i Säter var välbesökta sägs det, har ingen koll på lördagen för då var jag på Dalaairport (el va de nu heter nuförtiden) men på torsdagen var det smetfullt på stan oxå. Skillnaden är visserligen att i Säter är det nostalgi som gäller, inte bara jänkare o dyl.

Är lite matte- o statisikfreak så jag har räknat lite på hur mkt bilar det är per innevånare under några träffar…

Skulle helst vilja räkna på stadens innevånarantal men får inte tag på sådana sifror så det blir att räkna på kommuninnevånarantal.

I Västerås på Power Meet gick det drygt 10 kommuninnevånare per bil

I Falun gick det drygt 32 kommuninnevånare/bil

I Säter gick det knappt 6 kommuninnevånare/bil… Inte undra på att det känns som om stan sjunker;-)

Ska räkna på Blge när jag hittar en hyfsat korrekt siffra på hur många CV2or det är där, för jisses vad det kryllar av dessa i våra trakter just nuSkrattande De är ju hur söta som helstFlört har hört 10 000 bilar o det tror jag nästan på….

Pontiac63
2007-07-27 14:42
#6

10.000 CV2or. Det är många kvadratmeter korrugerad plåt det. Räcker nog att bygga hangare åt NASASkrattande

Annons:
Kurrijama
2007-07-27 18:58
#7

#6 mhmm verkligen… ska bli riktigt intressant att höra en korrekt siffra på hur många de är. Fattar inte hur nått så fult kan vara så kul o sött ;-) Häftigt oxå att de åker så långt ifrån, Ghana e en av bilarna ifrån, har kört hitFörvånad Undrar hur många av oss som skulle dra iväg med v8an så långt, hihi

 Sorry TS, det tenderar att bli lite OT…

Upp till toppen
Annons: