Annons:
Etikettmusiken
Läst 1874 ggr
sbe_
6/21/07, 4:20 AM

Musik

Tänkte kolla vad ni gillar för grupper eller musik :)

Annons:
sbe_
6/21/07, 4:21 AM
#1

Själv tycker jag Rännhola Rockers e bra Skrattande

LottaU
6/21/07, 11:47 AM
#2

Hurriganes, men inte live :-)

Hörde dom på Marie memorial race förra året och jag gick därifrån.. Blev väldigt besviken Förvånad

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

kobra
6/21/07, 1:46 PM
#3

#2. Det är väl bara en som är kvar från originaluppsättningen?

Gasoline
6/21/07, 7:33 PM
Sven-Erik
6/21/07, 8:14 PM
#5

Nä, är mer åt hårdrock!!!  Sitter just nu ute i garaget och lyssnar på gammal "Motorhead"! Så jä..la bra!!!

LottaU
6/21/07, 8:36 PM
#6

#3 Hittade detta på wikipedia!

Hurriganes är ett finskt rockband som är väldigt populärt i Finland. Den klassiska uppställningen i bandet var Remu Aaltonen på trummor och sång, Albert Järvinen på gitarr och Cisse Häkkinen på bas. De var ett väldigt populärt liveband i Sverige under 70- och 80-talet. Innan Albert Järvinen kom in i bandet var det Ile Kallio som spelade gitarr.

Idag är det endast Remu som är kvar i bandet av originalmedlemmarna. Nipa Niilola spelar gitarr och Mikko Löytty spelar bas.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Annons:
Phantom
6/21/07, 8:40 PM
#7

Jag säger så här: traditionell rockabilly/rock`n`roll, neo-rockabilly, en del psychobilly, en del country.

Som en stor tänkare sa en gång: There are two kinds of music, rock and roll.

Visitor
6/22/07, 6:48 AM
#8

Antar att min musiksmak återspeglas från allt övrigt som fångar mitt intresse, lyssnar på allt men Hårdrock/Metal och Trance blir det nog mest utav (hukar mig för de ruttna äggen som kommer flygande *skratt*). Rock 'n Roll och rockabilly blir det väldigt lite utav faktiskt…… fast något som alltid kommer sitta kvar sedan tonåren är Hurriganes som jag tamejsjuttsingen inte kan sitta still till när det spelas på/i speliboxen :) Har en massa minnen kopplade till den gruppen. Bl.a. en gammal stereomöbel som jag och min gamla polare hittade i en container utanför Ullånger i Höga Kusten (Västernorrland). Tog hem den och den fungerade :) Den fick slita ont blod och efter en sommar med konstant festande var det bara kaffeved kvar av den. När vi kastade ut "skräpet" läste vi på skivspelaren var det var för märke på den …. En Bang&Olufsen …… kändes lite snopet att inse att vi partajat sönder en klenod …. men det var förbaskat gött ljud ifrån Hurriganes skivan "Roadrunner" ifrån den i alla fall :)

Phantom
6/24/07, 12:49 AM
#9

Vi kommer ifrån ämnet nu jag vet men jag har också minnen av en möbel, en möbelgrammofon! Den stod på min flickväns sommarställe och det fanns en stenkaka med Bill Haley, det var dessutom enormt bra ljud i maskinen! jag hade aldrig trott att det skulle kunna låta bra från en stenkaka! Det var en Blaupunkt från slutet av 50-talet med både TV och radio/skivspelare med FANTASTISKT ljud…

sme4
6/25/07, 12:57 PM
#10

Jag är allätare, fast det blir mest Rockabilly,,,,, blandat eng och sv musik,,,, typ   Black Knights, Go getters, Eva eastwood, Yvonn Norrman, Rännhola  mm

[Anna-N]
6/25/07, 3:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

På tal om gamla möbelgrammofoner.

Vi har en gammal hederlig sådan som det är kalasljud i. Både radio och skivspelare. Svårt att sluta lyssna när man sätter fart på den här. Då kan man lyssna på all sorts musik :-)

Idun
6/27/07, 10:25 PM
#12

här lutar det mer åt hårdrock och metal

Morrhoppan
9/28/07, 12:47 PM
#13

Gammal hederlig musik, Boyd Bennet, buck Griffin, Lou Millet (älskar "slippin´ in") men gillar även lite nyare, Eva Eastwood, Gogetters (=party!), Johnny Bach (stavas?), Ray Collins hot club……

Annons:
mariell
11/12/07, 4:24 PM
#14

Rännhola Rockers, Eva Eastwood,Jerry , Boudinis halvfeta typer är kanon.

Angelclaw
11/12/07, 9:45 PM
#15

"klassisk" hårdrock som Black Sabbath, AC DC, Motörhead Glad men även lite metal typ, Entombed, Otep, Rob Zombie..

Fast ska man åka gammelbilar så tycker jag absolut att tidsenligt funkar!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Cruising
11/13/07, 9:41 PM
#16

fattar inte varför att förstöra ordet rock a billy med psychobilly :S dessutom låter det skit! totalt värdelöst! 50 60 eller inget!

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Upp till toppen
Annons: