Citroen ...
En Citroen är väl varken i min eller de flesta andras tankevärld ingen raggarbil, men det är ju i alla fall en klar entusiastbil, och kanske speciellt just modellen 2CV.
Just nu påbörjas vid Rommehedslägret utanför Borlänge det 17. världsmöte för 2CV-ägare, och det är första gången det genomförs i Sverige.
Den som har kört längst kommer från Ghana.
Så för de som händelsevis är lite intresserade, så kommer här några artiklar och bilder från Dala-Demokraten samt Aftonbladet.
Det finns ju ingen Bilar iFokus, så detta är det närmaste som går att komma.
Kul ser de ut i alla fall, de där franska sakerna i korrugerad plåt!
Citroënentusiaster från 27 länder till Borlänge

Helt klart kult! Lika kul att köra som min gamla R4 (Laban, Hippicontainer och Ap-ambulans)…
Att åka ända från Ghana, snacka om långtur!!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jaså det var till Borlänge de skulle. Tog en sväng till örebro igår, mötte nog 30-40 st 2CV på vägen dit, en sträcka på 5 mil. En av dom släpade t.o.m. en husvagn efter sig! Det är bara vinpimplande fransmän som kan konstruera nåt liknande

Ja, det har rullat förbi sådana där saker ute på 50:an i flera dagar nu. Plus ett antal jänkare på väg uppåt. Rättvik, kanske?

Hade missat att det fanns en tråd redan om 2cv…
Nån som har koll på hur mångad de är? Har hört 10 000 men tycker det låter väl mycket även om det kryllar av dem… Är ju trafikkaos i Blge, tur det finns nått att kika på i bilköerna
appropå husvagn så har vi sett ganska många med det. JAG skulle då aldrig ge mig iväg så lång UTAN husvagn… Inte minst i det här härliga sommarvädret;-)