Raggare iFokus

Raggare

Etikettfoto-bilträffar
Läst 2129 ggr
storkenflyger
0

Fråga ang bilder

Jag har en del bilder som jag tagit i kväll på Tisdagsträffen i Lödde Nu undrar jag om jag bara kan lägga ut bilder  jag tar utan  medgivande från bilägaren eller ska jag som jag gjort här stryka över registreringnr Ni som vet kan väl skriva en eller fler rader och berätta för mig så jag inte gör fel Tack på förhand

StefanW
0

#0 Det finns ingen anledning att stryka reg.nr Om inte ägaren har bett om det!! Eller det är en händelse, som man av hänsyn till de inblandade strycker över reg.nr (T.ex. trafikolycka)

Det andra som man skall tänka på: Vem är fotograf och innehar rättigheterna på bilden…

Så med andra ord: Har du själv tagit bilden i samband med en crusing eller dyligt? Då citerar jag en reporter på TV: Lägg ut, lägg ut…..vi älskar bilder här inne!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Danke
0

Håller med #1….

Pontiac63
0

Det är bara bra med reg.nr. Själv har jag lyckats lokalisera fler ex av min modell, tack vare reg.nr. i annonser och bilträffsbilder.

storkenflyger
0

#1-3  Tyckte det var bättre och fråga Så har jag ryggen fri Då behöver jag inte måla fler skyltar hehe Ett jobb mindre 

Ny fråga Jag förstår inte hur somliga kan lägga ut en bild så den kan ses direkt utan att trycka fram den Hoppas ni förstår vad jag menar och vill ni får ni berätta det för mig

Sen vill jag att ni ska veta att jag är en glad amatör på att fota bilar mm Ni får gärna komentera mitt sätt att fota så kan jag ge er bättre bilder

Sen de här med vad alla bilar har för namn och årsmodell osv Får ni själva hålla reda på om jag inte skriver det 

Här har ni en bild till att låta era ögon vila på en stund

Pontiac63
0

#4 Hudson, ca 1951.

En till…

StefanW
0

#4 Jag lägger ett pm till dig! Har en instruktion på datorn hemma, så du får den på morgonen när jag kommer hem

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

storkenflyger
0

#6 Tackar Då blir det lättare att se dem och inte behöva klicka fram varje bild

StefanW
0

#7 You got mail…

(instruktioner ligger i din inkorg!)

Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

storkenflyger
0

#8 Tackar här med Får ta itu med det i morgon Nu dags att sova Godnatt på dig

storkenflyger
0

Nu ska jag prova om jag kan lägga ut bilden så den syns utan att klicka fram de[n](../ShowFile.aspx?BinaryId=5ecd6419-7bb7-4ed0-9176-c1fbd50c3832&Filename=LÖDDE 054.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[

](../ShowFile.aspx?BinaryId=5ecd6419-7bb7-4ed0-9176-c1fbd50c3832&Filename=LÖDDE 054.jpg "Öppna länk i nytt fönster")

StefanW
0

#10 Prova att lägga in någon mer bild! Starta en ny tråd, så kan du testa i den och då är det lätt för oss att vägleda…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

LottaU
0

Håller med Stefan. Det är bara att fortsätta att lägga ut bilder!

Alltid lika kul med en hel del läckra bilar att kika på! :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

storkenflyger
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Ska nu pova m[ed ny bild](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")

[Bilden försvann Ska p](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[ova igen ](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")

Nix jag fixar inte detta a[v nån anledning Nu gav jag upp](../ShowFile.aspx?BinaryId=b708bcfe-93d9-471e-9da0-6097aa89f636&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")[](../ShowFile.aspx?BinaryId=2e5f46df-d276-4e5a-b145-765f77ab438a&Filename=LÖDDE 144.jpg "Öppna länk i nytt fönster")

StefanW
0

Ge inte upp när du är så nära! Glad

Skriv först inlägget och bifoga bilden! Tryck sedan på "Publicera kommentar" Öppna sedan bilden i kommentaren och ställ markören i bilden och höger klicka och välj kopiera. Stäng ner bilden.  

Sedan väljer du "Hantera inlägg" som finns under ditt nick, så kommer det upp ett val: "Redigera inlägg", tryck på den texten!

Då är du tillbaka i ditt inlägg.Ställ då markören under den text som du skrev tidigare och höger klicka, välj klistra in. 

Nu kan bilden vara för stor! Sätt då markören i bilden och vänsterklicka, då får du upp små vita rutor runt bilden. Sätt markören på t.ex. en hörnrutan, tryck ner vänster musknapp och håll den nedtryckt och dra in mot mitten, släpp därefter upp vänster musknapp igen. När du är nöjd med storleken så tryck på "publisera kommentar". 

Obs! Du kan bara göra det inom en timme, därefter så kan man inte gå in och ändra något! (Togs bort pga missbruk, en del skrev otrevliga saker som de sedan ändrade, varpå de som svarat framstod i dålig dager! S.k. Internet troll)

Prova igen skall du se! Det kommer att fungera!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

storkenflyger
0

Nu ska jag lyckas

StefanW
0

#15 Yes! Där satt den!!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

storkenflyger
0

Tusen tack Stefan för all hjälp Nu ska du få bilder av mig Jag var tvungen ta hjälp av min son Sen var det hur enkelt som helst

StefanW
0

#17 Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare