Raggare iFokus

Raggare

Etikettbilar-blandat
Läst 2951 ggr
Doehn
0

Fulaste bilarna

Att många amerikanska bilar tillhör de allra snyggaste genom tiderna brukar de flesta hålla med om.

Att man även lyckats ta majoriteten av platserna på 10 i topp listan över värsta bilarna blev jag lite förvånad över:

http://www.e24.se/apps/bildspecial/?did=17009247&imgID=0

StefanW
0

Jag håller med bildspelet! Skrattande Pacer var inte vacker från något håll!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

storkenflyger
0

Tja så fula var de inte Tyckte jag Men smaken e som baken

indigenatus
0

Brorsan rattar en Rambler Station Wagon -58 som jag tycker har oförskämt kallats för "värsta politruksläden från Kina eller Ryssland".

StefanW
0

Hur många gillar Edsel fronten? Jag tycker den ser hemskt trist ut! Jag vill ha en "grym" front som t,ex. Dodge Charger

eller en Ford Mustang….mums!

Stefan - Modellbyggare

LottaU
0

Det var helt klart många mindre vackra bilar…

Den som var minst vackrast var AMC Gremlin

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
0

#3 Snygg bil och ett bra årtal :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Sven-Erik
0

Själv tycker jag att det är lite kul med dessa "fula ankungar"!.
När man har sett sig mätt på Cheva-57, Cadillac-59 och liknande, så piggar det upp med en gammal Pacer X. Skrattande

Gasoline
0

Tyckte inte att det va några fel på edseln, den va helt ok! Däremot skulle jag inte vilja se de fösta bilarna i bildspelet på en raggarträff eller liknande.

StefanW
0

#8 Skönt att vi inte alltid tycker om samma saker! Tänk vad tråkigt det skulle vara med bara en modell på marknaden…

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Gasoline
0

#9 Haha, ja, verkligen.. Men är det bara ford som gör edsel? Trodde det va ett eget märke, såg det för första gången på CCW i år, helt nytt för min lilla hjärna =P

StefanW
0

#10 Lotta har skrivit två artiklar vad jag kan komma på som jag tror kan vara av intresse om du vill veta mer!

Fords historia

Edsel

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Pontiac63
0

Gasoline
0

#11 #12 Ahh, tackar tackar =)

Celia
0

Alltså, jag hittade ingen Porsche i länken som #0 la upp, så jag ska få be om att få lägga till en sådan i listan över fula bilar ;)

Idag lärde jag mig även hur idiotiska de är (om nu en bil kan vara det). Batteriet hade stått och laddat ur eftersom ingen kört den på ett tag och jag fick öppna med nyckel. Sätter den sen i tändningslåset och sen går nyckeln inte att få ut igen! Sen gick inte dörren att stänga heller, så det var bara att ringa efter hjälp. Allt är elektriskt och då fungerar ingenting utan batteri. Inte ens luckan till motorrummet gick att öppna. Nä, köp aldrig Porsche!!!

Sven-Erik
0

#14. Hahaha! Visst är det underbart med nya bilar! ? Det är så vrickat det här med all el…..ingenjörers våta drömmar…..

t-bird63
0

#14. Vänta till "Broder Fukt" kommer i databoxen, då blir det inte roligt. Det är då man längtar efter en gammal PV, 6 säkringar och 3 kablar till bakändan. Har lite jordfel i T-Birden själv men det är inte så mycke databoxar i den, det mesta fixas med elsprej.

Klart att du ska uppmana folk att köpa Porsche, tänk om du inte lyckas sälja den annars. Fot i munnnen

Celia
0

#16 - Vänta?!? Nej du, den ska säljas å det snaraste! Hade gärna behållit den som minne efter sambon, men varken jag eller sonen vill ha den (jag gillar ej och sonen kör ihjäl sig…).

Någon som vill köpa? ;)

Celia
0

P.S. Porsche gör djävligt bra bilar - bästa man kan ha! Oskyldig Generad D.S.

Pontiac63
0

Pontiac63
0

Pontiac63
0

Sven-Erik
0

#19. Hehe…..mycket bra inlägg i diskussionen! Skrattande

Det är väl i detta skick som man vill se en Porsche i?

Pontiac63
0

Jag har aldrig gillat de här så kallade bilarna…

…det kanske framgår av bilderna Skrattande

Pontiac63
0

Celia! Skynda dej och sälj! Jag tror inte Svarta Sara mår så bra av sällskapet. Hon vill kanske ha en lillebror…

Inte direkt något dollargrin, utan ett lirefniss…

Celia
0

Hahahaha… vilka perfekta bilder och roliga kommentarer! Skrattande
Vilken tur att jag inte ska lägga upp annons på den här!

#24 - lillebror? Jag tror att hon vill ha en kompis i första hand, men jag ska fundera på det… ;)

leo-
0

24 nä tänk om hon börjar utvecka en vinge över bakluckan och plastkofångare

även jag säger sälj

Celia
0

#26 - Skrattande

Gasoline
0

#14 Ja, bättre med de gamla hederliga mekaniska bilarna, något eldrivet tjaffs vill vi inte ha =P

t-bird63
0

Jag hittade också en bild på en Porsche, konstig bil….

Tja det är ju så här dom ser ut.Skrattande

Celia
0

Skrattande

Doehn
0

Vill bara poängtera att jag nödvändigtvis inte delar åsikterna i länken.. Tycker faktiskt Pacern är charmig på sitt eget lilla sätt. Konstigt att det alltid varit så att exempelvis AMC haft så svårt. Javelin är väl inte såå ful ?

#14 Hade en gammal BMW750 som sporadiskt laddade ur batteriet ibland över en natt. Den hade en nödöppningsfunktion på förarsidan som kunde gå sönder. Gick inte att öppna med nyckel ! Fick pilla av glaset till ena skyltlyktan och koppla ström den vägen för att få upp dörren…

Pontiac63
0

#31 Måste ha sett bra skumt ut, när du "tjuvkopplade" bildörren. Ingen som ringde polisen?

Jag hade en Nissan som vinterbil för några år sen. Bilnycklarna försvann, så jag fick ta radioantennen och pilla upp låset, sen bryta lite under panelen så jag kunde starta motorn och slutligen sätta in foten i ratten och knäcka rattlåset. Vilken tur att man sett på TV hur man gör. Men på TV går det på 2 minuter, jag höll på en hel eftermiddag.

Att jag senare hittade bilnycklarna i en annan jacka kan vi tala tyst om…

Sven-Erik
0

#31. Hehe….Jag har också ägt en gammal BMW 750 från 1988. Den hade ett elsystem som levde sitt eget liv. Ibland kunde instrumenten få frispel och börja flippra på alla möjliga vis. Sen kunde allt plötsligt dö, vilket gjorde att alla fönsterhissar och takluckan inte gick att rubba! Jag blev mer än genomblöt flera gånger…Men när den funkade så var det en härlig bil att köra!!

Gasoline
0

Det är det jag säger, lita inte på något som är el drivet =P

StefanW
0

#32 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Doehn
0

#33 Ja underbart vrid i V12:an. Min -89:a hade gått rätt långt så den krävde ständigt underhåll. Enligt instruktionsboken drar den 1 liter olja per 100 mil!!! Min drog minst det dubbla vilket innebar att tändstiften var igenkläggade efter 2 veckor. Så varannan helg var jag tvungen att lägga grensle över motorn och byta stift.. Trångt var det. Det värsta som hände mig var att laddningsregulatorn slutade fungera. laddade 18V konstant vilket innebar en del kul med elektroniken samt att batteriet kokade. Sved i ögon och hals när bilen fylldes med gas. Batteriet sitter ju under baksätet så den fick vädras ett tag efter det… Men som sagt en fantastisk bil när väl allt fungerade.

Celia
0

Gillar inte BMW heller Generad *lägger den till min fullista*

Nej fr.o.m. imorgon ska det inte laddas ur fler bilar här! Jag ska starta skitet varje vecka ända tills jag får sälja den. Jag kommer dock inte att köra iväg, jag har alltid känt död i den bilen. Jag vill inte dö i en Porsche!

Pontiac63
0

BMW på en Ful-Lista!!SkrattandeSkrattande   Jag gillar dom inte heller, av alla möjliga orsaker.

Beträffande Porschen gör du helt rätt! Alltför många har kört i hjäl sig i såna. Se bara på den där taffliga skådisen på 50-talet.