Favoritbil??

…eller en gammal SAAB……

#2. Ah! En Ford GT40….Så himla manlig! Bland de snyggare serietillverkade bilar som gjorts??
Undrar hur många dollar den gick för…

#3. Hade de inte börjat att tillverka den igen?

#3 Den kostade säker lite för mycke för min plånbok. Jag såg ett program på Discovery där dom tog fram en prototyp som skulle tillverkas. Vill ha….

Jo, de har nytillverkats, vet ej hur många. men de gamla var som snyggast med Gulf-sponsringen. Vann väl 24-timmars på Le Mans i slutet på 60-talet, om jag inte har fel?

Hmm, undrar om inte den gula jag fotade är den nya. Det skiljer på insugen på huven och trösklarna.

Ser ju ut som en Porsche *hukar mig för pajkastning* 

#7. Ehh…..eller så är det jag som lyckats deformera bilden när jag redigerade den…

#8. Men Celia!!!!!!!! Skäms!!! Det här är bland de fränaste bilarna "ever made"……Uh……

Nja, jag tror nog Celia får börja huka sej, det är inget fel på redigeringen. 

#12. Förresten, kan bli din för endast 65.000 pund……Någon?
*6 jo dom slog ferrari och tog första , andra och tredje plats och körde i mål alla tre i bredd för att riktigt strö salt i såren.
och jo den nytillverkas/tillverkades jag vet inte om det var en begränsad upplaga men namnet/betekningen är inte lika har jag för mig.
Den blåröda ligger på några miljoner i inköp on ni är spekulanter
http://www.me.mtu.edu/~prater/GT40/GT40.html
och den nya

Nej men killar, jag tror att jag för omvärdera mitt medlemskap här inne (blir snart utkastad
)
Den där sista i #12 ser ut som en dammsugare. Säkert inte en Elektrolux eftersom den faller sönder, läcker nog damm (?)
Det ska vara STORA bilar
Inte sådana där som man får asfalt i häcken av när man har åkt en sväng! Too small!

P.S. Sen till sanningen - jag hade kört ihjäl mig för jag kan inte låta bli gasen på bilar modell mindre, speciellt inte då det finns lite kraft under huven. D.S.

#15. Hahaaa!!!Du är ju riktigt rolig Celia! Det var nog den värsta "diss" jag läst på länge! 

#12+#15. Är det så där en dammsugare ser ut så blir jag städsugen. Min här hemma liknar mest Saaben på 1a bilden, ryker inte lika mycket men luktar illa.

Saaben är helt ok, nästan som en våtdammsugare!

#15 Nä du, så lätt slipper du inte undan! Här är det högt till taket!
Det värsta jag kört någon gång var en Lamborghini Countach, märkte mycket fort att den bilen kunde mer än min förmåga som förare….förvisso höll jag mig kvar på vägen, men det var inte långt borta att man fick kliva ur och byta fillingar….

Vansiningt häftig bil, men inte skulle jag vilja lägga ut sådana pengar på en bil som passar på en racingbana…. Håller med om grabbarna ovan att Ford GT40 är något speciellt, önskar att man får prova den en gång… Det närmaste jag kommit är en modell i 1/18 som står på hyllan!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jag vill ha den nye Challengern som kommer nästa år. 2009 vill jag ha en Camaro om hälsan och ekonomin tillåter.
http://www.sema.org/main/semaorghome.aspx?ID=55590
http://www.chevrolet.com/performance/

Saaben (1) har sin charm det är inte alla bilar som har en motor stor som 2 kaffepaket och väger därefter. Saab byggde en som dom kallade monstret med dubbla motorer såg och härde jag på ett tv program för några år sedan, Ni som hört en 2 taktare tänk er 2 st med nästan tomma avgasrör på fullgas i en tunnel det var nära att högtalarna i tv:n packade ihop

#24. Jag håller med dig! En 2-taktare på fullvarv är så sanslöst fränt! TVÅ stycken på en gång är ÄNNU fränare!
Jag har en Saab-64 2 taktare själv, men den är inte så kry…

#26. Tja, en Opel Astra med v8:a small block lär ju röra på sig i alla fall….

Dodge Magnum med en Hemi imponerar mer här i söder. Den är en dröm att köra och åka i - och ganska ok att se på 
Men det var min drömbil som efterfrågades.
Jag har många, men vill ha en pink cadillac med vit cab innan jag fyller 50 - det är ju aldrig fel 

#28 En liten aptitretare….

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#29 - Jaaa, Elvis visste vad bilar var 
#0: En sån trubbnos har vi. :-) F.ö till salu….
Min favoritbil (ar) är många. Dodge Coronet med Hemi i skulle kanske skulle få flytta in här….
Svart ska den va´. Viktigt!

#31 Skapa en ny tråd under: Säljes, Köpes & Efterlyses så kanske någon nappar!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#32: Har inget foto på den heller för tillfället, så då kändes det lite onödigt att lägga ut bilen. Nappar nån så är det så, annars får den vara kvar…

#33 Tänkte att om du skriver en egen tråd. så kanske någon får upp ögonen för den!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#34: Okej….Nä, tror du någon får upp ögonen för en gammal Saab?
:-)

#35 - ja om den är i skick med den i #0 så hade tom jag tittat mer än en gång 

Stefan - Modellbyggare

Chevrolet Bel Air -57 The one and only.
Och ni andra med era racers. Heter inte sajten raggare?
38 ok jag gillar även Jönssonligans cheva 64 skarpt
Där har ni en raggarbil

Celia! Jag är med dej! Jag är inte heller mycket för "sportiga" bilar. Men jag gillar Gulfreklamen på den där GT40.
Förrresten, Gulf är tydligen på gång att etablera sig i Sverige igen.