Ny Sajtvärd här på Raggare!!!
Nu har vi ändrat lite här på Raggare!
Lotta har valt att bli Sajtvärd på Insidan och har lämnat över värdskapet till Sven-Erik.
LottaU är fortfarande kvar som Medarbetare här på Raggare!
Så ni lär inte slippa henne så lätt!! 
Vad blir det för förändringar???
Jag har inte hunnit tänka ut så mycket ännu, men jag har en hel del ideer….
Vad tycker ni? Hur ska vi ha det här på sajten? Är den bra som den är eller finns det övrigt att önska? Vilka typ av artiklar vill ni ha?
Det finns så mycket kul man kan göra, men jag behöver "input" för att veta hur vi kan förnya/ förbättra sidan.
Jag är själv inne på att "bredda" sajten. Tycker numera om alla möjliga sorters bilar, bara de är gamla, intressanta, fula, roliga osv.
Tycker även om Mack-nostalgi, K-märkta vägar, gamla Sibyllakiosker..
Skriv och berätta!
Till slut vill jag tacka Lotta för den tid och engagemang hon har lagt ner här på sajten!
//Sven-Erik

Detta visste jag redan *ler malligt* - för jag var in på Lottas sida idag och tjuvläste. Satt bara och väntade på besked här oxå 
Jag vill ha mer aktivitet här. Ibland blir man ju depp hela dagen när det inte finns en enda ny kommentar vi uppvaknandet 
Du kommer att fixa detta lika bra som Lotta - och Lotta lika bra som dig (när du var medarb.)!!! För tillfället har jag nog inga bra idéer att komma med, måste fundera lite…
Fortsatt stort LYCKA TILL med allt härinne och
på er!

#1. Tack Celia!
Jaha, du hade redan "tjuvkikat"…
.
Jag tycker som du, ibland står det still i flera dagar och inget händer. Vet inte vad det beror på, vi är ju 210 medlemmar så någon borde ha något att säga??
Kanske är vi tråkiga, skriver inte tillräckligt många nya trådar?
Tyvärr är det svårt att hålla igång forumet ibland, tiden räcker inte till.
Hoppas därför på respons från er alla där ute (se ovan).
Så fundera du, men sen återkommer du med en MASSA nya spännande ideer på aktiviteter! 

Aj, aj Kapten! 

…

Skall bidra med vad jag kan! Vill du ha hjälp att lägga in artiklar och dyligt så säg till!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#5. Gracias senor!!

Jag vill ha en tävling med pris då och då. Det lockar en del, speciellt om priset är användbart. Kanske något till bilen i vinter t ex 

#7. Inte dumt! Skall fundera ut någon kul tävling! Snökedjor som förstapris??

#8 - ja det vill säkert killarna ha. Jag skulle uppskatta i princip vad som helst som kan vara bra att ha (om jag hade tillhört den lyckliga skaran som brukar vinna) - t o m en doftgran 

Dags att jaga sponsorer….har några på G till modellbygge, så det vore väl inte omöjligt till Raggare också! Eller vad tror du Sven-Erik?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Jag har bara vuxengrejer som inte har med bilar att göra, annars hade jag kunnat skänka ett pris…

Tips nr.II
Man kan även ha bilutställning och sen får användarna/besökarna rösta på finaste bilen. Då får man lägga upp t ex en helbild från sidan, en bakifrån och en framifrån. Inredningen på en fjärde kanske? (i ett och samma inlägg/tävlande - om det inte görs en artikel efter att alla har skickat tävlingsbilderna till S-E).
Ska till Lund och hämta sonen, kanske kommer på någon tredje idé på vägen…

#11. Idag är du verkligen på hugget!…..hehe…

#13 - jag ser att man kan tolka mitt inlägg på fler än ett sätt. Det där var ju roligt :)
Men jag menar faktiskt allvar - man får inte skriva fulord här så jag skrev vuxengrejer så att inga barn förstår direkt. Tror hur som helst inte att det är tillåtet att ha som pris heller… ? Men du kan ju höra med ledningen :)

Tror du vi bör ha såna förstapris?? Då tror jag att vi kommer att ha en annan typ av besökare än vi är vana med….hehe..

#14 Vuxengrejor Jag tror att jag fattade, men så har jag mycket fantasi också!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#10. Vad tror du om Biltema?? "Hot Rod Heaven"…….

#12. Varför inte? Medlemmarna lägger in bilder på sina egna bilar och så sker en omröstning..
Vad tycker ni andra??

#18 Bra idé! Kör så det ryker…..!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#19. Kommer du att lägga in bilder på "riskokaren"? 

Tycker att det där med att ha en "utställning" lät väldigt intressant.
Är inte så haj på det här med hemsidor och sånt. Men man kanske skulle kunna ha en sida där var och en fick skriva om sin bil, typ när man köpte den, hur länge man haft den,hur gammal den där, om de är orginall lack, motor osv.. Vorde intressant att läsa om tycker jag. Någon som gillar den ideén?
Kanske man skulle kunna utvidga delen om 50-60 talet. Jag menar liksom att man kanske kan ha mer att läsa om, mer artiklar om filmstjärnor, kläder osv.. Är ganska lite om sånt.. För många som har det här kult -intresset är inte bara intresserad av bilarna :)
Och lycka Till! 

#20 Jag har ju två, så det skall vi väl ordna!!
#21 Det kan man ju skriv om på sin sida om man vill! Och när flera har skrivit så samanställer man en artikel med länkar till respektive sida…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#21. Tycker också att det här med "utställningen" lät intressant.
Lite som ett reportage om den egna bilen. Jag får nog spinna vidare på det där! Återkommer!
Kul att du tycker att vi ska utvidga innehållet lite mera! Jag är tänker i samma banor där. Tyvärr kan jag väldigt lite om filmstjärnor och kläder..
, kanske du kan hjälpa mig där??

#22. Absolut! Det vore ju det enklaste. Det enda som behövs är ju en digitalkamera och lite text.

Är bara roligt att vara till hjälp..
Säg bara till så!
Hade bra!

#25. Du får gärna skriva en artikel om kläder, mode osv. på femtio och sextiotalet!

Hur får jag in den då?
Ska jag skriva in den som man gör med ett vanligt inlägg då eller?

#27. Gör så här: Skriv din artikel och bifoga eventuella bilder till min email-adress (se nedan). Sedan redigerar jag artikeln och lägger ut den i DITT namn. "Äras bör den som äras skall"…
.

Kanon!

Varför inte tjuva lite från modellbygge: Gissa vad kategorin funkar nog här inne oxå. Man behöver ju inte uppfinna hjulet två gånger. 

#15 - jag har fina i glas, passar även i bokhyllan och ingen fattar vad det är 
#16 - det tror jag säkert 

Konstigt vilken ruljans det blev här för att jag överlämnade värdskapet till sambon…

Bra att det kommer igång igen, för det är en bra sajt tycker jag.
Men som Sven-Erik skrev, så blir ni inte av med mig. Utan jag kommer vara här som vanligt, kanske lite mer nu. För på sista tiden så har jag inte hunnit med allat som jag velat!
Kul med lite tävlingar. Jag kan gärna tänka mig att vinna vuxengrejer… :-)
Annars kan jag tipsa om en isskrapa. Den behövs ju snart 
Jag skänker gärna något från mitt företag, men jag måste kika så att jag har något som passar. För det bör vara en vinst som passa för de flesta!
Jag vill gärna önska Sven-Erik lycka till som Sajtvärd och eftersom jag känner han så bra. Så kommer det här bli kanon 
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

#32 - ja gör det, leta!! Då ska jag ta locka fram något som jag aldrig annars har - tävlingsmänniskan i mig (för dina saker kan nog ta fram det) 
Och att det blev rulle härinne beror nog på sorgen, som vi alla bearbetar nu när du lämnat tronen…
Kramar, Cecilia
P.S. Ja blir det en shop så kommer du ju att hjälpa mig med kontakterna - lovar att skicka något som tack i så fall (till bokhyllan) 
Måste det vara en ren "raggarsajt"?. Lite mer om dragracing kanske vore en idé. Nu säger jag inte att raggare inte sysslar med dragracing….
men inte bara inriktning på 50 - 60-tal, kläder, musik osv. Lite "bredare" område för det är ju trots allt oftast de äldre bilarna som är med på ett hörn i båda fallen. Bara ett förslag…..
#0: Lycka till med sajten förrsten! 

#34 Har också funderat över Dragracing som är mitt stora intresse. Kollar man under "fler sajter" så finns det ju förberett. Undrar om man ska köra det här eller på en helt egen ?

#30: Och även här skulle man ju kunna ha Veckans bil(d). 
#37: Inne hos oss på Shetlandsponny har vi veckans hingst….Vore ju jätteskoj med veckans bil =)

Veckans hingst skulle vi kanske ha här på raggare också ?

#39: 

#39 Klockrent!
Sven-Erik! Då får du lägga upp en bild på dig till att börja med…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#39: Ja, varför inte!
Och glöm för all delen inte "Veckans Sto" !! 

#35 - tror att en helt egen sajt hade passat fint. Inte för att jag inte vill se det här, men jag associerar inte dragracing med raggare och då måste man helt plötsligt kanske ändra sajtnamnet
Veckans hingst ser vi fram emot 

Om någon drar igång Dragracing sajt så är jag på. Har tyvärr inte tid att axla ansvaret själv men om någon annan är villig så bidrar jag gärna…
Raggare innebär inte automatiskt dragracing men dragracing innebär mycket raggare. Ni fattar vad jag menar ;-) är alltid mycket skinnvästar på läktarna när det körs tävlingar.
#44: Håller med! Intresset är så pass stort att det med råge skulle fylla upp en egen sajt. Måste vara flera kreativa isf som orkar driva det hela.

#39: Här kommer något tills Sven-Erik har lagt ut bilden …

#46 - 

Det blir pluspoäng för tangakalsonger och inoljad överkropp. Kom igen grabbar. (och töser).

#48: Tänkte du på Carl-Jan …?
http://nwt.se/ArticlePages/200709/24/20070924195010_140/20070924195010_140.dbp.asp

Jag håller med er! Jag tycker att raggarsajten inte behöver vara så smalspårigt inställd på bara vissa bilar och ämnen!
Jag är öppen för förslag (nåja, vissa förslag då!
) som kan göra den här sajten mer intressant.
Dragracing tycker jag är en del av raggarlivet! Började min karriär i en trimmad Mustang-65`a och körde streetRace med den. Det var en rolig period tills man upptäckte att det var mer brudar i de stora raggarbilarna!
.
Nåja, hur som helst så skriv gärna om dragrace här. Blir det mer än vi kan hantera om det, så starta gärna en ny sajt!
// Sven-Erik

Här händer det en del Har inte haft tid vara här på hela veckan
Sven-Erik och Lotta Var för sig önskar jag er lycka till båda två
Nya förslag förutom dem som redan är skrivna här har jag inte Kommer jag på nåt ska jag skriva
Jag har en hel del bilder från de två sista tisdagsträffarna om ni vill se isåfall kan jag lägga in dem vid ett annat tillfälle

#52. Jajamensan! Här händer det grejer!
Tack för det! Riktigt roligt för oss båda två.
Lägg gärna in bilder på tisdagsträffarna! Ju mer bilder, desto bättre.