Sann historia!
Detta är en sann historia!
När en man från New York blev pensionär, bestämde han sig för att använda sina pensionspengar smart, inte bara för att känna att han hade något att "leva" för, utan också för att han hoppades att pengarna skulle investeras inför framtiden. Därför bestämde han sig för att köpa ett hus, och några tunnland i Portugal.
Mannen hittade ett stort hus med en tillhörande stor gammal lada. Den anspråkslösa ladan hade stått orörd i 15 år. Den forne ägaren och hans fru hade båda dött, och det fanns inga arvingar. Huset skulle auktioneras ut för att täcka kvarvarande skatteskulder. Många intressanter hade varit och tittat, men den stora ladan hade ståldörrar, och de hade blivit fastsvetsade. Ingen var så pass intresserad att de ville betala extra pengar för att få veta vad som fanns i den gamla ladan, och den var ingen vacker syn för omgivningen, så ingen lade något bud på fastigheten och tillhörande mark.
Pensionären från New York bestämde sig dock för att köpa fastigheten, och fick det för lite mer än hälften av fastighetens egentliga värde, flyttade in, och bestämde sig för att ta sig in i ladan…nyfikenhet höll på att ta kol på honom. Så, han och hans fru köpte en generator, och ett par stålborrarmaskiner…och började det tunga arbetet med att ta sig igenom de sammansvetsade ståldörrarna…
Vad fanns i ladan?
Gå till http://www.intuh.net/barnfinds/afa70.htm och börja önska att det hade varit du som köpt ladan!!

Det lär väl ta en stund och tvätta av allting…

Helt fantastiskt. Vilken dröm. Har själv letat i gamla ödelador efter fynd. Tänk att snubbla över en sån här skatt.

När jag var grabb, fanns det en lada bredvid vårt hus. Utanför den låg torpedväggen och en upprostad ram till en T-Ford, samt en rostig Opel kombi ca '51. Det är nog det närmaste jag kommit "ladfynd". Fast själva ladan var nog ett större fynd på den tiden, lekte mycket där…
I vuxen ålder har det letats i lador, men inga orörda gamla bilar så långt ögat nått. Hittills…

Jisses!!! Tänk viken angenäm överraskning att öppna på de dörrarna! Att ingen visste om alla bilarna??

Riktigt coolt, undrar om han har papper på bilarna också…

#7 Jag kan ta emot några utan papper, om det bara är det de hänger på!

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Här i sverige så försvann nog många gamla ladfynd tyvärr i och med att man kampanjade om att hämta skrotbilar gratis i mitten på 70 nån gång. Innan dess kunde man se både det ena och det andra i skogsgläntor och lador på landet.

Hörde att detta inte var sant Någon skulle ha gjort inbrott i denna lada och fotat alla bilar och sen gjort denna historia av det Vilket som är sant vet inte jag

Här är lite mer information, kolla även in länkarna… //Stefan
Since I put up these pictures here at the beginning of February 2007, the story of the Portugese barn full of classic and not-so-classic cars seems to have taken on a life of its own. The interwebs have been abuzz with theories and somebody has even gone to the trouble of making up a story about it. Classic car lovers, treasure hunters and auction houses have all somehow contacted intuh.net in an effort to find out more. In order to stem the flow of e-mails and even telephone calls: here's all I know.
At the end of January 2007, I stumbled upon a Portugese web forum with a thread that contained a large number of pictures of old cars left in a barn, somewhere in Portugal. The picture files themselves were hosted on the web site of a Portugese classic car dealer, but were taken down after only a few days. I thought it would be a shame not to have them online, so I rescued them from my browser cache and put them up here, on intuh.net.
For all those who have been eagerly sending round e-mails about 'a New York man' having bought 'a piece of land in Portugal' for 'next to nothing', that happened to have this treasure-filled barn on it: I'm pretty much convinced that's an urban myth.
A much more credible story can be found here.
Cheers,
E.
September 18, 2007
Stefan - Modellbyggare

#11. Hehe…där ser man. Sagorna är alltid bättre än verkligheten!

#12 Vandrings sägner kan vara väldigt underhållande! Vem har inte hör om råttan i pizzan….

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#11 Jag ska be nån att översätta för min engelska räcker inte till för att jag ska fatta allt som skrivs och det blir inte idag