TIPS eftersökes på bra raggar musik!!
Jag skulle vilja ha lite tipps på bra raggar musik. Gärna sammling cd-skivor! Hoppas ngn som har nått bra förslag. Måste ju ha ngt att lyssna på när man glider runt i bilen på power meet =)

puttar** Ngn måste väll ha något bra på lager??

Leta upp Sten Berglind på swapmeetet på Big Meet. Han signerar och säljer två bra samlingar som heter "Raggare".
Om du vill kan jag bränna ihop en skiva med Hot Rod musik, d.v.s gamla rock'n roll-låtar med motoranknytning, så tar med den till V-ås på lördag, så kan du köpa den där.

Det är frågan vad raggarmusik är för något, alla har väl olika uppfattning om det? Eller??
Ska det vara musik från samma årgång som bilen eller något helt annat?
#3 jag anser att raggarmusik är rock n roll och rockabilly. Musik med "walking" bas i och som har rätta känslan.

hmm…haha. ja det var ju en bra fråga vad är raggarmusik. ja men om vi säger så här gör en blandning av allt som ni anser eller uppfattar att raggare lyssnar på så blir det nog perfekt musik för mina öron. jaja, nu är de ju ej någon panik längre med de ialf. jag brännde ihop en raggarklassiker 2003 innan västerås och den funkade. Annars så lyssnade vi på huricanes(vet ej hur de stavas). och även lite johnny cash som jag på nå vis råkade slarva bort?? hmm.
250kg kärlek är väll den nyaste gobiten och allt med Meduza, rotenbergsraggarn, Boppers, elvis, kommunisten

Stray Cats . Jerry Lee Lewis, hmm, just nu står det still, men jag återkommer 
Fancy Dan & The Highshouters, Jack Baymoore & The Bandits, Go Cat Go, Pete & The Atomics, Simon Crashly & The Roadmasters, Skinny Jim & The Wildcats, Snakebite.. där är några bra grupper!!

#5 som du ser här så är det många olika tolkningar på vad raggarmusik är. Allt från hårdrock till Meduza och rockabilly…. Jag tror det är svårt att säga vad som är den rätta raggarmusiken, det beror nog på raggaren själv. Och sen är smaken som baken, delad…..

ja men detta är ju perfekt=) Då kan man välja och vraka och blanda efter eget behag=) TACKAR!

Psychobilly är oxå ganska skönt, om man gillar det lite hårdare/ruffigare.. Small Town Pimps är äl de bättre i den genren tycker jag… Vill man ha det hårdare finns det ju andra grupper i den genren… Teencats och SunCats är oxå oki… Om man inte vill ha det som man lyssnat sönder redan… Sen är det väl alla gamla klassiker, men de antar jag att du redan har… 
#11 Psychobilly.. Ahh… Härligt =)

#11 #12 jepp det är det =) Gillar mad sin =)

Eftersom ingen nämnt The GoGetters så gör jag det. Sveriges bästa liveband om ni frågar mig. En skön blandning av rockabilly, rock'n roll, blues med inslag av punk.
Smeagol gillar ju Ramones, har jag läst på en annan sajt, och GoGetters brukar köra lite covers av deras låtar. Mycket bra!!
Ja du "villrådige"… Det där med "bra" 'raggarmusik' är ju en svår fråga, för det finns ju alltid lite lokal variaton på vad som går hem och inte… Personligen så konsumerar jag en hel del av det mesta från "klassisk" 50-60 tals-rock à la Elvis & c:o fram till lite 70-talsbetonad rock typ ZZ Top och Dr Feelgood bl a… Så min åsikt är väl i princip att det är upp till var och en att spela vad de vill, så länge det inte rör sig om typ MTV-topplistan osv…

Det finns kanske inget rätt-ell fel men fick jag välja låtar så blev det (förståss) lite Elvis blandat med nån Goodbye Jimmy goodbye *snyft*…Blame it on the bossanova….Tina o Marina…Dear John (Shapiro)….lite Alma Cogan…lite twist…lite limbo och så lite Sedaka och Anka mm mm…och sen blev det tyvärr inte mycket kvar till sånt från 70-tal o frammåt
…nää det blev det visst inte. Nu har jag glömt 118 favvisar som krävdes för att ens köra inom Stockholms tullarna en gång…även om den mesta musiken kanske gjordes innan jag ens doppat hjässan i dopfunten :-))))))))))))))
Louise

oj- nu såg jag…du pratar power meet och jag tänkte på "raggar-musik" (om det nu finns ;) Power meet kanske kräver coolare grejjer än en twist vid vägkanten :-)))))))))
Louise

"Bonneville" e bra raggarmusik
Dom har goda bitar.Laddade ner "bonneville"-"Let´s go rockabilly" från piratebay.

Här är en bra raggarlåt: http://www.youtube.com/watch?v=2NokXLmJHkk
finns bara två "riktiga" raggarmusik, å det är 50 60 tals rock n roll och rock a billy
Bra saker blir gamla saker, lär er det!