Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 2453 ggr
Caprice_79
0

Raggar kulturen#

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ett kultur minne och bör bevaras inte förstöras.
Tycker att det är äldigt tråkigt att höra som tex att Big Meet i Västerås är stökigt och att det förstörs och att polisen var "less på Raggarna"! Tyvär så är de inte dom som verkligen brinner för bilarna, dom som verkligen brinner för stilen och musiken som förstör. Det är oftast folk omkring, dom som kommer och kollar. Det är där den värsta fyllan brukar vara, visst är det fylla i bilarna med nog äe värst på gatan.. Eller har jag helt fel.?.

Sven-Erik
0

#0. Tycker som du! Raggarkulturen är rätt unik i världen, finns nog endast i Norden.
Poliserna på Power Meet blir nog rätt less, men jag tror inte att det främst beror på raggarna. Det är nog hela kalabaliken runt omkring. Det drar med en hel del oönskade element som ser det endast som en ursäkt att supa skallen i bitar!
Visst krökas det i bilarna, och så har det väl alltid varit…Men om man ser till antalet bilar/ passagerare som besöker träffen, så är det en väldigt liten del som riktigt skämmer ut sig!

Caprice_79
0

Tyvär är det ju inte dom som ställer till det som blir lidande, dom lider inte av det dåliga rycktet som skapas… det är bara att bita ihop och se glad ut =)

Gasoline
0

Jag tror det är lite av båda, men jag tror nog att dom som inte är "raggare" förstör mest, då dom åker dit enbart för att festa!

susanne.s
0

Det finns även andra som förstör fast dom sitter på kontor och har kostym på sig.

Man gör bensinen hutlöst dyr

Man snackar om att Classic car week bör förbjudas pga miljön

Man vill förbjuda ickekatalysatorbilar

osv.

Faktum är att det har funnits raggaråk och raggare i så många år och vilken annan företeelse som helst skulle ha kulturvärde men inte raggare? Vi borde uppvakta våra politiker med begäran om kulturpengar. Vi vårdar ju våra "förfäders" intressen och deras konstverk (bilen) Den typiska raggarbilen är väl en 50-talare. Den ser inte jag som ett fordon utan som ett konstverk.

"Kultur är av människan skapad och något högre än vad naturen själv kan åstadkomma" säger en filosof. Var det Kant tro?

Caprice_79
0

Där sa du någonting som verkligen ska lyftas fram. Det är inte bara dom som super till som ställer till det. Utan även kostymklädda typer. Har hört ryckten om att Weels ska göra en typ av demostration och samla ihop massor av bilar och fara ner till Stockholm :) men kan ju bara vara ryckten. Men det vore en kul grej.

Gasoline
0

#4 Håller med, mycket bra åsikter!

Cruising
0

raggare borde få rabatt på bensin, där med basta!!! *näven i bordet*

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Caprice_79
0

haha jadu ;)