Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 2418 ggr
Sven-Erik
0

Långa höstkvällar!

Skulle vara kul att få veta vad ni gör om kvällarna där ute!?
Ligger bilintresset på topp även nu, eller tar andra aktiviteter över?

Själv går jag in i min modellbyggar-fas. Gillar att köpa på mig en massa modeller och krypa in i hobbyhörnan. När jag fått nog av det brukar det bli lite mer handfast mekande på någon gammal bil…

Skriv och berätta! Skrattande

Celia
0

Jag har tapetserat och det blir nog en del målning också innan jul. Tänker även läsa en del böcker, avkopplande och mysigt när vinden blåser kallt utanför :)

Sven-Erik
0

#1. Uhu…..! Vad duktig du är Celia! Du ger mig prestationsångest. Borde själv hålla på med att kakla i köket, tapetsera om i hallen osv….men det är ju så HIMLA tråkigt…
Tror nog att jag går ut i garaget istället….

Celia
0

#2 - ja gör det som du tycker är kul. Jag borde städat den där dagen, men en fondvägg gjorde mig mycket gladare :) Så ut i garaget så kommer sugen efter att kakla och/eller tapetsera när du är redo :)

Mrs-Blues
0

Jodå, bilintressetl igger på topp även nu! Projekt motorrenovering har inletts under hösten och en 440 är nu urlyft och nerplockad i delar. Blir en hel del pyssel i garaget med andra ord.

Pontiac63
0

Mycket böcker blir det. Annars skulle jag vilja vara igelkott. Rulla in mej nåt varmt och inte titta ut förrän i mitten på mars. Jag brukar få lite lättare höstdepression, bara jobb, inget ledigt och snart kommer snön…Ledsen

Undrar om det finns nån brevbärare i Californien som vill byta arbetsplats några månader?

Ingen stora jobb på bilen heller, byta några gummilister och innertak. Lackering får vänta till jag vunnit på Triss eller så.

Cruising
0

jag drar igång vinylspelaren å slänger kanske upp en 45s originalare med Ritchie Valens eller myser till musiken på datorn :

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Pontiac63
0

Ritchie Valens här:

http://www.youtube.com/watch?v=cU7EKsZqUZQ

En av mina vinylspelare här:

http://www.youtube.com/watch?v=BspN7EFpKE0

Jag glömde ju musiken!    *deppar mindre*

Cruising
0

:O vilken film är Ritche klippet ifrån? :O måste bara ha den!!

Pontiac63
0

Klippet är från filmen "Go, Johnny go" från 1959. Läs mer fakta på IMBD: http://www.imdb.com/title/tt0051665/

Hoppas du hittar filmen här i Sverige.

Cruising
0

tackar så mycket! ska kolla efter den. haha tyckte väl att jag kände igen Chuck berry vid borden :)

Agnetha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inga problem vad jag ska göra hela hösten Glad Håller nämligen på att gravera glas med bilmotiv som jag fotat i sammar när vi varit bl.a i Västerås och Rättvik, finns ju gott om bilar att få inspiration av där….. Skickar med ett foto hur det kan se ut.

ElLobo
0

#11: Snyggt!

Agnetha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket! Glad Jag har alla möjliga bilar på glasen…hmm börjar bli fullt överallt….:-) här kommer en till…

Sven-Erik
0

Hallo! Ursäkta att jag inte lägger ut era bilder, men jag har totalkrasch på mitt nätverk här hemma! Internet ligger nere i stort sett hela tiden, och vi får ingen ordning på det….BLÄ för datorer!!!!

Pontiac63
0

Ta till skiftnyckel, ståltråd och silvertejp, så ska du se att du får igång den…

Celia
0

#14 - Ropa på Lotta så fixar hon det. Hon är ju hemma hela helgen… Oskyldig

Sven-Erik
0

#16. Det är faktiskt Lotta som är "dataansvarig" här hemma!
Men hon är ju som sagt ute på resa/semester från mig……..

Celia
0

#17 - ja det var ju bara det jag vill höra, jag vet nämligen att hon är på mässa Skrattande

Sven-Erik
0

#18. Hade kanske varit något för dig? Hon/de säljer allt möjligt intressant för den som gillar sånt.

Celia
0

#19 - ja men det är alldeles för långt bort Gråter

Sven-Erik
0

#20. Jaha, men då får jag väl "promota" för Lottas hemsida då!?
Gå in på www.lotusblomman.com där finns många fina grejer!!!

(Vad det där lite för mycket säljsnack??) Fot i munnnen

Celia
0

#21 - jag fick en leverans från henne förra veckan + en gåva som hon skickade med. En guldängel Glad

Sven-Erik
0

#22. Hoppas att du blev nöjd! Ja, hon är en ängel!!!

Doehn
0

#0 Jag försöker få tid till garageaktivitet men hälsa och jobb stjäler all ork för tillfället. Måste fixa lite i huset också. Fullt upp är bara förnamnet.

Har dock skaffat lite prylar till sonens Cougar så några timmar ska det väl hinnas med i höst. Väntar på en leverans från USA så när prylarna dyker upp blir det nog en del rogiande skruvande.