Raggare iFokus

Raggare

Etikettbilar-blandat
Läst 4004 ggr
Sven-Erik
0

Dragracing på 70-talet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag satt och "googlade" inför mitt senaste modellbygge. Fick syn på de här bilderna som är tagna under sjuttiotalet! Visst är det helvilt!!!

Sven-Erik
0

Gammal Ford Anglia…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b66b6f9b-f6d8-4478-82d1-c614709dbb7a&Filename=Anglia 70.jpg)

Sven-Erik
0

Corvette-59:a

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=f9d976f0-3627-44ee-8c2d-80f3b7b7b64e&Filename=72 vette.jpg)

Sven-Erik
0

Plymouth med bra drag!

Sven-Erik
0

Och en alltid lika frän Willys kupe´……

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=371c7635-cd2b-46d9-b42d-efa121bcafcc&Filename=Willys 71.jpg)

Doehn
0

Finns fortfarande en del vilda byggen i bracket och competition. Vill du få mer inspiration rekommendear jag en titt på http://www.cruzing.just.nu/ .

Sven-Erik
0

#5. Klart fräna bilder!!! Kul att det finns kvar lite "tokbyggen", de är så balla!

Pontiac63
0

Jag ska snart dra igång ett kul projekt. Att dokumentera lite av SHRA Lindesbergs historia. Klubben fyller 30 nästa höst. Bl.a. göra en dvd med dragracing från 25-årsjubilerande Linde Open. Det finns filmat från första året 1984. Ett jättejobb, men kul. Några filmsnuttar kommer att hamna på Youtube.

Doehn
0

#7 Hur kommer projektet att presenteras ? Kommer allt på dvd eller blir det bok + dvd ?

Sven-Erik
0

#7. Lycka till! Låter som ett rätt stort projekt. Fast kul att återse de gamla räjsbilarna från förr!

storkenflyger
0

Härliga gamla bilder att se på från förr  

#5 Han som har den siden är en vän och mycke duktig fotograf 

#7 Spännande Då har du att göra ett bra tag framöver Lycka till

leo-
0

alltid lika uppiggande att se vridna chassin på bakhjulen. Saknade flugfångaren på Willysen

Niklas
0

Härliga bilder!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Azgaron
0

Underbart att se, härliga bilder!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Goa bilder, Sven-Erik! Hade många sådana uppsatta på väggarna i pojkrummet….Många minnen kommer när man satt på kammaren och försökte göra om modellerna till det man såg på bilderna….

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#14. Kommer du ihåg tidningen "Colorod"? Den var full med bilder som man kunde vika ut. Man slaktade de här tidningarna och tapetserade hela rummet med dem!

StefanW
0

#15 Ja, sedan var det några till! Återkommer om det när jag kommit ur feber dimman….

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#15 Colorod var en trevlig tidning!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Celia
0

#16 - Krya på dig, för det låter inte bra med feber :(