Dragracing på 70-talet!

Finns fortfarande en del vilda byggen i bracket och competition. Vill du få mer inspiration rekommendear jag en titt på http://www.cruzing.just.nu/ .

#5. Klart fräna bilder!!! Kul att det finns kvar lite "tokbyggen", de är så balla!

Jag ska snart dra igång ett kul projekt. Att dokumentera lite av SHRA Lindesbergs historia. Klubben fyller 30 nästa höst. Bl.a. göra en dvd med dragracing från 25-årsjubilerande Linde Open. Det finns filmat från första året 1984. Ett jättejobb, men kul. Några filmsnuttar kommer att hamna på Youtube.

#7 Hur kommer projektet att presenteras ? Kommer allt på dvd eller blir det bok + dvd ?

#7. Lycka till! Låter som ett rätt stort projekt. Fast kul att återse de gamla räjsbilarna från förr!

Härliga gamla bilder att se på från förr
#5 Han som har den siden är en vän och mycke duktig fotograf
#7 Spännande Då har du att göra ett bra tag framöver Lycka till
alltid lika uppiggande att se vridna chassin på bakhjulen. Saknade flugfångaren på Willysen
Härliga bilder!
Vänliga hälsningar
Niklas
Underbart att se, härliga bilder!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Goa bilder, Sven-Erik! Hade många sådana uppsatta på väggarna i pojkrummet….Många minnen kommer när man satt på kammaren och försökte göra om modellerna till det man såg på bilderna….
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#14. Kommer du ihåg tidningen "Colorod"? Den var full med bilder som man kunde vika ut. Man slaktade de här tidningarna och tapetserade hela rummet med dem!

#15 Ja, sedan var det några till! Återkommer om det när jag kommit ur feber dimman….
Stefan - Modellbyggare
#15 Colorod var en trevlig tidning!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#16 - Krya på dig, för det låter inte bra med feber :(