Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 1666 ggr
StefanW
0

Dagens raggare...

Läs den positiva artiklen i SLA (Skaraborgs Allehanda) om raggare!

På första sidan, sedan på mittuppslaget i del 1 (sid 10,11)

SLA 071016 (öppnas i pdf-format)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#0. Tack för artikeln Stefan! Kul att läsa om gamla "goda" tider..
Jo, bilintresset är stort och som tur är så verkar det bara öka bland ungdomen!

StefanW
0

Jo, det rullar många fina bilar runt om i Skaraborg. Gamla "goa" tider, jo det minns man. Då fanns jag mest runt Falköping och då var det mycket aktivitet (blev kallat för Lilla Chicago i pressen). Om jag inte kommer ihåg helt fel så var det Sveriges längsta strög och i norden som god tvåa efter Oslo. Sedan kom politikerna igång och stängde av delar av ströget för trafik efter 22.00 och sedan blev det gågator och vägbulor m.m på resterande sträckor…suck

Men det finns hopp då en del klubbar fortfarande lever kvar!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Pontiac63
0

Nu blev man ju sugen att läsa de där artiklarna som skrevs på 70-talet.

Den gamla bildtidningen "Se" skrev ofta och gärna om raggare. Brukar titta igenom antikvariat och loppisar efter gamla artiklar om raggare, men det är svårfunnet.

Sven-Erik
0

Ja, man kommer ihåg när man var liten "pilt", stod vid järnvägbron och glodde ner på de stora kromade slagskeppen!
Man var så impad av bilarna och folket. Tänkte att en dag så skulle man ha en själv! Ja, och så blev det också!!Skrattande

Gasoline
0

Jag kan tydligen inte öppna den där =(

ElLobo
0

#0: Även jag skulle vara intresserad av att läsa artikeln. Den kanske bara ligger kvar som pdf under utgivningsdagen? Du har möjligen ingen sparad fil eller scannad kopia?

Pontiac63
0

Kan inte låta bli att tipsa om ett klipp från filmen "Raggargänget" där Britt Damberg sjunger om "Vad Trist Det Måste Varit Förr". Rätt skön låt faktiskt och så twistar dom utav bara fan.Skrattande

http://www.youtube.com/watch?v=Jtud3hEuEbY