Projekttråd från grannen!
Jag gillar ju att bygga modeller. Jag är också medlem hos grannen http://modellfokus.se där jag håller på med ett byggprojekt: "Ford Starliner-60 Pro/Street". Tänkte att det kunde intressera en del av er här på raggarsajten. Jag lägger ut lite bilder från bygget!

Jag brukar va där och kika lite, klart imponerand byggen ni gör. Kul med bilder här inne också. Hur går det med din bil Celia?

#3 - jag har köpt lim först ikväll. Får se när jag får fart på sniffandet ;)

#4 Tveka inte på att fråga om du skulle känna dig fundersam inför något!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Sven! Det där bygget ska du ställa ut på Minimönstringen i Linde 18 maj 2008!!

#6. Tycker du?
Hmm, vart ligger Linde nu igen då?? 

7 km sydväst om Gusselby

#8. Aha………?……..och vart ligger det? 

Öh, t-bird63! Kolla in den här länken!
http://www.tradera.com/AMT_1962_Ford_Thunderbird-auktion-50733902

Bockar å bugar, jag har lagt ett bud så nu får vi se.

#11. Vad kul! Skulle ju sitta som en smäck hemma hos dig!

#13. Ser ju supersnygg ut! Är du inte nöjd med färgen?? Jaha, du ville ha den i rosa!? 

Haha

Nu har rosahuliganerna fått en ny anhängare märker jag. Hoppas att inte Stefan förenat sej med dom.

#16. Ja, man vet aldrig? Skicka iväg den du på omlackering, vi får väl se vilken färg den har när den kommer tillbaka! 

Jag litar på Stefan…. snälla.

#18. hahaha!! Rosa, rosa, rosa……………!

Ajdå, kom det lite röd färg i den vita innan lackering…
…men det blev ju inte så dumt…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#20. Haha!! tänk så tokigt det kan bli? Hur var det nu igen….om man blandar vit med rött, vad blir det då???

Nu börjar det osa katt här….

#22. Nämen, inte luktar katter något…

Stefan - Modellbyggare

#25. Johodå!! Det är precis så där den skall se ut! 

#25 Om det Är det du drömmer om så skall vi fixa det åt dig!

Stefan - Modellbyggare

Rosasyndromet verkar sprida sej med blixtens hastighet…

Ett modellbygge från Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=m33e7bPhmek

#29. Eh…
, vad skall jag säga?…Tycker nog att han byggde hellre än bra! Men var inte färgen lite åt det rosa hållet??? Mums!?

Tyckte att den här raggarbilen var rätt frän!….

Doehn! Kolla in den här Cougarn! Kanske något att få inspiration av? Ock lyssna sen på 55:an med kompressor….man får rysningar!!!

Är det någon här som har velat köra dragracing?? I såna fall, kolla in den här filmen, luta er tillbaks och känn kraften!!!

#32 *ryys* Skönt ljud.. Kan jag få 302:an att låta så då j**lar.

#34. Visst! 15:1 i kompression, kompressor och en satans massa nitro!

1991 byggde jag en kompressor motor baserad på en Mopar 340. Den hade 6,5 :1 kolvar, en 671 kompressor osv. Mullrade riktigt bra. Tyvärr blev bilen platt när ladan rasade under en orkan den 14: jan. 1993. Tyvärr finns det ju bara analoga bilder från den här tiden så jag får se om jag orkar leta upp och scanna in bilder.

#36. Börja leta nu!!!!
Haha, kan inte låta bli, men jag har fastnat i raceträsket! Kolla in den här Burnouten och gråt!!

Jag tycker att t-bird63 ska lacka modell bilen rosa.
Han har ju erkänt att den passar i rosa.

#38. Precis!! Kan vi få honom att slutligen gå över gränsen? De som röstar på att t-bird63 skall lacka modellen i rosa: Rösta nu!

Tycker inte det, även om det hade varit kul ;) Jag tycker att han ska göra den exakt som den riktige han har :)
röstar bara om det är rosaflake det handlar om

#41. Topp! Självklart är det rosaflake vi snackar om! 

#29 Det började bra sen blev det konstigt på slutet…. #31 Hade den varit vit med två stora runda lysen bak hade det varit min..
#40 Äntligen någon med god smak, lyssna på Celia allihop…

#43 - ja jag menar väl det. Går ju inte att göra den rosa - den i filmen blev ju 

Jag röstar för ROSA modellbil .
T-bird63 kan ju alltid ändra den riktiga till rosa med

#45. Javisst, så att den matchar modellbilen