Raggare iFokus

Raggare

Etikettfoto-medlemmars-bilar
Läst 4068 ggr
Celia
0

Svarta Sara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Svarta Sara" flyttade hem till mig förra sommaren. Det blev inte många turer innan hösten, så i år ska jag ta igen det med råge :)

Buick Electra 225, 2dr HT '62

Mvh, Cecilia

Celia
0

Här finns några fler bilder >>>

Sven-Erik
0

Vilken snygg bil! Svart lack passar ju så bra till sextiotalets former på bilarna. Ser ut att vara i prima skick också! Var hittade du den?

Celia
0

Tack så mycket Sven-Erik :) 

Det var en kille i Skåne som importerade den (berättelsen säger att det var en gammal dam som haft den sedan den var ny).

Han sålde den direkt till en annan i Skåne som körde den en sommar, för att sen göra ett byte mot något annat hos en bilförsäljare som jag känner. Jag kom ner dit på en fika och jag kunde inte motstå frestelsen. Hon flyttade hit i juli förra sommaren :)

Sven-Erik
0

Vad kul! Har den fungerat bra?
Jag och Lotta köpte också en importerad bil förra sommaren. Det är en Chrysler Newport 1962 som det också bara har varit en ägare på tidigare. Bilen har gått knappt 10.000 mil sen ny! Tyvärr har vi haft problem med bla. rost i tanken som sätter igen förgasaren. Vi har blivit ståendes lite var stans :-(
Bilar mår inte bra av att stå stilla för länge, de skall användas!
Så passa på nu i sommar att använda den ofta! Skrattande

Celia
0

#4 - jo den har gått som en klocka men där är nog ändå en del som måste ses över.

Rost i tanken hade jag på min första bil (en Honda Accord). Jag köpte ett litet filter och satte mellan slang och förgasare, sen gick den kanonbra :)

Innan dess hade jag varit på skroten och köpt en ny förgasare - tvingat min sambo att vara med och plocka av den gamle och på med den nye, men det hjälpte ju inte… så när någon tipsade om ett filter för 15 spänn (kostar säkert en hundring idag?) så blev jag ju väldigt glad när det fungerade :) Helt klart värt att testa på er bil, det är ju så trist när man blir stående :(((

Sven-Erik
0

#5. Tack för tipset! Tyvärr så har jag redan provat med filter utan bra resultat. Filtret blir helt igenbäckat på bara några dar.
Jag har haft ner tanken flera gånger och försökt med att spola ur geggan, men det kommer igen.
Just nu kör vi med två 20 liters dunkar i skuffen, såna där som man brukar ha till båtar! Men det känns ju lite sådär…

Celia
0

#6 - oj är det så illa Ledsen Det låter inte alls som något litet problem. Låter som om hela tanken måste bytas (?)

Sven-Erik
0

#7. Jo, det är nog så. Har inte fått tag på någon ännu!
Är det någon som har en tank till en Chrysler Newport 1962, så hör av er!!

CarinaG
0

Celia: Kanon fin bil. Förstår att du är nöjd med den.
Ser ut att vara i super skick.

Celia
0

#8 - tycker verkligen synd om er och bilen :( Ska tänka på er om jag ser något om en tank så att ni slipper köra med båtkänsla!

#9 - tusen tack CarinaG :)

LottaU
0

Den är helt klart läcker din bil :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

TacoBelle
0

Sjukt snygg *avis*

snotten
0

riktigt fin ojojoj me like,.. that girl…..

Celia
0

Tack så jättemycket allesammans, det är roligt att höra att hon är fin Glad

Sven-Erik
0

#14. Det vore väl kul att ha en liten "mini-Svarta Sara" i hatthyllan? Skrattande

Celia
0

#15 - den skulle ju jag haft! Vilket bra tips Glad

#16 - ja men sen ska jag ju bygga ihop den också. Jag är pedant, så då lär den aldrig bli klar Flört Är där klister och allt sånt där som man kan behöva i kitet? Fundersam

StefanW
0

#17 Det brukar inte ingå lim och färg.Det går också att vända sig till modellbygge om man vill ha hjälp! Vi bygger inte enbart till oss själva utan även till andra!

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Celia
0

#18 - Så nu tycker du att jag ska bli medlem hos er också? Glad  Vilken service att kunna ta sig in där och få någon annan att bygga en modell!! Fast är det inte meningen att man ska ha gjort den själv så att man kan känna sig lite stolt varje gång man ser den? Flört *funderar på om jag har tid för ännu en hobby* Fundersam

Tack för tipset, jag kommer in till er i veckan (kanske redan imorgon) för nu måste jag snart sova…

StefanW
0

#19 Själv köper jag Die-Cast (leksaksbilar i dagligt tal) Så det som står på hyllan måste inte vara egenproducerat, utan det är objektet man gillar av något skäl!

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#20. Framförallt så är det ju mycket billigare också! Det tar inte mycket plats och man kan äga vilka drömbilar som helst..Skrattande

Celia
0

Jag har leksaksbilar också (gamla Dinky Toys som tillhört min bror och som jag satt och 'lackade' i alla möjliga färger som liten - vilket har bidraget till att de nog inte är värda 5 öre idag…) ;)

Fast jag blev ju sugen på att pilla ihop en själv nu… :)

kobra
0

Då får man kanske se den svarta skönheten live i sommar?

Celia
0

#23 - idag blev hon hämtad för ordentlig tvätt och uppsnyggning efter vintern (garaget var inte klart så stackaren har stått ute…), men jag får tillbaka henne efter helgen och då hoppas jag på fint väder :) Tror alldeles säkert att vi kommer att synas ibland, kan knappt vänta…

Danke
0

Gick till garaget med kameran i ena handen en sen vårkväll. Sedan modifierade jag bilden lite så jag fick en trevlig bakgrundsbild till datorn……

Sven-Erik
0

#25. Tack för bilden! Verkligen något att vila ögonen på.

Phantom
0

Jo, Sven-Erik en variant om det är stopp i tankröret (det kan finnas nåt slags nät eller filter) är att montera ett nytt rör, kanske från toppen av tanken, vid armaturen. Jag har gjort det, jag fick stopp vid varenda busshållplats på väg till Classic Car Week i somras, nu funkar det. En kompis har kört varianten, blåsa baklänges (från motor-rummet) med en luftmadrasspump, det funkar några veckor sen är det dags igen…

Celia, din bil är jättesnygg,(du med, höll jag på att säga, oj, jag sa det visst;-)) svart lack är det snyggaste man kan ha (önskar att jag hade det) och vit inredning är också det snyggaste som man kan ha….ovanlig modell också…

Celia
0

#27 - har du druckit?? Flört

Du sa ju ingenting, du skrev - och du, tack så mycket GeneradSkrattande

Sven-Erik
0

¤#27. Håller med dig! (om allt"!) Tycker om snygga saker!

Skall testa att blåsa baklänges"!!!!

Celia
0

Här kommer en ny bild på stackars Sara, från ikväll. Jag ska köpa glykolmätare imorgon och hoppas få igång henne i veckan :)

Sven-Erik
0

#30. Den är ju jättesnygg Celia! Vilken blank lack! Du måste ha putsat på den mycket innan du fotade?
Är det vinyltak? Är det original eller eftermonterat? Snyggt i alla fall.

Celia
0

Sara är inte tvättad och polerad sedan jag fick hem henne efter servicen (i maj tror jag det var, måste kolla dagboken)…

Så stort tack för rosorna om henne, hon sägs vara original helt och hållet men jag har inte en aning Generad Tror det är skitsnack, för jag tror hon är omlackerad.

Kanske har jag tomtar och knytt som sköter om henne utan min vetskap? Skrattande

Sven-Erik
0

#32. Kan du inte skicka över dom till oss när de är klara med "Svarta Sara"?…Fot i munnnen

Celia
0

#33 - jag kan nog inte se sådana… Fast jag kan ställa mig och prata rätt ut i luften och fråga om de inte har några släktingar att skicka upp till er Skrattande Jag tror att dessa tillhör gården - eller så är det små amerikanska nissar som kom med Sara?!?

Pontiac63
0

Hon såg ju bra ut bakifrån. Kromet ser bra ut, det med. Nu saknar vi bara bilder invändigt…

Celia
0

En inifrån. Har inga på baksätet som är finast (minst slitage)…

Pontiac63
0

…och det ska jag säga. har tagit alldeles för lite kort på mina bilar genom åren. Jag har mest kört omkring.

Pontiac63
0

Vitt var snyggt. Jag har likadana krombågar över ryggstöden i min.

Sven-Erik
0

#36. Väldans fräscht med vit inredning! Skulle tyvärr inte själv kunna ha det, har alltid skitiga meckarbrallor på mig…

Celia
0

#39 - men du får ju plasta sätena när du mekar och sen tror jag ju inte att du har de byxorna på när du ska iväg på träffar. Bara att ta bort plastet då ju :)

Sven-Erik
0

Då har du inte sett mig "in action"! Jobbar med hydraulsystem på gräsklipparna som går på golfbanorna. Du ska se hur man ser ut efter att ha bytat en trasig slang!
Hehe…"andra byxor"..Jo det har jag, men av någon outgrundlig anledning så har jag alltid de finaste byxorna på mig när jag skall ut i garaget. -"Jag ska ju bara"…..

Doehn
0

#41 Blir dom smutsiga så lägger man dom bara i den magiska korgen och vips så ligger dom nytvättade i garderoben ett par dagar senare. *duckar* (och hoppas humortröskeln inte är för hög..)

Sven-Erik
0

#42. Ops!..hehe….Vi får väl se hur det här tas emot?? Skrattande

Celia
0

#42 - ja tänk, det är dj…la mysko va!?!? Du har väl tomtar på loftet du med Skrikandes

Celia
0

Glömde ju det viktigaste - Kyss

Sven-Erik
0

Hehe…det var det jag väntade på! Skrattande

leo-
0

När får vi se denna skönhet på vägarna???

Doehn
0

#44 mycket mysko.. när man var liten behövde man bara slänga dom på golvet.. Räcka ut tungan *kryper in under min sten igen* *hukar*

Celia
0

#48 - du ska passa dig, för det finns fler än din fru som har tvättat dina kläder (och då tänker jag INTE på din mamma!) Oskyldig

Doehn
0

#49 *rättar till stenen och kryper längre ner i min grop*

Celia
0

#50 - akta så du inte förfryser häcken! Det var -3 grader precis när jag var och köpte GODIS Räcka ut tungan

Celia
0

#47 - ja det undrar jag också Fot i munnnen

StefanW
0

#30, 36 Svarta Sara ser ut att vara i ett utmärkt skick. Kul att se en välvårdad bil, även om du säger att hon inte är tvättad på länge…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Celia
0

#53 - Tack Stefan! Det måste innebära att hon kan bli ännu finare… men för tillfället orkar jag inte tänka på det :(

Angelclaw
0

Riktigt fin bil :) Coolt att det är en tjej som äger den också Skrattande 

Surfade in lite av misstag - tur var ju det! -annars hade jag ju missat nåt Flört

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Sven-Erik
0

#55. Välkommen in på en titt! Ibland kan det belöna sig att surfa runt lite på sådant man normalt inte gör! Skrattande

Angelclaw
0

#56 Tackar tackar :) Jag sitter oftast på andra iFokus siter - men det var ju en positiv överraskning att hitta en raggar-sida också! I och för sig är jag inte raggare (men har ett antal i bekantskapskretsen) , men iallafall bilintresserad!

Så då får jag tacka för det fina bemötandet Skrattande

//Tess

Sajtvärd på Motor

Sven-Erik
0

#57. Titta gärna in några fler gånger! Skrattande

Angelclaw
0

#58 Givetvis!

Förresten, hur lägger jag till den på mina favoriter? Novis som man är.. Generad

//Tess

Sajtvärd på Motor

Sven-Erik
0

Här ser du de sajter som finns i nätverket. De du är medlem i syns överst med svart text, de du inte är medlem i visas längst ned, i går text.
För att bli medlem i en sajt, det är gratis och du kan vara med i hur många du vill, så klickar du på knappen "Lägg till sajt i favoriter".

Angelclaw
0

hrm.. med risk för att verka dum, var hittar jag "mina sajter" ikonen? Generad

Förlåt Celia att jag går lite ot Ledsen

//Tess

Sajtvärd på Motor

Sven-Erik
0

#61. Hehe…kolla i högra kolumnen. Där finns en ruta som heter "Mina sajter". Det skall finnas en rad längst ned där det står " Lägg till mina favoriter". Inte så lätt det här! Skrattande

Angelclaw
0

#62 Hmm.. måste nog sitta och filura på det här ser jag, hittar till "inställningar" - och där hittar jag "mina favoriter" -men där får jag bara ta bort och inte lägga till.. *suck* får väl erkänna att jag har tummen (eller datamusen) mitt i handen… Oskyldig

//Tess

Sajtvärd på Motor

Sven-Erik
0

#63. Jag tror att du redan har lagt upp "raggare" som favorit! Det är därför du bara ser att det står "Ta bort sajt från favoriter".
Kolla! Skrattande

Angelclaw
0

#64 tyvärr har jag ju inte det Fundersam har bara gerbiler där.. Haha - kan nog konstatera att jag inte blir raketforskare inom någon greppbart närliggande framtid ;-)

//Tess

Sajtvärd på Motor

LottaU
0

Kika in på den här länken!

http://raggare.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=95d87a01-5db8-4f07-8429-a579b9e8fe86

Där står det om lite olika funktioner här på iFokus!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Angelclaw
0

#66 och #64 - nu har jag fått till det, var min webbläsare som inte lät sidospalten komma upp, men nu var det ordnat som sagt!

Tack för hjälpen Skrattande

//Tess

Sajtvärd på Motor

mariell
0

Hon är bara så VACKER tröttnar du får hon gärna flytta hem till mejCool