Raggare iFokus

Raggare

Etikettbilar-blandat
Läst 5679 ggr
Sven-Erik
0

Våra garage!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vintern kommit till Sevalla! I natt så snöade det ymnigt och det blev två decimeter snö på backen…Vad göra för att pigga upp sig?
Jo, jag bestämde mig för att göra en storstädning i garaget! Ut med bilarna och fram med skurmaskinen och skura golvet. Kastade en massa skräp som jag varit för slö för att kasta förut.
Samtidigt så fick Chryslern sig en behövlig genomgång. Hällde i glykol i kylare, fyllde på oljor och sen en tvätt!

Hur har ni det med garage där ute?? Ofta brukar det vara det man mest önskar sig, ett riktigt garage! Själv är jag lyckligt lottad, fick med ett hus när vi köpte det nybyggda garaget på 55 kvm. Skrattande

Sven-Erik
0

Nytvättad Chrysler!

t-bird63
0

Tänkte lägga ut lite bilder från vårat 300 kvadrat stora garage men jag måste vänta till måndag. Jag kan ju inte avslöja tävling 4 redan nu. Hemlis Så ni som läser det här: skynda att svara på tävlingen.

Doehn
0

Jaså t-bird63 jag visste inte att du har en Hemlis och en Hemlis

t-bird63
0

Tja en liten smygtitt kan jag väl bjuda på. Det är lite rörigt nu men det får vi fixa framöver.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=27861761-6f19-4ce9-b31e-890f8a001877&Filename=Bild 024.jpg)

Doehn
0

S*t*n vilken plats! Grattis!

Pontiac63
0

#4 ..Jag såg några rosa garderobsdörrar(?) bakom din bil. Är det dina? Eller är det gigantiska färgprover till T-Birden?Glad

(kunde inte låta bli)

t-bird63
0

Det är markisolering av frigolit som vi använer i väggarna, det börjar bli dags att fixa fikarumet innan vintern. Förstog att nån skulle få syn på dom. Skrattande Det kommer fler bilder framöver.

Buick-66
0

#6.. tror att du träffa spiken med den kommentaren

t-bird63
0

#8 Nu ska du inte va elak utan komma ut på tis-torsdag å hjälpa mej med väggarna. Skrattande

Pontiac63
0

Vårt klubbgarage är väl inte det största, ca 200 kvm, 6 platser på 35 kvm/st. Några med hojar och juniordragsters delar på plats.

Nu håller vi på att renovera fikarummet och gör ett rum av det som en gång var ett skrotloft. Så röran är total i garaget, vilket medför att jag upplåter min plats för byggmaterial och ska ha bilen stå någon annanstans i vinter.

Här är "grannens" '59 Impala. Utsikt ifrån övervåningen.

Pontiac63
0

Nya rummet, jag ska dit i kväll och sätta upp väv på väggarna ikväll. Ska målas ljusgrått sedan.

Pontiac63
0

Bardisken och fikarummet blir också renoverat.

Pontiac63
0

Vi har även ett gammalt spel också.

Pontiac63
0

Föregående bild kanske blev lite stor…

Annan vy av fikarummet. Biljardbordet ( t. v. där girsågen står) ska bort för mer plats till sittplatser och ev. dans

Sven-Erik
0

Vilket härligt garage! Ser ju ut att bli kanon med barhörna och allt! Lyllosar! Skrattande

Doehn
0

Japp, där kunde jag bosatt mig. Ni är inte sugna på ett nytt flipperspel ?

Celia
0

Fräckt! Tänk, jag kanske ska öppna Fritidsgård för vuxna i stallet?! Det hade varit kul om det hände lite där :)

Sen kan jag ha MC-Café under somrarna…. Äsch, de kör för fort för att se några Caféskyltar *spinner vidare* ;)

leo-
0

17 varför inte cafe???

jag menar hinner dom se cafét på sjöborakan bör dom se ditt

ut med lite bord och stolar, lite kaffe och kanelbullar och du har en succé Skrattande bara att sätta en skylt vid trekanten vid slottet

Doehn
0

#18 Det påminner mig om en sak. I Silvåkra, en liten by längs en smal ödeväg stod alltid en gubbe ute vid vägen med ett bord. Han sålde lite taiwanverktyg och allmänna loppisprylar. Passerade max 10 bilar per dag. Undrar vad han tjänade per timme ?

leo-
0

Silvåkra är inte det på väg till revinge??

Jag tror faktist att det finns en hel del kundunderlag med tanke på var det är på sommaren kryller det av cyklar vid slottet. titta bara i Veberöd på det lilla cafét vid färgbutiken sitter alltid folk med motorcyklar där och i Blentarp Byakrogen nästan alltid en 4-5 cyklar där

Doehn
0

Jo det kör nog en del mc där om somrarna…

Celia
0

Då får jag ha café för alla som har kört av vägen under vintrarna - "Värm dig i stallet istället" och låna med en spade innan du går (för jag tänker inte gräva loss dem ur snön)! ;)

t-bird63
0

#16 Flipperspel…

kostar?????

Doehn
0

Finns under säljes… Mycket fint skick, kan nog släppa det till höstpris…

Om du är ute efter annat har jag lite kontakter…

t-bird63
0

Mmm, får fundera lite till men det är ju j--la kul med flipper.

Doehn
0
Celia
0

Ja och sen får du hjälpa mig med en jukebox till caféet (om några år eller nåt) :)

Doehn
0

Gärna det syrran men flipperspel är mycket lättare. Ett flipper är inte lika attraktivt i östermalmslyan som en snygg jukebox. Hittar du ett renoveringsobjekt kan jag nog fixa och dona lite dock..

bachelorman
0

Bilen i bakgrunden, -54an, Skall göras besiktningsduglig i vinter…

Celia
0

#29 - snacka om att få orgasm i ditt garage!!! Räcka ut tungan

bachelorman
0

Nja, vet inte det… När man ligger där under bilen full med rostflagor i ögonen!Flört Men men, när våren kommer har man glömt det! Glad

Pontiac63
0

#29 är det en Sun Valley??

Celia
0

#31 - Jag hade inte legat under bilen, det är ett som är säkert Skrattande

t-bird63
0

#33 Men Celia då… 

Celia
0

#34 - Väntade bara på att någon av er skulle dyka upp Flört 

Nu tänkte jag ju inte slänga mig på motorhuven eller tvinga in någon stackare i baksätet, utan helt enkelt njuta av en själslig orgasm genom att sätta mig bakom ratten och känna på ratt och inredning. hot over you)

t-bird63
0

Ja det är ju riktigt läckra modeller men det har blivit något fel med färgen på Murklan i dörren. Cool

Celia
0

Nämen thundermats, vad är det du skriver?! Det är ju helt rätt på den! Fy på dig :spank:

t-bird63
0

#37 Aj… 

Celia
0

#38 - :nod:

Sven-Erik
0

#29. Mulliga bilar! Garaget ser ju inte helt fel ut det heller! Skrattande
Skall du renovera till originalskick eller blir det "bruksare"?

t-bird63
0

Nu när tävling 4 är klar så kan ni få kika in lite mer i vårt garage, 2 av bilarna står ju där, och ett helt släp fyllt med motordelar.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3fc679f4-8a28-4844-9516-4ad114d69fd0&Filename=Bild 004.jpg)

t-bird63
0

Lite mera Camaro.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d310c36e-59ee-4296-b480-1008e72c977c&Filename=Bild 005.jpg)

t-bird63
0

Här står Ramblern och Peugeot66….. eh förlåt, Buick66 ska det va. Bara han får iväg fransosen. Skrattande

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ba380bd7-1f12-444c-a892-87177d6ef736&Filename=Bild 006.jpg)

t-bird63
0

En rosa orgasm Celia, Fot i munnneneller ska det vara mardröm.. nu sitter det gips över iaf. Fikarumet är på väg att bli klart.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=bc6331be-a7c3-4c08-9fba-639e36dea3ad&Filename=Bild 007.jpg)

t-bird63
0

Här ska det snart målas, jag får väl peta in lite bilder när det börjar bli klart.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d3dfe1dd-221f-4191-9753-563abffbbde4&Filename=Bild 008.jpg)

Celia
0

Åh det kommer att bli helmysigt! Vad blir det för färg?

Sven-Erik
0

Tack för titten t-bird63! Ser ju helmysigt ut. Vad kör ni för värme?? Hoppas att det inte är vanliga el-element! Fot i munnnen

Som sagt, mycket går i rosa i det här garaget! Hur får man förresten tag på isolering i ROSA? Själv har jag bara sett blåa isolationsplattor. Specialbeställt?? Skrattande

t-bird63
0

#46 Allt utom rosa, vi funderar på tegelfärgat.

#47 Vi har en dieseldriven byggfläkt till garaget, 12 liter i timman tar den så man snålar så mycke det går. Fördelen är att det tar bara 20 minuter att få hygglig värme även på vintern.  I fikarumet så är det elelement och en gasolkanon. Isoleringen ingår i hyran, vi har bara flyttat om den lite. Vi ska röja upp i vinter så det går att meka ordentligt också, nu är det lite mycke grejer överallt. 

bachelorman
0

#32 Japp, det är en sun valley

#40 Bilen är för närvarande ramlyft för roslagning.. Så denna vintern blir det fixa rost, lacka ram underede, renov. bromsar, nytt elsystem. Motorn går bra så den låter jag vara orörd. 

Så man kan väl säga att det blir en rullande renovering till bättre bruksskick vad det lider… Bilen är Sv-såld och har stått i en ladugård sen -71, så jobb finns att göra! :)

bachelorman
0

#36 ORGINAL !!! Flört

t-bird63
0

#50 Är den rosa orginal då får jag ge mej, då skulle nog jag också kunna ha den så. Men röd botten med vit topp är inte så tokigt det heller.

Pontiac63
0

T-bird, vad var det för kul cab som stod inne i hörnet bredvid Camaron?

t-bird63
0

Det är en Buick Skylark 66, för övrigt en av två likadana i garaget, det ska stå en röd på Peguttens plats.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=60a88fb3-20f8-4f9b-bf8b-39bba2e64f43&Filename=Bild 002.jpg)

Sven-Erik
0

#53. Mycket vilda bilar i det garaget! (ja, förrutom Peugoet´n då!

t-bird63
0

Mmm, Pegutter är ju inga ögonmagneter direkt. Det stå 2 BMW:ar där också, brrr. Men vi har ett bra kamratgäng där ute och det är ju det som räknas.

Sven-Erik
0

#55. Peggar kan väl vara kul???

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6b5a0435-e4dc-4375-85b6-ee2216fb029d&Filename=pegga skrot.jpg)

Sven-Erik
0

#55. Den här är i alla fall lite roligare!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8dea201e-cbfe-4754-9834-0fea2625f75a&Filename=sven-eriks pegga 404.jpg)

t-bird63
0

Hitta en i Lindesberg också, konstigt att den överlevt salt och rost.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=59bc753f-78e1-45b7-9219-99d30f93c7ab&Filename=Bild 051.jpg)

Sven-Erik
0

#58. Helt otroligt att någon fortfarande existerar. De var ju inte direkt kända för sin motståndskraft mot rost! Fot i munnnen

Hm, vad var det för en Peugeot som "Colombo" körde? Han körde någon modell med cab!

Buick-66
0

Fint kort du tagit på min bil Mats…

t-bird63
0

Mmm, vet det.

Pontiac63
0

#59 ..,Columbo körde en Peugeot 403.

Sven-Erik
0

#62. Ah! Där är den ju! Helball….

mariell
0

NÄ det ska vara den ROSA ,urläcker, har du fullt i ditt garage så har jag plats för denCool