Jingle Bell Rock
har knåpat ihop låten Jingle Bell Rock så jag har fått ont i ryggen idag :P här är länken http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=1050444|1&embed=1&t=4140
Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Tänk att vi har en musiker här på sajten. Kul!
Här finns Bobby Helms originalversion av Jingle Bell Rock från 1957. http://www.youtube.com/watch?v=ydg1_3EOWqk
Det finns fler gamla julgodingar från 50-60-talet här. Har laddat upp några stycken. http://www.youtube.com/grandprix63
Lämna gärna ratings och comments om ni är registrerade.
japp det är skitkul med musik ju :D båda dom där är jätte bra som du har lagt upp :D
Härlig musik :)
Tummen upp ;)
Alltid kul med upprockade Jullåtar! Snyggt gjort!
Azgaron, husbehovsmusiker 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
man tackar :)
Glömde fråga, vad har du för program och utrustning?
Azgaron
just till dennna låta använde jag endast ljuden i cubase. annars så använder jag ett program för endast riktiga instrument. men man kan blanda midi och riktiga som jag har gjort på "red river rock" i cubase. och utrustningen är: 1 bas 1 gitarr 1 ackustisk gitarr och ett mixerbord och datorn då :)
Ok, kul! Själv har jag cubasis och fick nyss Samplitude SE. Tyvärr så har mitt ljudkort klappat ihop så det blir till att skaffa ett nytt. Har lite instrument, mixer, pre-amp och kondesatormick också. Har dock inte fått så mycket gjort på senaste tiden då jag ägnat mig åt annat, som modellbygge tex 
Azgaron
jaha på så vis :) aj då…du får önska dig ett nytt ljudkort i julklapp :D jo en kondensatormick har jag med..men den använder jag endast för att micka upp ackustiska gitarren..kan inte sjunga :P vd spelar du in för musik då?
red river rock jag gjort :P http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=983922|1&embed=1&t=954
#10 Jo, jag får nog göra det, och helst lite mera minne till datorn. Hehe, sjunga gör jag oftast hellre än bra, även om jag får till det rätt hyggligt ibland.
Använder också micken till att i första hand micka upp instrument.
Jag spelar lite av varje, rock, hådrock, reggae, visor och ballader. Här är några exempel:
Och två låtar till min älskade sambo Jenny, med ehum "sång"
Allt utom ev. sång är gjort digitalt.
#11 Låter bra, rockigt!
Azgaron
låter som om du är lite bättre än mig att knåpa på i cubase :P och låtarna lät bra :) jag tycker iaf att du sjunger bra…10ggr bättre än mig skulle jag tro haha :D man tackar!här är en låt med endast riktiga instrument jag spelat själv. förutom trummorna då http://www.acidplanet.com/components/embedfile.asp?asset=960555|1&embed=1&t=1462
Tack! Kul att du gillade det! Min sång är väl sådär, inget Idolämne precis 
Kan måhända va att jag kan knåpa hyggligt i cubase, men du spelar iaf gitarr bättre än jag. Vodka Rock lät rktigt trevligt.
Får ta och äta makaroner ett tag så jag kan fixa nytt ljudkort.
Azgaron
ja klart det var bra :) jag tycker sången lät bra iaf :) hehe alla är vi bättre på olika saker. tack det var ju bra du tyckte den va bra :) haha du ska inte svälta för det…du får ett bra ljudkort för 900. och då får du med alla ingångar du behöver :)
Tack!
Jo, EMU0404an kostade väl strax över tusenlappen då jag köpte den, men korten har väl sjunkit i pris lite till nu. Vill ju ha en färgspruta också. Bäst vore om jag hittade ett jobb 
Azgaron
jorå du kan nog få tag på bra kort för en billigare slant nu :) ska du ha sprutan till modellbyggen? hehe ja jobb behöver jag med :/
Ska ta och kolla i musikhandeln sen vad de har för nått kul. Jo det är väl tanken i första hand, men jag tänkte se omjag inte kan träna upp spruttekniken bra nog för att ge sig på motivlack också. Kanske man kan tjäna en slant med
Jo, ett jobb hade underlättat en hel del.
Azgaron
ja gör det du :) jaha på så vis. ja det är bara att öva på plåtskivor eller nån spånskiva tills du fått till en egen stil och teknik. sen så kan du nog käna en slant på det :) ja jag skulle behöva ett jobb själv..men svårt att hitta jobb idag
ja gör det du :) jaha på så vis. ja det är bara att öva på plåtskivor eller nån spånskiva tills du fått till en egen stil och teknik. sen så kan du nog käna en slant på det :) ja jag skulle behöva ett jobb själv..men svårt att hitta jobb idag
Det är lite jobbigt ibland när man har fler än en hobby som kostar pengar, och hade jag haft bil så hade det ju gått pengar dit också. Utan jobb så är det en ekvation som inte helt går ihop sig.
Jo, jag ska väl på och öva både på det ena och de andra, så får man väl se vart det leder hän.
Jo, att hitta ett vettigt jobb verkar inte helt lätt, men jag hoppas ändå att det dyker upp nått snart.
Azgaron

ruskigt bra gjort . Gillar den