Raggare iFokus

Raggare

Etikettblandat
Läst 4557 ggr
LottaU
0

Ronny och Ragge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ronny och Ragge är ett fiktivt raggarpar som skapades och gestaltades av Peter Settman och Fredde Granberg. De förekom bl.a. i komediserien Byhåla (en parodi på såpoperan Storstad), och hade sin storhetstid omkring år 1993. De gav ut singeln "Brylcreme, stålkam och gällivarehäng" och senare albumet Let's Pök! (utan tidigare nämnda singel).

Ronny och Ragge gav popularitet åt slangorden "pök" (attraktiv kvinna) och "pöka" (ha samlag). Ett annat kännetecken var att de uttalade bilmärket Ford som Fårrd.

Gällivarehäng är kanske det mest tydliga kännetecknet för detta radarpar.

Ni Ni kanske inte visste det, men dom har gjort ett spel - Pökaspelet…

Någon har spelat det? :-)

Är dom Raggare eller vad skulle ni kalla dom?

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Celia
0

Haha, Pökaspel - ja vem ska jag spela det med? *asg* Nej Lotta, jag har aldrig spelat det, dessvärre *s* Men du och S-E kan väl testa och sen recensera här? ;)

Kram, Cecilia

Sven-Erik
1

Skrattande  Absolut!!!

Celia
0

Tummen på det Sven-Erik :thumbsup:

Jag hittade ett Kama Sutra-spel här i en låda. Oanvänt, kanske ni vill testa det också? Skrattande Som singel blir det lite svårt *skratt*

Sven-Erik
0

#3. Vad är ett Kama-Sutra spel?? Låter intressant..Fot i munnnen

leo-
0

4. ger bara träningsverk Skrattande

kobra
0

#3. Jag kan offra mig och spela bara för att jag tycker synd om dig. FlörtGeneradOskyldig

Sven-Erik
0

#6. Hmm, vad du är snäll Kobra. Du är en kille som ställer upp i vått och torrt Fot i munnnenSkrattande

Men please, kan inte någon tala om vad det går ut på då?…

Sven-Erik
0

Hehe…tack för länken leo! Det verkar väldans invecklat det här!

Och jag som brukar säga som Ronny Jönsson: "Förspel?? Är du go eller, pilla på dig själv, så går jag och skiter så länge!!"

Kanske inte är så rätt kanske?? Skrattande

Celia
0

Ja du Sven-Erik *asg* Jag vet bara att man ser ut så här hot over you)fast med något helt annat i ögonen efter lite KamaSutra-teknik *asg*. I alla fall har det sådan verkan hos män…

Tror att spelet ger samma biverkningar… men ni får ju testa, du och Lotta :)

Celia
0

#6 - Tid och plats? Räcka ut tungan

Sven-Erik
0

#10. Man blir ju bara mer och mer nyfiken….Skrattande

Celia
0

#12 - *asg* Inte försent att önska sig i julklapp ;) Finns på Hobbex!

kobra
0

#11. När helst du kan och har lust, hihi.

Vi bor ju inte så långt ifrån varandra. God jul.

Celia
0

#14 - Gör vi inte?! Förvånad Jag har massor av tid och lust men känner att det blev lite mycket nu, helt plötsligt… Fot i munnnen *skratt*

kobra
0

#15. Hoppas inte att jag skrämde dig! Skojar bara.

Men det är inte så  långt mellan Genarp och Stehag.

Celia
0

#15 - Ja skoja måste man, annars går det utför ;) och jag är långt ifrån lättskrämd *asg*

kobra
0

#17. Det låter bra.