Raggare iFokus

Raggare

Etiketttips
Läst 2128 ggr
E_hjo
0

Tvätta cabbe???

Hallå!
Behöver lite tips på vad man kan tvätta en vinylcabbe med då vi inte hittat ngt bra medel att köpa.
Cabben är vit och ganska skitig så det behövs ju en rejäl skurning, men med vad?

//Emma

StefanW
0

Det finns en del medel som går att tvätta med (även om vitvinyl inte hör till det lättaste!)

Ett fabrikat som jag har använt är Autoglym, de används av många bilvårdsfirmor och har en hel del produkter i sitt sortiment. Det stora problemet är att få tag i mindre förpackningar. Ett ställe som har en del är Micro (sök på bilvård)

Det finns en bra firma i Skövde som du kan prata med, de heter LeMa´s Bilvårdcenter 

Det gäller ju att först få rent och sedan ett skyddande lager. Kör inte med s.k. rengöringsdukar som finns på den vanliga macken som skall rengöra och tillföra glans i samma moment…det enda de gör är att kapsla in skiten ännu mer…

För de dröjer ju ett tag innan Biltema öppnar i trakten…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

E_hjo
0

Tack så jättemkt!!!   :)

Cruising
0

på riktigt hårt satt smuts fläckar kan man väl lite förtunning på?

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

StefanW
0

#3 Hade inte provat det i första taget, då risken är mycket stor att färgen försvinner och det kan även lösa upp vinylen.

Stefan - Modellbyggare

Doehn
0

Nu talar jag lite i egen sak men Veidec Superfoam är en skumrengörare jag använder. Vet inte om Biltemas skumrengörare duger något till. Testa ihopa med tvättsvamp, brukar ge bästa resultat. Annars får du hojta till så ska jag se om vi har någon säljare på din ort ;-)

Cruising
0

4# jo jag tänkte på det..därför jag frågade..men det funkar fin fint på bilklädsel iaf

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Pontiac63
0

Hör med någon av firmorna som jobbar med cab-byten och be om skötseråd.

Annars kand ju cabba ner, det är ju en enkel lösning att slippa se smutsen.