Raggare iFokus

Raggare

Etikettmusiken
Läst 1904 ggr
sme4
0

Artist och låt

Hoppas att nån kan hjälpa mig med 2 låtar, som jag vill ha, vet ej låtnamnet och artisterna

1: gloria halleljuja,   Artist och låt

2: stamp your feet and clapps your hands.   Artis och låt

StefanW
0

Nu är det frågan vad du söker!? Det första som jag tänker på när du bara skriver "Gloria Halleluja" så tänker jag på den låt som Nina Hagen gjorde runt 1995 på ett album som heter "Freud Euch" Men det är ju tysk punk och nog inte det du sökte!!Glad

Nina Hagen : Freud Euch

Låt nr 2: Om vi ändrar ordningen och stavningen lite till "Clap your hands and stamp your feet" Så gjorde en grupp som heter: Wild Angles en singel (7") på skivbolaget Decca (F13456) Om om du tittar noga så ser du Jerry Williams som nr 2 från vänster på omslaget, en udda singel som jag inte har sett på länge!

Wild Angels (Jerry Williams) Clap your hands… 7" 1973

Det var vad jag kom på i all hast, hoppas det gav något!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

P.s. #2 singeln släpptes 1973…

Stefan - Modellbyggare

sme4
0

tack för svaret

1: Det är inte Nina Hagen, den jag tänker på är mer rockigare. (glora, glora halleluja) Tyvärr kan jag inte sjunga för dig, och det ska du nog vara glad för Skrattande

2: kan mycke väl vara den jag söker, ska kolla upp detta.

En ung Jerry & co

sme4
0

Nu har jag hittat nr 2

http://www.unitgloria.nl/eng/clap-ENG.htm

Bara 1 som fattas

ElLobo
0

Tja, det finns ju alltid "Glory, Glory Halleluja". Melodin är "John Brown's Body", en känd kampsång från det amerikanska inbördeskriget … Även använd av IFK Göteborgs supporterklubb Änglarna. Men rockigare … jag vet inte det …

StefanW
0

#5 Hade tänkt att föreslå den, sann blåvitt fantast som man är! men bedömde att risken fanns för att en eller den andra svart/gula fansen skulle opponera sig!

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Pontiac63
0

Det finns ju mycket hallelujamusik, men jag tänkte direkt på "An American Trilogy" som Elvis sjöng. Men den rockar väl inte direkt mycket, lyssna här: http://www.youtube.com/watch?v=moUifEmOcbU

Doehn
0

Tänkte också på Elvis An american trilogy innan IFK Skattefusk kom på tapeten… Skrattande