Raggare iFokus

Raggare

Etikett: bilar-blandat
Läst 1960 ggr
Danke
0

Har man luffat sommaråket ännu?

Så nu är det vår enligt kalendern iallafall… Så har ni varit ute och kolla om bromsarna tar jämnt eller står sommaråket i vinterdvala ännu? Har ni besiktat bara att åka hela sommaren eller måste man börja säsongen med en besiktning?? Själv har jag turen att få åka hela säsongen och avsluta den med en årsbesiktning!

Pontiac63
0

Besiktade i höstas och for till Tibro slutet på mars. Går som en klocka!

Celia
0

Vet i tusan när jag ska besiktiga Generad Det kommer väl en lapp eller nåt Fot i munnnen

Emelie123
0

Jag var och hämtade mitt åk igår:). Så ska nu fixa till den och så innan crusingen. Och när det gäller besiktingen tror jag det var till hösten om jag minns rätt, pappa har koll på det. Det är skönt när man bara besiktar vartannant år:).

MoParQueen
0

Ska lufta min den 26 April, för då börjar årets första cruising härnere.  Ska besiktiga i maj.

Buick
0

Jag håller på med lite ögongodis under huven just nu typ kromad generator och en massa eloxerade grejor så bilen får stå ett tag till, men jag räknar med att vara igång i maj.

Doehn
0

#2 Gamla bilar besiktigas bara vartannat år. Ett år kvar för mig :-) Skurup funkar bra med gamla klenoder.

Celia
0

#6 - tack det blir nära och bra :) Brukar dom gnälla på hastighetsmätaren om man inte har klistrat dit konvertor eller nåt? Tror det är dags i sommar - då är det två år sedan sist.

Doehn
0

Jag hade tur. CO halten var way of the chart men han sa bara "äh, du kör inte så mycket så kolla om du kan fixa det". När jag kom hem såg jag att en vacum slang hade hoppat av. Fixat! På med "besiktningskjolen" och testa. Funkar det inte så stanna vid vägkanten och luta dig in under motorhuven. Har jag funderat på att testa ibland men mina ben är för håriga.

Celia
0

#8 - KJOL!!! Tror du det funkar? Fundersam

Ja men inte kan jag stanna vid vägkanten i alla fall - då kommer ju en bonde eller nåt Fot i munnnen

LottaU
0

Här står det helt stilla… Fundersam

Jag undrar om bilen kommer komma ut i år. Annars får väl jag försöka fixa den, men i och för sig kan jag itne själv något speciellt om bilar. SÅ jag får väl ragga upp någon Skrattande

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Pontiac63
0

#7 Celia, klistra dit lite siffror på mätaren så klagar de inte om det i alla fall. Ungefär på följande ställen:

20 miles = 30 km

35 = 50

45 = 70

55 = 90

65 = 110

Mer noga än så, behöver du inte vara. Annars räcker det väl att säga åt Sara att skärpa sig när hon är där. Skrattande

Celia
0

#11 - Usch, klistra på Saras mätare (?!?)….Skrattande

Räcker det inte om jag säger att jag har ett sjuhelsikes sifferminne och att det finns intatuerat i min hjärna? Glad

Buick-66
0

Kan du inte använda en post-it lapp under besiktningen med hastigheterna uppskrivna ?

t-bird63
0

Nu i denna stund så blev Åskfågeln i trafik..Skrattande

#12 Jag såg en som hade satt in en cykeldator i sin bil, vet inte om det är godkänt men det borde funka. Jag ska i alla fall plocka bort mina fula klistermärken å använda GPSen istället.

Celia
0

#14 - jag hatar GPS, hittar så bra själv ;) - men tack för tipset, jag ska damma av skiten och koppla in :) Hade gett den till sonen men så länge han inte har körkort så kan Sara låna den. Frågan är vad bes-gubben säger (?)

Doehn
0

Hörde av en som borde veta att man tagit bort kravet på km gradering. Ring deras tekniska support och fråga.

leo-
0

på mc är det godkänt med cykeldator (om den har belysning)

jag behöver ingen alls på min cykel Skrattande

Angelclaw
0

Mjo min karl var och luftade en av skapelserna härom dagen ;)

Men min(a) är under renovering så de rullar inte riktigt än :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Doehn
0

Nu har jag kört en sväng med GTO'n. Alla skavanker som gjorde att man var trött på den i höstas känns som bagateller idag… Det fixar vi snabbt till…