Lämplig grund till Hotrod
Har en stark fundering att starta upp ett eget projekt nu i sommar. När jag äntligen får garaget för mej själv. =)
Har länge längtat efter att bygga en hotrod, lite råare stuk, men med bra bruksfinsih så klart. Motormässigt har just nu funderingar på en 350 med kompressor, men har ju egentligen ingen aning än.
Så vad kan jag börja med? Vill egentligen bara ha en ram, så jag kan bygga upp allt själv. Vad kan jag då införskaffa? Så billigt som möjligt. Sen så utanpå det så tillkommer ju fram o bakvagn osv, men det blir en senare fråga.
Jag kan i och för sig svetsa en helt egen ram från grunden, men just första hotrod projektet kan det ju vara bättre att ha en grund att börja med. Nån som kan komma med förslag? Vet inte om det är rätta forumet, men då jag endå är på iFokus så kan jag ju prova….
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Har du SFRO:s bok om rodbyggen? Där ska finnas bra tips om hur man bygger en rod. Den har också uppgifterna på hur det bör se ut om du skulle vilja besikta bygget.
Snacka lite med de som redan byggt, så får du säkert tips om hur man gör/inte gör. På så sätt undviker du att göra de misstagen som andra redan gjort.
Ut och detaljstudera andras rodbyggen, ta med sådant du själv gillar och vill ha på ditt eget bygge. Bygg den i ditt eget huvud först, sen är det "bara" att sätta igång. (tror jag…)
Lycka till!

en viktig sak är att man ska betsämma sig för hur den ska se ut från början och inte vika från det. Har sett många byggen krokna eftersom byggaren inte kan bestämma sig hur det ska vara/se ut och försök beräkna tiden och gånga sedan den ett par gånger så får du kanske ett någorlunda realistisk tidsperspektiv
Lycka till