lite knäp fråga kanske hehe
Men hur är en raggare? En gammal kompis säjer att dom är så o så o så tjabar hon om att hennes mamma är raggare o så kommer mitt ex som med är raggare o säjer si o så.. Min kompis tbara om att han inte är raggare.. De borde väll inte finas någon spesielt sät för hur en raggare ska bete sig eller? jag menar dom är ju vanliga mäniskor..

Det beror väl på va det är för typ av person, som vanliga människor så finns det ju arga, snälla, ledsna, elaka, dumma också vidare o vidare… Raggare är väl likadana när det gäller det, men jag tycker det finns gränser vad som är Raggare o vad som inte är Raggare o jag vill inte starta något tjafs om det nu för det bruker ju jämt spåra ur nö inåthelvete… Har till och med börjat på o undra öm en inte ska börja med Rockabilly istället för där är det inget tjafs om det, liksom där är det hårda gränser på vad som är Rockabilly o så borde det va i raggarkulturen också, men fan heller att de ska va så… Fast sen att Raggare är vanliga människor är väl lite könstigt o säge, för vi har att en alldeles egen stil… O knäpp fråga kanske det var, men men nu har du ju ett svar ialle fall=)…

Raggare är vanliga människor som gillar en viss typ av bilar och en viss typ av livsstil, men generella "regler" för hur en raggare ska bete sig tror jag inte finns, det är kanske viktigare för yngre personer som försöker hitta sig själva och sitt "fack".
Alltså, raggare är väll i princip som vilket annat folk som hellst. Ta tex bilden som svenskarna fått om utlänningarna, att dom gör brott och våldtar, men så är ju inte fallet. Dom som endast ser invandranas dåliga sidor har heller inte kolla så långt att faktskt vi svenskar oxå våldtar, rånar och grisar oss, vi är männsikor hela bunten! Så man kan säga att det finns snälla raggare, elaka raggare, grisiga raggare, fega raggare. Ja, you name it! Det vi kan säga att vi raggare har gemensamt är intresset för bilarna och 50- och 60-talet och allt som hör till raggarkulturen.