Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 4192 ggr
Sven-Erik
0

Myggjagare i snön?

Nästa fundering! Hur klär ni er om vintern?Fot i munnnen

Är det fortfarande T-shirt, skinnväst och myggjagare som gäller?
Eller åker Helly-Hansen på?
Är det bättre att hålla stilen och vara blåfrusen, än att dra på sig en "Gore Tex" jacka?

StefanW
0

Klär mig nog efter vädret!Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Celia
1

Vilken gåtfull en i #1

Sven-Erik
0

#2. Själv då Celia? Nätstrumpor eller skoteroverall??Skrattande

[Anna-N]
0

Numera klär jag på mig, gärna med Helly Hansen :-) Oskyldig

På den tiden när man var ung o dum så var det annat. Stod på en skogbilväg en gång mitt i natta efter en danstillställning. Av någon anledning skulle det absolut vara den här vägen - enligt chauffören. Pyttsan en oplogad skogsbilväg, urskog, stjärnklart och bittert kallt (närmare -30). Där stod man i kjol och nylonstrumpor och en genomfrusen Valiant som man bara hoppades inte skulle fastna i snödrivorna eller frysa igen.

Kommer aldrig inträffa igen. Iaf inte utan Helly Hansen =) Räcka ut tungan

Sven-Erik
0

#4. Haha….Jo, det har nog lite med åldern att göra det där!
Vilken pina man genomled bara för att man tyckte att det "inte passade" med tjocka jackor osv. Själv bar jag alltid jeansjacka och myggjagare, oavsett om det var -25 eller +25. Man har frusit mycket i sitt liv…

Pontiac63
0

Nylonskjorta och skinnväst är ingen höjdare när det är minusgrader, så nu för tiden går det bort.

Ska det ut och raggas vintertid är det långfillingar och tjocktröjan som åker på. Blev en fryslort så fort man fyllde 35:) Jeansjackan med lurvigt foder är också ett favoritplagg så här års. Cowboystövlar och raggsockor likaså.

För hur kallt det än är så vill gärna sidorutorna åka ner, åtminstone när det ska åkas sakta genom stan. Kroma armbågarna på vintern är manligt..?..

Sven-Erik
0

#6. Självklart åker krombågen ut när det skall cruisas! Finns väl inget manligare? Fot i munnnen.

Nä, nu för tiden så åker det på både långfillingar och fleecetröjor! Manlighet i all ära, men vem vill ligga i 40 graders feber om man slipper? Generad

Celia
0

#2 - då får det bli skoteroverall, om det nu finns att köpa i Skåne? Fast de körde ju en stulen skoter inne på Malmös gågator i vintras, så vem vet :)

Nätstrumpor går bort även på sommaren. Jag klär mig helt normalt så att jag inte syns i mängden :)

Sven-Erik
0

#8. Hehe…skoteråka på Malmös gågator…det var friskt! Fot i munnnen
Hade de någon snö att åka på då?

Aha, du gör som Fantomen?….Föredrar att vara ikognito?Skrattande

Celia
0

#9 - ja där var tillräckligt med snö för sådana aktiviteter. Tidningarna hade någon fyndig rubrik som jag inte minns, kan inte hitta artikeln :(

StefanW
0

Stefan - Modellbyggare

Rockabillyn
0

Boots å skinnjacka eller fristadsjacka!

Celia
0

#11 - tack Stefan, där var ju en variant :)

Fast jag minns KvP:s artikel som mer underhållande. Minns också att det var snökaos här (3 mil utanför Malmö) och att det borde synas mer snö på bilden. Hur tusan har de klarat att köra på det lilla tunna skiktet?!

StefanW
0

#13 Det går bra utan snö också! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#14. Å hej å Hå!!! Skrattande

Celia
0

#14 - Förvånad

StefanW
0

#15 Tror att rekordet är 10 mil på vatten!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Celia
0

#17 - hur fort går det då? *svisch*

leo-
0

14*har jag sett bilar oxå göra

StefanW
0

#18 Här är en artikel från Snö Skoter Racing: Kramforsligan slår till!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

2Dark4u
0

Jag kan bara yttra mig efter hur jag själv klädde mig när jag var i svängen under 14 år.

Jag hade alltid jeans, men på sommaren kunde de bli avklipta, boots var ett måste även om andra tyckte det såg för jävligt ut till kortbyxor, skinnvästen var viktigare än t-tröjan men jag åkte aldrig hemmifrån utan min jeans jacka:)

Gasoline
0

Haha, vad skoj, skrev nyss ett inlägg och frågade om just detta, fast mer inriktat på vad en tjej har på sig =P

Cruising
0

20# kramforsligan känner man ju till :D duktiga killar det!

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

Phantom
0

Jag har fått lära mig att på vintern ska man ha T-shirt för att visa att man pallar kylan och på sommaren ska man ha skinnpaj för att visa att man pallar värmen… ;-)

Gasoline
0

#24 Ja, som en riktig viking =P Haha, rena tortyren..

Sven-Erik
0

#24. Rätt och riktigt! En kompis gick alltid i skinnjacka, sommar som vinter. När det var som varmast på sommaren, satt han under ett träd i skuggan medans vi andra badade…..

Aviendha
0

Uppvikta jeans går ju året om. Mina rutiga vans är kalla, men ack så sköna så de behålls. Tyvärr är de skidjacka tills skinnpajjen kan dras fram igen när de bli en aning varmare ;)

werner
0

hehe, mina rutiga vans kan jag inte ha för de är total sönder i sulorna, fattar inte vad jag gjort, ser ut som jag honkat på fötterna efter en bil nästan :S så dom används bara inomhus om man ska strosa runt i Elmias hallar (bilmässan och dreamhack) men nu på vintern blir det ucky 13 toppar, lucky 13 hood och jeans som släpar i backen känns det som, skorna blir hederliga kängor (jag har inget större perspektiv vad som är lämpligt för en tjej ^^) jag råkade dock göra missen att låsa mig utomhus förra veckan i svarta träpjucks som jag tyckte dög till äffaren i 2 dec snö slask, grattis televerket :S

Raggare
0

T-skirt, skinn väst och jeains möjligen en jacka också

texaco
0

t-shirt jeans å flanellskjortaCool näre gäller skor så äre antingen crocks (när ja ä lat) eller mina dockers…

Palm
0

Skinnjacka året om, tar bara på mig fårskinnsjackan när det blir kallt ;)

Rockabillyforever
0

Samma kläder som vanligt, fast med en fårskinnsjacka, långkalsonger o varma arbetsskor=)…

texaco
0

nu ä flanellsjorta ut bytt mot skinnjackaCool