Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 8658 ggr
nerdraggare
0

Raggare=töntar

Tjena raggartöntar

Raggare måste vara det mest efterblivna och nördigaste rasen av dem alla. Kom igen! Ni måste ju inse detta själva. I min stad kör ni runt i era bilar runt runt och lyssnar på typ schlager musik och skriker låttexterna rakt ut. AAAAAAAAAAAHH!!!!! Hur töntiga kan man bli. 

Dock är det töntigaste av allt att ni tror att ni är skitcoola! Alla kollar på er och skrattar… 

VÄX UPP FÖR FAN!!!!

anwall
1

Väx upp själv och skaffa dig en hobby!

[Tassy]
1

det osar troll här…

rebelme
1

haha.. ja vet inte om ja ska skratta åt dej lr gråta för de ä fan synn om dej om du tror de ä så….

själv skiter ja precis i va alla anrdra tycker varför vry sig så länge man trivs själv?? å de ä nogg fan skillnad från stad te stad me för så har de aldrig vart där ja vart.. så vart fan bor du? haha

E_hjo
1

Åh, jag som trodde att jag var så tuff…. *snyft* ;)
Hela min verklighet blev just raserad… ^^

Angelclaw
0

Mata inte trollen ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

sandyy
1

största töntarna… det är sånna som du.. nej vi tycker inte att vi är skit coola. vi är bara oss själva, så som vi vill vara. jävla fjolla skaffa dig ett liv. då menar jag verkligen GÖR DET. du är så patetisk. om du nu tycker att raggare är så töntiga så vafan gör du på en raggarsida dårå?

Buick
1

Tyvärr så ska det alltid finnas någon avundsjuk människovarelse som bara är avundsjuk för att dom inte har en sådan stor och trevlig vänskapskrets som vi "raggare" är, det är oftast eller alltid bra stämning var man än kommer och jag törs nästan påstå att mera trevligt eller välkomnande "folkslag" finns inte. Åker man på långtur så finns det alltid någon som erbjuder sovplats eller annat. Så jag tycker att "nerdraggare" ska krypa tillbaks i blöjorna och växa upp. Om "nerdraggare" har lite otur så kan det ju vara någon som får veta var du bor eller så kanske du kan tala om det själv  eftersom du är så stor i käften.

MoParQueen
1

Hahahaha, Vad i himlens namn gör du på en raggarsida????

Ja mycket ska man då få höra. Kryp du ner under din sten igen. Tyst

Raggare
1

men va fan, varu på tänd när du skrev detta eller? Fan de är ju sjukt, din j*vla råtta, lägg dig på kudden och sussa vidare ditt vårtsvin

Siimon
0

#0.

Kan man ha mer rätt?

Hatar raggare. Dom är så jävla irreterande. Såklart man ska vara sig själv men det betyder inte att man behöver störa friden genom att spela hög musik, skrika låt texten och köra fordon som låter som in i helvete.

Angelclaw
0

*suck*

Siimon -varför går du in på en raggarsida om du nu inte gillar raggare?

Sen ska du få höra nåt intressant: alla raggare skriker inte och spelar hög musik, sedan kan jag kontra med att plastbils-entusiaster poppar musik tokhögt, och då pratar vi inte "normal" musik utan ju mer bas desto bättre… Vet inte hur många gånger jag blivit passerad av nya bilar och kunnat höra exakt vad de spelar, eller hört det genom fönstret trots att vi bor tillräckligt långt ifrån för att egentligen inte kunna höra…  Och nyare bilar med turbo och dumpventiler lever också om!

Sen ska jag försöka att inte mata trollen! :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Buick
0

Simon är bara avundsjuk eftersom han förmodligen bor i någon byhåla med bara inavel och asfalterad sandlåda samt inga bilar men en massa traktorer Rynkar på näsan

Gasoline
1

Som sagt, mata inte trollen! Om ni argumenterar emot har dom dessto roligare. Låt dom tycka vad dom vill, vi står för vad vi är och stolta är vi för det!

Chikuma
0

Schlagerlåtar? Wow, I min omgivning är det metal som gäller men ok =/

texaco
1

vilka jävla idioter de finns…. amerikanska bilar ä dom enda riktiga bilarnaCool å de ä folket i plastbilarna me turbo som lever om me sin skit musik som mer ä oljud än musik… känner själv folk me europeer som absolut är tvungna att ha en stor jävla baslåda bara för å va tuff… *suck* de ska va en fin gammal amerikanare o rock´n´rollSkrattande

mrcruise
0

haha om de e någon som ska saffa sog ett liv så e de ju duu!!

du har ju ingen humor!!bara för att du e en steel kostymnisse!!!Tungan ute

volvo850
1

alla som säger att raggare e töntar kan ju ta å dra någonstans herregud! ja klart som f-n att vi/dom tycker man e cool för nå grymmare än en raggare finns inte! Grym musiksmak grymma bilar ja allt helt enkelt!! Så ni som säger annat borde skaffa sig ett liv:P haha. Finns inge grymmare än ROCK n ROLL å en snygg jänkare!

raggarjenna
0

det är du som är efterbliven för fan ditt jävla mongo det är ni som  efterblivna  jag ska fan leta upp dej och slå hjäl dej fattar du det det är bäst att du tar bort det som du har sakt om oss fata du det eller är du så  efterbliven och en sak du behöver hjälp ditt jävla as hahahahahaha

CherryKiss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att du ens har hjärna att ödsla tid på att sitta och klanka ner på raggare. Har inte du annat att sköta?! Låg intelligensnivå du verkar ligga på! Kryp tillbaka till grottan du bor i istället.

nerdraggare
0

Haha, ni är ju helt blåsta! Fan vilken humor alltså..

2# Jag har hobbys, jag har bara valt normala sådana som är bra.. Idrott, djur, festa(på ett normalt sätt)..

3#Snälla gråt! I det argumentet kan jag se lite respekt. Jag bor i en lagom stor stad i Norrland.. Ni verkar ha kul här iaf!

4# Oj, vad synd.. Var Verkligen inte meningen att rasera ditt liv raggarjävel!

5# Jo för saten, mata mig..

6# Jag är långt ifrån värst. Du verkar ju vara en av dem som inte har sett dig själv i spegeln. Jag har ett skit bra liv och behöver verkligen inte klä ut mig till  en 40 taggare och köra runt i fula gamla bilar för att vara något!!! Vad jag gör här? Försöker banka vettet ur er och ge andra en syn på hur man kan leva ett riktigt liv..

7# Har din mamma berättat det för dig eller? Haha, "dom är bara avundsjuka på dig Lars-Gunnar". Och gudars vilken ton du kunde ta i på slutet då! Vad skulle mor din säga om hon läste det?

8# Läs 6#

9# Vårtsvin? Haha, ömsesidigt eller? Finns det någon i ert lilla "gäng" som väger under 95 kg? Finns väl en anledning till att ni åker runt och runt i era bilar. Ni kan ju inte åka över några farthinder utan att paja er vackra bil!

10# Tack

11# Hög intelligensnivå det verkar vara på dig flicka lilla. Man kan alltså vara en raggare även om man går i tvåan?

12# Jag kan inte tala för Simon.

13# Varför ska man kallas för troll om man uttrycker vad man tycker om er? Jag tycker att alla ni är troll!!

14# Same shit…

15# Jo, men sen finns det ju fler än bara raggare som är töntar..

16# Nästan rätt.. Använder ingen kostym och är verkligen inte direkt stel heller.

17# Haha, ja du.. Vad ska man säga? Tror att det är sådana som du som gör att raggare får ett sånt dåligt rykte .. Helt otroligt att du verkligen blivit så hjärntvättad av din pappa som barn. Min fråga till dig är inte om du blivit "tappad", utan om du blivit "slängd"?

18# Mogen kille detta verkar vara då.. Förstod inte riktigt din meningsuppbyggnad där.. Oj förlåt, nu använde jag ett svårt ord. Har försökt att tala ert språk genom hela mitt svar. Är mycket svårare att prata som en grottmänniska än vad jag trodde. 

19# Som det tidigare har sagt så kändes det som att jag var tvungen att skriva till er. Verkar ju inte vara någon som gjort det tidigare, då ni fortsätter vara ärtor.  Att du säger till mig att jag har en låg intelligensnivå säger bara mig hur låg din måste vara.

Angelclaw
0

#20 Mata och mata, nja. Det gör jag ju lite nu när jag kommenterar ditt senaste inlägg.

Du verkar har lite svårt att läsa, var någonstans har du sett mig skriva att jag är en raggare?

(och det var några år sedan jag gick ut tvåan Glad )

Sen tycker jag att det är ganska gulligt av dig att försöka provocera, både mig och de andra här inne. Även jag har ett tämligen välfyllt vokabulär, det är inget som behöver betyda att man är förmer än någon annan, skulle väl kalla mig normalbegåvad, varken mer eller mindre.

NU - tänker jag inte mata trollen längre

(och har du återigen problem att läsa eller förstå innebörden av dessa ord, så betyder det att jag inte tänker fortsätta den här diskutionen med dig)

..har matat nog!

Ha det bra! :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

gullenos
0

men vafan raggare e coola, asså tönt att skriva så, väx upp föfan man kan inte älska alla du behöver inte skriva det här troligen har du inget liv som går in på den här sidan och blir medlem bara för att skriva det där hahahahahaha orka bry sig isf.

volvo850
0

#20 haha orka:P gulligt av dig att ödsla din värdefulla tid på oss här då på just raggare ifokus;)

volvo850
0

ja tror ärligt inte att någon här inne bryr sig om dina åsikter ändå:) schlager förresten? hehe njaa:P inte riktigt då:P prova å gå på en cruising någon gång så får vi se vem som blir utskrattad;)

vasskoete
0

Helt underbart att få uppleva en ny vår som raggare… ja jag var med då det begav sig förra århundradet*smile*!

Var på en helt underbar crusing runt hela länet för ett litet tag sedan och efter det finns jag på youtube.

Min raggarmusik är just Johnny and the Roccos, men annars så nöjer jagmig med The Spotnics eller The Shadows.

Angelclaw
0

#25 snygg bil :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

ROBBAN68
0

Varför måste en inskränkt varelse som "NERDRAGGARE" hålla på och gnälla på andra- Jag åker på massor av spelmansstämmor varje år- och dit kommer en hel del raggare. Underbara människor som bjuder på sej själva!!!!

Vad är kriterierna för att få vara raggare? Räcker det med V8? jag åker det nu. visserligen en VOLVO S80 med fyrkrafs och motorn på tvären…..

Rocka på så ses vi i Ransäter….

MVH//ROB

leffe67
0

tror att du är efterbliven och jobbar på samhall jävla mygga du skulle bli en fläck i lakanet men blev en obetydlig fläck i sammhället tyker synd om dina föräldrar om du har några.men du är väl nått jävla provrörs barn skulle jag tro eller en överlevande abbort jävla tönt

FerretCrow
0

troll troll troll =)

Skorpan71
0

En fråga…Har du någonsin vart på träffar som finns för dom som du klagar så på???Känner du ngn som är raggare?Tro mig dom flesta gör det.JAg har vart på ett antal träffar och så roligt som jag har haft.Och det är bra musik.Men visst det är väl så att smaken är som baken..Men inte sjutton behövs det klagas på andra som inte har samma intresse som du har!?!?

raggarjenna
0

du det viktgaste är inte att vara som andra vill utan att vara så man själv vill jag tycker inte att du skall klangka ner på folk när du själv inte är perfekt du har ingen anliningtill att klaga på oss fattar du det du en sak till det finn väl sonna som känner dej och dom kan beräta  du bor så kanske du får en påhälsning ps vakta din tunga

Gasoline
0

#31 Haha, skön skylt. Vill ha en sådan utavför min lägenhetsdörr =P

icansson
0

Någom satjvärd eller Medarbetare borde genast ta hand om denna tråden så här få de inte gå till!!!!

[jakke94]
0

haha denna tråden va rätt rolig och läsa faktist :P

kobra
0

Jag som alltid trott att jag är en cooling när jag glider omkring i min jättestora bil?

Hård är jag också, rakar pungen med vinkelslip varje dag!

Bunn
0

Håller med de flesta här inne! Vad gör man på en sida som denna om man inte gillar raggare?

Jag bor i en liten stad, där folk kör om kring i rostiga volvobilar samt mercedes och dunkar skyhög hip hop/techno eller annan "cool" musik med extramycket bas och kallar sig sjäva för raggare, så jag förmodar att både "nerdraggare" och "Siimon" syftar på dessa människor!

Ellar så är det bara helt enkelt så att de inte fick tillräckligt med uppmärksamhet som barn, så därför gör de nu allt de kan för att provocera och på så vis få uppmärksamhet från omgivningen…

Gasoline
0

#39 Måste ju faktiskt erkänna att jag åker runt i en rostig 740 och dunkar baslåda, med raggarmusik förståss, men det är ju min vardagsbil =/ Anser mig själv vara raggare, alla har helt enkelt inte råd att åka jänkare för jämnan och vad man vill åka till vardags är ju upp till var och en. Men vet inte riktigt om det är sånna som mig du syftar på iof. Dessutom är det härligt med lite ryggmassage i bilen (baslådan)

MizzSandra
0

Du är väl avundsjuk på dem för att dem har världens finaste bilar, såna bilar ska det vara med högt Rock'N'Roll på ;D

Vad äger du för bil, en rostad skit saab kanske hehe :S

Räggers e coola tkr jag ;D

Är dem töntiga bara för att dem gillar stora snygga bilar eller? :O Skaffa dig en hobby istället för att tracka ner andra _:S Det vore bäst.

Bunn
0

#37 omdet var mitt tidiagre inlägg du syftade på, så behöver du inte ta åt dig utav det. Att åka jänkare jämt och ständigt är det nog inte många som har råd med och tänk så kallt det skulle bli på vintern!?

Visst är det upp till var och en vad man vill åka runt i för en bil, ingen fråga om det, men att dunka techno så högtså att lacken flagnar från bilen och kalla sig raggare… går inte riktigt ihop, i min värld.

RockinNewport
0

Att folk ens orkar lägga energi på att smutskasta något de inte vet något om. 

Raggare är folk vars intresse ligger i amrekanska bilar och Rock n Roll och vi fullständigt skiter i vad folk tycker om oss när vi är ute o härjar. Det gör det hela ännu roligare och speciellt när folk påpekar vad de tycker. Då äre klart att man gasar lite extra med V8:an och skruvar upp volymen.

Men jag håller med om att dessa baslådefolk i nyare bilar är ett släkte för sig.  Att en bil ska spela musik så att man bara hör basgångarna och inte låten förstår jag inte. Men jag är väl en sån där Raggarjävel som tycker att skränande Rockabilly och v8 är teräckligt bra musik!  Sen tycker jag att det är jättekul att dunka i plåten och bete me mej som det svin jag är.  Men bilen skall vårdas och tas om hand om för det

Men att Raggare är töntar?  Neee… det är juh precis vad vi tycker om folk som inte är´t!

.... You Never Can Tell ....

Gasoline
0

#40 ;)

#41 Haha, jadu, om jag hade V8 i bilen skulle jag klara mig UTAN musik, men när man åker 16v volvo är det skönt med baslåda, man måste ju ha något som mullrar på ;)

texaco
0

#39  pff de ä inte dyrt å ha jänkare köpte min rambler jävligt billigt billigare än dom flästa volvo ( å den är bessad å fullt körbar men va väll inte 100%laglig men de fixade jag på en dag)Skrattande å jag kommer å köra jänk året runt när jag fått körkortet… ingen tvekan om deCool

Gasoline
0

#42 Jag ska köpa jänkare, (eller något crusing vänligt iaf) när jag fått ett jobb, jag längtar!

Bunn
0

#ju 42 Det beror ju förstås på vilken typ och i vilket skick bilen är! Dessutom så drar ju en jänkare en del soppa också och tyvärr så är det ju inte alla som har pengar till att köra en jänk året om… vissa får helt enkelt nöja sig med att köra på sommaren och somliga får nöja sig med att drömma!

texaco
0

#44 de går ju å snålställa förgasarn Tungan ute ramblern drar inte nämnvärt över litern å den har gått 77000mil me original motorn kvar… Glad

tex. en volvo 240 drar lika mycke…

å på en jänk äldre än 30år äre ingen skatt på så de blir billigare än en svennson bil som de ä skatt påSkrattande

leo-
0

min gamla Caprice 79 hgv drog 1,1 blandad körning med standard 305

och då kommer frågan vad kör man helst? en sån  eller en 7/900 volvo

tyvärr är dom väldigt rostbenägna. det började bubbla överallt tyckte jag och sålde

T-bird
0

kärlek till alla raggare där ute!!! Cool

Bunn
0

#45 som sagt, det beror ju på vad det är för bil osv..

Jo visst är det så att bilar över 30 år är befriade från skatt, men drar soppa gör de ju i vilket fall som helst..

vad man anser vara dyrt och inte beror ju även på vilken ekonomi man har!

leo-
0

just nu har jag en gammal saab 900 pga priset,arbetslöshet och ingen familj.

men när jobb ordnat sig och kanske familj är pg så man behöver en familjebil så kommer det att bli en caprice igen

för den är helt suverän att köra även vinter och inköpspriset ligger på ca 25000 för en hyfsad bruksbil och det lägger jag hellre på en sån än en ´vanlig´ bil

camaro69
0

Hehehe raggare lyssnar väl oftast på tidsenlig musik men det finns kanske avarter men då tänker man kanske på pimpade jänkare med 20 tumsfälgar och stereo som pumpar 50cent o eminem, men då sitter det förmodligen ingen james dean bakom ratten heller utan en svettig illaluktande *censur*

Kanske var det en sån du såg från din asfalterade sandlåda hehehe men samla ihop fakta innan du drar alla som åker finbil över en kam.

Har sett volvonördar också som tror dom är tuffa, en del bär skinnväst för att "smälta in" o en del tycker att det är ok att grisa ner hur mycke som helst när de befinner sig i närheten av äkta raggare…

Angelclaw
0

#50 Nu fick du mig att tänka på ett fenomen jag ofta förundras över. Här i staden hade plastbilsnissarna "cruising" för någon helg sedan. Vips fick konstapel kling och klang ut och jobba -ordentligt. Det svinas mer på sådana tillställningar än när raggarna har sina cruisingar. Plastfolk slåss, skräpar ner, skriker och kräks och härjar. Raggare måhända vara på kapsylen, men bete sig kan de (oftast).

Sen huruvida en raggare är cool eller inte, det känns…ja. Man är väl som man är, behöver allt vara coolt? Jag är hellre en artig tönt med lite innanför pannbenet än en oborstad, imbecill "cooling" -faktiskt!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Gasoline
0

#51 Oftast =P

"Jag är hellre en artig tönt med lite innanför pannbenet än en oborstad, imbecill "cooling" -faktiskt!" Haha ;)

Angelclaw
0

#52 Haha men det är ju så ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Bunn
0

#50 #51

Håller med fullständigt. Kunde inte ha sagt det bättre själv!!

Adolfssonn
0

Du är störd !

MizzSandra
0

Om du nu inte gillar raggare, vrf är du ens på denna sida, det fattar inte jag :P

Otroligt onödigt att skriva sånt o slösa din egen tid :P

Adolfssonn
0

för det första SHLAGER MUSIK ? , vafan tänker du med ..?

och säger som hon över , vafan e du inne på denna sidan om du nu hatar raggare för ? .

+ VÄX UPP SJÄLV FÖRFAN !

rocknroll-nisse
0

shlager??? ne du det har inget med raggarna att göra det är rock n´ roll och rockabilly som gäller..

skaffa dej en hobby som vi raggare istället för att sitta på internet och skriva onödig inlägg

och desutom raggare = rebeller alltså skiter vi i vad små svenssons som du tyckerFlört

Raggare-sks
0

HAHAHAHAHAHAHA sägar jag bara PS: mariestad på lördag jippiSkrattande

[jakke94]
0

denna tråd är sen 2008, är det lönt att hålla den aktiv ?

Gasoline
0

#60 Nej, det tycker jag inte jag heller, en onödig tråd tycker jag samt att trollet har försvunnit ;) Men som tidigare sagt, folk har ju rätt att uttrycka sin åsikt och då kanske det är bra att denna är kvar om det kommer ett till troll?

LottaU
0

Nu låser jag tråden //LottaU

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Inlägget är låst för nya kommentarer