Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 10789 ggr
rallykillen
2

hur blir man raggare??

jag har köpt:

hårgele, amerikansk bil, amerikansk flagga,

vad mer behöve rjag?

och var hittar jag andra raggare att umgås med? det finns inga här (jag bor i eslöv)

Gasoline
1

Raggare är inget man blir, det är något man är ;)

rallykillen
0

okej hur vet man att man är raggare eller inte?

Gasoline
0

#2 Det vet man nog bäst själv. Bilintresse och intresse för raggarkulturen är ju ett stort framsteg.

rallykillen
0

ok vad mer behöver jag veta

texaco
0

de finns inget recept på raggare för de ä en kultur ingen maträtt :P va bara dej själv så skare no gå bra :D på www.raggarportalen.se finns de en "almenacka" där klubbar lägger upp att dom ska ha en fest , träff eller nå annat. ta å kolla där om de ä nåt i närheten av där du bor…

rallykillen
0

ok har gjort nu men vad tar man på sig på en raggarfest+
och ska man ta raggarbilen dit eller går det bra att ta bussen

texaco
0

du vet du blir inte mördad för att du inte har me dej bilenSkrattandedu gör ju som du vill såklartCool du klär ju dej som du känner för såklart…

[Moparmaniac]
1

Hur man blir raggare? trodde inte det var många som blev raggare i senare år. själv har jag växt upp med bilarna & musiken då min pappa alltid haft en massa amerikanska bilar.  jag har fått det efter honom, och mitt intresse bara växer & växer för var dag som går.

det du nog behöver mest för att "bli" raggare, är intresset för bilarna & musiken, även bilträffar & cruisingar. det roligaste att vara en av oss är att vi har en livslång vänskap & man har alltid lika roligt ute på träffarna, sån gemenskap alltså. kan inte tänka mig att andra har det på samma sätt som vi.

man märker bara det när man är ute & kör med jänken, möter man en annan jänkebil hälsar man alltid fast man inte känner varandra eller har träffats innan!

man behöver inte vara raggare för att man äger en jänkebil. man kan bara ha intresse för bilarna, det är inget som säger att det alltid är raggare som kör bilarna, helt fel.

Jag har alltid sagt att: raggare är inget man blir, det är något man föds till.

Angelclaw
0

#0 *S* anar jag en viss gnutta humor här?

Flört

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Gasoline
0

#9 Haha, jag anar det med, men man vet ju aldrig =P

Angelclaw
0

#10 ;) nej det är sant!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

shareza
0

Coolraggare?finns det sådana i dag?alltså riktiga raggare,,,som vårdar o sköter sina bilar och brudar,,,ja det gör det nog,,,jag växte upp på 60-talet och var sk,,raggarbrud,,det var en helmysig tid,,när jag senare fick körkort så var ja chaffis,,oj oj så roligt det var,,pointac catalina cabbe,,,vad man kände sej häftig,,inte så många tjejer som körde raggarbil på den tiden,,,åhh så nostalgisk jag blir.60 i augusti,,men minns

Gasoline
0

#12 Visst finns dom, men jag antar att det aldrig blir samma sak som på den tiden det begav sig. Tror det är omöjligt att hålla en kultur exakt på samma sätt som för 40 år sedan, tiderna går framåt ;)

Och visst känner man sig ganska häftig när man kör en fin raggarbil, vem skulle inte göra det? =P

shareza
0

ja det har du så rätt i,,,visst fötändras tiden,,,killarna la 5 kronor per man till bensin och det körde vi på hela helgen,,hel special med gurka  ungerfär 8-9  kr(L)Gråter

kighel
1

Man Blir inte raggare, Man Föds som raggare.