Rockabilly musik
Börjar tröttna lite på de låtar med rockabilly jag har hemma. Någon som kan ge mig några förslag på band som spelar just detta? Går väl oxå bra med rock n roll band och även förslag på pshycobilly musik mottages gärna =)
Här skriver jag några BRA grupper: Fancy Dan & The Highshouters(!!!!), Skinny Jim & The Wildcats, Curly Phillips & The Night Riders, Ellis & Angry Teens, Foggy Mountain Rockers, Go Cat Go, Go Getters, Jack Baymoore, Johnny Burnette, The Moonstompers, Pete & The Atomics, Rockats, Snakebite… Där är några till att börja med!

Black Knights är ju rätt så bra.
tack, då har jag lite att lyssna minna öron trötta på en stund till =P

Ray Collins hot club, Boyd Bennet, Lou Millet (slippin´ in) är några till!

Tack för alla tips om bra musik! Man behöver verkligen lite nytt att lyssna på!
det finns hur mycket rock a billy som hellst att lyssna på, sj har jag 8.94 GB med äkta 50s rock a billy. dom flesta är okända band och som gjort covers på dom låtar som var mer kända på 50 talet, kan nämna några: Art Adams, Daryl britt & the blue jeans, Larry Donn, The Dazzlers, Curtis Johnson, Johnny Bell, Larry Finnegan, Tommy Tolleson, The Galaxies, Jhonny Powers. Larry Donn är redigt bra…Shake Rattle And Roll!!! å dom jag skrivit upp nu är äkta rockers från 50 talet och tidigt 60 tal!
Bra saker blir gamla saker, lär er det!

…Buck Griffin, Bob Hodges, Wanda Jackson,Hank Williams (kanske mest country), Bob Gallion , Tennesse Ernie Ford och så får vi inte glömma Johnny Cash!
jag tycker om att lyssna på Eva Eastwood

Köp Wild Rooster skivorna riktigt bra Rockabilly med bra drag i
!
Kan ju presentera bandet frå mina hemtrakter med,
Wreck48 heter dom o di e jäkligt bra dom heller på med skiva som snart ska komma
! http://www.wreck48.com/

Jag får tipsa om världens bästa radiokanal på internet. Radiokanalen spelar bara Rockabillymusik och är förståss helt gratis. Bara klicka på "Listen now" i hörnet så är ni igång!

Tacobell, tack för sidan 
Jag tröttnar aldrig på Crazy Cavan..

#12: jag håller med! Crazy cavan är grymma.
Snakebite & Rebels Revenge är ruskigt bra oxå men finns så mycket.
Om man vill ha 50-tals med massa fart i så kan jag rekommendera Freddy Cannon! Kanonbra
.... You Never Can Tell ....
Så jäkla bra radio, tack så mycket för tipset!!!
#10 Jag tackar också för länken! 

Black Knights, Johnny Cash, John Lindberg trio och Johnny and the Roccos är några av mina favoriter! =)
Ja, Johnny Cash går ständigt i bilen! Och Crazy Cavan hemma. Försöker samla på mig deras vinyler..
här kommer lite tips på kvinnliga. annars hör man oftast män .
Janis Martin. Wanda Jackson. Patzy Cline. Jackie Deshannon. Rosie Flores. Josie Kreuzer. Brenda Lee.
finns fler. :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Attention!
Attention!
Nu är det så här va!
Vi i bandet vet ju att vi är bäst.
Ja, det finns ju en del andra som också vet det.
Men vi vill ju att alla ska veta det.
Så nu har vi bestämt att alla som går in på vår nya hemsida och kikar runt,
skriver i gästboken samt skickar ett meddelande via formuläret, får en länk där vår skiva kan laddas ner.
Helt jävla gratis!!!
Sen är det bara att för er att sprida ut detta och då får vi en massa besökare på sidan och vår musik sprids ut!
Vicken idé!
En massa folk får vår musik gratis och vi får lite fart på hemsidan!
Tack på förhand!
PS. Glöm inte att skriva mailadressen! DS.