Raggare iFokus

Raggare

Etikettblandat
Läst 1314 ggr
E_hjo
0

I vilket skick? =)

I vilket skick är din/dina bil/bilar?
Är den helt nyrenoverad? Är det fortfarande orginallack kanske?
Eller kanske enbart körduglig? Eller den kanske renoveras för fullt just nu?
Tell me  ;)

E_hjo
0

Jag får väl börja. ;)
Igår åkte vi in med bilen till Skövde autolack. Den ska alltså lackas nu i veckan. Det ska bli sååå spännande!  =D

Vi köpte bilen för några månader sedan. Bilen är i otroligt bra skick, motorn är precis nyligen helrenoverad på fabrik, det fanns/finns ingen rost över huvudtaget. Det ända som vart mkt jobb med är bucklor på plåten men nu är allt fixat.  =)

Bilen ska lackas med två färger, röd och vit och jag tror att det kommer bli sååå snyggt! Kan visa bilder sen när bilen kommer hem om någon är intresserad.
Bilen är en Buick Lesabra -59 föresten.  =P

Phantom
0

Jag tycker inte att bilen ska vara för fin (personlig smak, jag vet) Min Crown Victoria är "raggarrenoverad" , rostlagad, ny lack, nysydda säten i material som var det närmaste man kunde komma utan att köpa originaltyg, renoverad overdrivelåda, renoverade bromsar, utbytt bakaxel (dock samma typ), gammalt krom och orörd motor (den gick ju när den ställdes av för 30 år sen!) och repig instrumentbräda…

En del kommenterar "det var ju så raggarbilarna såg ut på 60-talet". De som tycker att allt borde vara perfekt vågar nog inte säga något…

Celia
0

Min Sara sägs vara i originalskick men jag är lite tveksam ang. lacken… Ni hittar henne i grupp "Foto - medlemmars bilar' och inlägget 'Svarta Sara'.

Mvh, Cecilia