Raggare iFokus

Raggare

Etikettbilar-blandat
Läst 1440 ggr
Sven-Erik
0

Bilar är döda ting!???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vem har inte stått och svurit över en gammal bil som inte vill starta??
Jag tror nog att de flesta av oss har varit med om det?
Ändå betraktas bilen av somliga som ett dött ting! Inget kan vara mer fel!
Alla vi som är bilintresserade, kan nog intyga att bilen aldrig går så bra som efter att man har tvättat, dammsugit och gett den lite kärlek.
Motorn spinner som en katt och styrningen känns lätt.
Samtidigt så finns det bilar man ägt som jäklas med en hela tiden. Hur man än gör så fortsätter den att ställa till elände för en.
Vad har DU för erfarenheter av detta? Skriv in dina egna personliga minnen av personliga bilar!!

pebben
0

håller med! bilar är allt annat än döda ting!även om det var nära ögat för forden förut i dag!

//pebben

Celia
0

#0 - den är inte död, den är misshandlad…

Nej de som påstår att bilar är döda ting, har aldrig lyckats med bedriften att starta en ;)

pebben
0

#2 he he den va bra

men hur man ser på bilar är väl olika antar jag själv har jag alltid varit biltokig köpte min första när jag var 16 år en valiant-73 och sen har det rullat på!  själv har jag alldrig hafft en amerikansk bil som inte fått ett namn och man döper väl knappast döda ting?

//pebben

Sven-Erik
0

Hehe, det var väl det jag trodde! Det är fler än jag där ute, som har försökt övertyga en gammal biljäkel att det bästa vore att starta!

leo-
0

dom som säger att ett fordon inte har någon själ borde prova på att köra engelsktSkrattande

StefanW
0

#4 Det är bara att ta fram gulasidorna och läsa en godnatt saga för bilen med alla adresser till olika bilskrotar, det rukar göra susen!

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#5. Så sant! Jag har en kompis som är "anglofil", kör en gammal MGB. Plus-jord och "Lucas" elsystem kan göra livet rätt invecklat!

#6. Det är rätt Stefan! Man bör hålla dem mellan piskan och moroten, annars tar dom överhanden! Skrattande.

StefanW
0

Lucas! Det var väl han som uppfann mörkret! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

Japp!

[Anna-N]
0

"Döda" ting, med egen vilja skulle jag vilja påstå :Skrattande

Sven-Erik
0

#10. Hehe, du kanske har rätt i det! Skrattande

Tom
0

Enligt min fyraåriga dotter är bilar allt annat än döda. Hon saknar fortfarande flera av de bilar jag sålt som om de vore gamla vänner. Hon frågar var de är, vem som tar hand om dem nu, om de har det bra och varför vi sålde dem eftersom hon inte tyckte att till exempel en skuren motor var skäl nog… =)

Tom

PS. Det var inte raggarbilar men det har kanske mindre betydelse i den här frågan.

Phantom
0

Min kära Mor klappade alltid Amazonen på instrumentbrädan när hon kört färdigt som tack för att allt gick bra.