Raggare iFokus

Raggare

Etikettbilar-blandat
Läst 6679 ggr
Gasoline
0

Raggarbilar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då detta är bästa forumet att ställa den frågan: Vad har du för raggarbil, om du har någon?

Själv så är jag stolt över familjens pontiac firebird cab -67

Bilden är min nätpolares firebrid -68.. Fina bilar det ;)

kobra
0

Titta gärna på rubriken "Årsmodell"Skrattande

Sven-Erik
0

Snygg bil det där! Jag gillar första generationen Firebird som har de där diskreta men ändå kraftfulla formerna. Sen att det är cab gör ju inte saken sämre!

Sven-Erik
0

Snygg bil det där! Jag gillar första generationen Firebird som har de där diskreta men ändå kraftfulla formerna. Sen att det är cab gör ju inte saken sämre!

Gasoline
0

#3 Haha, nej, jag vet.. Fina bilar. Dock är inte just denna bil spec fin som cab, men cab är ju hur som hellst status =P
Har du någon bil du är stolt över?

Sven-Erik
0

#4. Jorå! Vi har en Chrysler Newport från 1962, 4d ht. Jag tycker om den här bilen som ser lite speciell ut med sina snedställda framlysen och andra Virgil Exner specialiteter. Vi är andra ägaren på den (förutom killen som importera den) och den är hyggligt fräsch.

Sven-Erik
0

Kolla in instrumenten, hur balla som hellst!

Gasoline
0

#6 Haha, ja, jävligt fin faktiskt. Har du tagit ut den än?

Sven-Erik
0

Jorå! Den är besiktad och inreggad året runt, så vi brukar ta en sväng när vädret tillåter det, oavsett årstid.

Gasoline
0

Aaa, nice. Våran bil andvänder vi på sommaren när det är fint väder. Värmen i bilen fungerar inte som den ska och caben och framrutan är något sneda (då den har varit med i en bilkrock för längesedan, såg ut som et dragspel) så det regnar in i den, inte så kul =P

NinaToy
0

Cadillacen.

NinaToy
0

Cougaren.

NinaToy
0

Camaron.

Gasoline
0

Oj, är alla dessa bilar dinna?

Celia
0

Blir helt sjuk härinne Räcka ut tunganFot i munnnenSkrattande

NinaToy
0

#13# Cougaren köpte min pappa när han var 16 år… Cadillacen köpte han för ca 12 år sedan, Camaron köpte min bror när han var 17. Han bor här hemma också, vi har alla tre i garaget. Cougaren ska jag övningsköra med nu tills jag bestämt mig om jag vill ha en musstang eller transam =) nyare..

NinaToy
0

här ser man camaron, cougaren bakom o cadillacens "rosa" tak längst bak =)

Gasoline
0

#16 Ahh, blir nästan lite avundsjuk. den vi har är bara inom familjen, det är precis så den fungerar, den har kass inredning, lite rost på huven, caben är sned osv.. Typiskt!! Men den har ju oxå varit med i en bilolycka, den såg ut som ett dragspel.

NinaToy
0

#17# Okej :) Cadillacen är snart till salu, en av de få i sverige som är original… Ska sälja den och skaffa en nyy musse ti mig:D

Gasoline
0

#18 Aha, ok.. Då kan jag faktiskt skryta med att vi har en av de få firebirden i sverige.. Finns inte så många av dom här.

E_hjo
0

#18 Är det en -59? I sådana fall så har jag mkt svårt att tro att det bara finns få original.

leo-
0

*20*    58 förmodligen

Ett tips är att alla (rätta mig om jag har fel) biltillverkarna bytte till dubbla framlampor 58 och denna liknar den tidigare  därför säger jag 58

Lägger in en Eldorado Biarriz 59 som bild

LottaU
0

#21 Läcker! :-)

Den vill jag ha Glad

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Fantasy
0

Här kommer bild på min sambos bil.

Gasoline
0

#20 Nej… I mitt inlägg, då detta är min tråd, så skrev jag precis vad det var för bil och en bild på en årsmodell nyare.,. Men nej, jag sa ej att den va orginal, bara en av de få exemplar som finns här i sverige. Pappa sa det iaf.

NinaToy
0

#20# 58 ser du väll ;) coupe.. finns icke många sådana helt i original.

Gasoline
0

#25 det är väl min bil ni snackar om`? isådant fall så är det en -67! Och när jag sa en av de få firebirdarna i sverige så menar jag exakt samma årsmodell. pontiac firebird cab -67

Celia
0

Min finns här >>> men den stackaren hade frusit lite för 'bra' i vinter och nu är kylaren på renovering…

Gasoline
0

#27 Tråkligt att höra.. Det kommer att gå på en del pengar antar jag?

Celia
0

#28 - Fick hem henne idag men det verkar vara något tjing med termostaten nu…, så jag kör in den efter helgen igen och ska då bara betala för ett nytt batteri, lite olja och termostat. De led med mig och kylaren och jag behöver inte betala för det arbetet :)

Gasoline
0

#29 Vilkn tur du har =) Men det är alltid tråkigt när man får utgiftre, men ack så glad man blir när det börjar fungera igen