Bilintresse?
Hur brett är ditt bilintresse?. Är det "bara" raggarlivet som gäller med fester och cruisingar?…..
Eller har du intresse i annat runt omkring, tex. renoveringar av bilar och motorer, dragracing (tävlar själv, kanske?) osv.

I mitt fall måste jag säga att det handlar om hela konceptet med motorer , hjul och livet omkring.
Har haft ett par bilar innan och kört med och ett par som jag meckat med tyvärr hann jag inte med den sista en Caprice Hgv pga jobbet och därför såldes den + att jag har motorcyklar.
faktist inte så mycket för festande. plockar hellre ihop en motor eller liknande för skojs skull men gillar inte haveri för då är det tvunget att få ihop det =trist
gillar det mesta med hjul och motor och renoveringen är minst halva nöjet
Jag gillar jenkar, raggarträffar, hjälpa pappa att skruva, skruva själv. Gillar även volvo och har koll på n del (de gamla vanliga) och gillar n del tävlingar.

Ett blandat koncept.
Men jag kan inte speciellt mycket om bilar… Jag kan ju tanka m.m. och sen kör jag nog ganska bra :-) Nja, lite mer kan jag nog :-)
Som tur är så kan ju Sven-Erik resten, så vi kompletterar varandra. :-)
Jag gillar nog alla bitar, fast bästa känslan är nog att ta första svängen med bilen, sen spelar det ingen roll om man bara tar en sväng in till stan eller om det är cruising.
Jag åker nog hellre på en Bilträff/Cruising än att gå på en raggarfest. Det var roligare för ett antal år sen, men jag kanske har vuxit ifrån det…
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

För mig är det renovering som gäller. Blir inte mycket åkande innan jag upptäcker något nytt som behöver åtgärdas. Åker gärna på cruising för att beundra alla andras bilar.
Det bästa jag vet är på våren när rapsen blommar och alla alleer håller på att bli gröna. Då har jag några favoritställen jag kör till alldeles själv och bara njuter. Slutar dock alltid med att jag upptäcker något som inte är bra och så bär det av hem till garaget för åtgärd.
Dragracing och banracing är ett stort intresse. Funderar på att skruva ihopa något och kanske köra bracket med. Delar racingintresset med min yngsta dotter (16 år och i full gång med övningskörning) och tänker kanske ha något klart till hennes 18 årsdag. Har inget större intresse av att köra själv utan gillar mest att skruva. Hon får bli förare.

Jag fick bilintresset för att jag från början när jag köpte min första bil, inte hade råd med någon dyr bil så det blev en gammal Opel, upptäckte hur nöjd man blev när man kunde laga något själv och eftersom jag gillade Rockabilly så fick jag för mig att man borde skaffa sig en 50-tals jänkare… men det blev en 70-talare och en 60-talare innan man fick råd. Det är kul att fixa med hobbybilarna men bruksbilen är bara ett nödvändigt ont att laga!