Raggare iFokus

Raggare

Etikettnostalgi-blandat
Läst 2398 ggr
[Anna-N]
0

Nostalgiprylar - Livsstil?

Samlar ni på Nostalgiprylar i någon form från 50-60-talet?.

Typ kläder, möbler, husgeråd?. Berätta gärna eller visa bilder. Många inreder hela hem o lever för detta….

Har själv en del kläder o ett rum som är tillmestadels inrett med 50-60 tals möbler. Glad Om mer tid fanns skulle det säkert bli mkt mer.

CarinaG
0

**Anna N:
**Vad roligt att ha ett rum bara till det. Vi har börjat samla på oss gamla radioapparater och vi har ett bord med två stolar från 50-talet, men mer kommer det att bli. Vi håller på att inreda ett rum i källaren där vi ska ha en jukebox och andra 50-60 tals grejor. Men det lär nog ta ett tag innan vi blir färdiga med det, har så mycket annat att göra tyvärr.

[Anna-N]
0

Jag har en radioapparat med skivspelare. Fungerar dessutom, helhäftig!.

Sen är det lite andra möbler och golvlampa osv. Lite gamla reklamtavlor ligger som ska ramas in osv. Ja, det är skoj och det finns ju så otroligt mkt prylar ute på marknader o loppis.

LottaU
0

Fota gärna om lägg in dom här på sajten :-)

Skulle vara kul att se.

Få se om man hittar någon som man kan göra reportage om, när det gäller nostalgiprylar. Skulle vara kul :-)

Ge gärna tips!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Celia
0

Här är en länk till prylar >>>

och ännu en för samlaren >>>

leo-
0

ska se om jag kommer förbi Tryde vid Tomelilla en dag

Då kan jag gå in på nostalgicafet och fota lite.

det hör inte hemma i denna tråden men jag kom just på att dom brukar ha nån bilträff dår oxå 

http://www.nagthas.se/nostalgi/

Phantom
0

Det enda i mitt hem som är nyare än 60-tal är: TV, stereo, dator och tvättmaskinen. Jag har en radio-grammofon med TV som tyvårr är trasig men det var otroligt bra ljud i den innan den gick sönder, spelade stenkaka med Bill Haley med BRA ljud! Otroligt men sant!