Raggare iFokus

Raggare

Etikettallmänt-om-raggare
Läst 2419 ggr
raggartufsen
0

Gnälla lite på snutarna

Måste bara få gnälla lite på deras okompetens och ovilja att få det att flyta.

För 4 året i rad så ställde vi upp som cruisingvärdar. Vår placering var nere vid "EKEN" Vårt jobb just där är att se till att det flyter på för dom som vill ut från marknaden, men också se till att det inte blir stopp från hammarbyrampen. Just i det läget så vill dom flesta svänga upp mot lögarängen dit där dom flesta åskådarna sitter. Framför allt gäller det att hålla korsningen fri från bilar så att utryckningsfordonen kan komma fram snabbt ner till campingen.

Nu kommer vi till polisens inkompetens. Klockan 22.00 blev vi tillsagda att ingen som kom från hammarbyrampens håll skulle få åka upp på sjöhagsvägen ? All trafik skulle ledas ner till campingen, där dom skulle få vända och komma tillbaks, fick dom svänga upp på sjöhagsvägen ?

Hur jävla idiotiskt va inte det då…….Hur jävla arga blev inte folk på oss och jag förstår dom, om jag suttit i cruisingen runt hela stan, å äntligen tagit mej förbi hammarbyrampen och nästan var framme vid själva cruisingstråket och där blivit tillsagd att jag inte fick svänga upp, utan var tvungen att fortsätta rakt fram, ända fram till campingen för att vända ? Hur jädrans dum får man bli ? Å hur lätt kan det ha blivit för utryckningsfordonen att ta sej till campingen ?

Efter ca 60 minuter så sket vi i snutens order för då var det ju tomt på bilar vid lögarängen. Men fan va hatad man va när alla som tvingats ner till campingen äntligen lyckats ta sej tillbaks, å så får dom se att det nu är OK att svänga upp på cruisingstråket igen !

Hörde också på comradion att dom som stod vid hammarbyrampen fick order att all trafik skulle ledas mot Råby ? För att sen vända och komma tillbaks ?

Nej…..Det va sista året jag jobbade som cruisingvärd Ledsen

Jag frågade snuten vad vitsen med detta va och fick till svar att deras förhoppning var att folk skulle bestämma sej för att stanna på campingen för natten och inte ge sej ut o cruisa igen. HA Ha Jävla idioter…..Undrar hur mycket onödigt bråk o fylla det ledde till just nere vid campingen och hur många som missade campingen och hamnade ute vid Tidö/Lindö ?

Smeagol
0

ja jag säger då det…

Kurrijama
0

Vi tyckte det var nått skumt med hur trafiken rörde sig… Åkte mest motvarv på norra delen av cittyringen o var aldrig dit ner.

Hur dum e polisen egentligen, tror de verkligen att de flesta bor på campingen??? Verkar ju onekligen så.

Säger ju sig självt att de flesta INTE bor på campingen, för så stor camping att alla skulle rymmas finns inte…

Tråkigt att höra kritik mot polisen, vi "träffade på" dem ngra ggr under helgen o tyckte i fick ett bra bemötande, trots glömda skatteugglor osv. Lite synd dock att de belägrat Hällaparkeringen Flört

Rockabillyn
0

Jag tyckte att det var avspärrat överallt där man ville åka, men tillslut så sket man i det och körde förbi avspärrningarna osv…

killesundsvall
0

snuten är snuten enda andledningen att man blir snut är brist på iq och liten k*k, sen är ju avsaknad av medkänsla och andra mänsikors värde en grej som ger högre grad.

Jag förstår raggarna som skulle riva snuthäcken i falun på 70

Pontiac63
0

Det är inget större fel på våra poliser. De gör ett bra jobb, som inte alla gånger är så speciellt kul. Att de sen var ute vid Hälla och bötfällde några som burnade, kan man ha olika åsikter om. Men att som en del bränna upp en uppsättning däck, för 1500:- per styck, och sen gnälla över några hundra i böter, förstår inte jag. För övrigt tycker jag att föregående kommentar om IQ och storlekar inte stämmer. De flesta av poliserna, både manliga och kvinnliga, har mer stake än de flesta.

killesundsvall
0

Du är då en riktig svenne du! Hur många känner du som fått storstryk av snuten? Jag vet flera som fått stryk bara för dom citat är raggarsvin:9 Vart själv jagad i Umeå en hel sommar av snutar som skulle ha min bil belaggd med körförbud pga att den såg risig ut. Fick en spricka i armen av en batong en av gångerna. Eller polarns farsa som just varit på bilprovningen och bilen var godkänd som snuten slet av handbromsvajern på för att djävlas?

Eller skall vi ta snuten som stoppade caprin och jag frågade vad det var? ett bromsljus trasig böter sade snuten sen skall du blåsa raggardjävle för du är väll ratt full med sånna är ju raggardjävlarna, okej våldtar du fulla småbrudar i snuttaxin? svarade jag. 10 styngn i skallen kostade det mig.

Killen som råkade snava och rammlade på snuten och fick åka ambulans efteråt?

Vet flera brudar som blivit våldtagna av snuten.

Ska vi fortsätta? eller börjar du förstå verkligheten?

Att bränna gummi är normalt. Att vara en korkad snutadrul är det inte.

Pontiac63
0

Gråter

Sven-Erik
0

#6. Jag tycker att du ska "chilla" ner en smula nu. Alla har vi olika erfarenheter av hur polisen arbetar, på gott och ont!
Men jag gillar inte när någon skriver nedsättande till en annan medlem här på forumet! Sådan pajkastning får andra hålla på med…
Den här sajten är fritt att använda för alla oss som gillar och åker raggarbilar. Låt det stanna vid det!
Så låt oss slippa tjafs om saker som bara gör folk upprörda.

#7. Dont be sorry, shit happens! Skrattande

Mvh Sven-Erik/ Medarbetare.

killesundsvall
0

Nummer 8# jag kom hit för jag trodde detta var en raggarsajt tack vare ert namn. men efter att ha läst det du skrev: den här sajten är för oss som gillar och åker raggar bil har jagfattat att det inte är riktiga raggare vi snackar om utan reservdelsraggare!! byt namn då till vill bli raggare.

Livet är inte vackert, att tiga om det som är jobbigt är inte rätt väg att gå. Jag har fått höra ännu värre som skolkurator:(

Men förklara om nu polisen är gud och fan så bra varför skummas allt som omhändertas? 100 liter sprit blir 70liter etc……………

Sven-Erik
0

#9. Jag känner bara trötthet när jag läser ditt inlägg ovan…
Menar du att det enda sättet att vara raggare på, är att supa skallen i bitar, hata snutar och köra i risiga Oplar???
Enligt ditt sätt att se på saken, så skall alla vara som dig, annars så är man inte raggare?
Vem är du att sätta regler och värderingar för det?
Jag har själv varit ute i svängen sedan tonåren och mött både det ena och det andra….Det gäller även bemötande från polisen… Men jag väljer att hålla de erfarenheterna för mig själv. Tycker kanske att man kan se det på flera vis, nu när man har blivit äldre. Och framför allt, vem intresserar det?? Det är historia!!
Du får gärna hålla på den gamla raggarromantiken och tycka att det är det enda rätta. Men lägg ned att hacka på andra här på forumet som tycker annorlunda!

Sven-erik/ medarbetare