Annons:
Etikettallmänt-om-raggare
Läst 6426 ggr
fuel421
1/2/09, 2:25 PM

Raggarhistorik Stockholm

Hej! Ny här på forumet och jag har lite kluriga frågor från förr.Gör en "raggarhistorik" runt Stockholm åren 1968-1988 och det finns en del luckor.Jag har fått stor hjälp av Roffe Sjöblom,Järfälla,Svarten o Lotta fr "The one and only V8 cruisers" samt Bosse Kassör fr Jakan Bilsport men det måste finnas mer!

1. Ekstubben,Älta startade 1972 men exakt när stängdes stället?Finns det några mer bilder?

2. "Villa 13" var en raggarlada i Kalhäll som brändes ner 1973/74? Någon som har mer info? Bilder?

3.Oroligheter i Stockholm/Vaxholm 1969,1970 och 1971.Samtidigt brändes "Slottet",Tegelhagen(1970/71) och Bellmans (1969) ner.Samband? 31 Juli 1971 var ca 300 raggare inblandade i bråk i Stockholm.Orsak?

Vet ej vad medelåldern ligger på det här forumet men det bör ju vara några som är födda 1950-61 som var med vid dessa tillfällen.Snälla,gnugga dom små grå cellerna och hör av Er till mig för sammanställning.Mvh pontiacpeje@hotmail.com

Annons:
TjockaBerta
1/7/09, 11:04 AM
#1

Hej själv.

2/ Villa 13 i Kallhäll, var som jag fattat det, en av de gamla villorna som hörde till Bolinderverken. Två finns fortfarande kvar. De användes ursprungligen som tjänstebostäder. Om man går från Kallhäll centrum över gångbron har du de två kvarvarande villorna till höger. Tar du till vänster och går mot Arla så låg villa 13 en bit på vägen. (om jag minns rätt). Fältet som sträcker sig mot kolonilotterna var också bebyggda med småhus förr.

Det här tror jag du kan få veta mera om av vilken gammal Kallhällsbo som helst. Och du, fråga Bosse kassör en gång till för han borde veta och vet inte han kan han säkert ge dig ett bra namn på någon kallhällsveteran.

Lycka till!

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: