Annons:
Etikettallmänt-om-raggare
Läst 3820 ggr
Gasoline
10/12/07, 1:17 PM

Vinter klädsel

Kanske en något pinsam fråga, men vad har man igentligen på sig på vintern för att INTE frysa? Ja, förutom det som är bekvämt då?

Vad har en raggare/rockabilly osv på sig på vintern, vad har ni på er på vintern? Någon tjej som kan svara, då det är jag som undrar =P

Annons:
leo-
10/12/07, 1:29 PM
#1

Vi killar går i ide i våra garage iallafallSkrattande

Det har jag sett i många fall att i samband med första vårsolen och tussilagon kommer dom fram lite bleka och blinkande i det starka ljuset med putstrasan i högsta hugg GladGlad

Gasoline
10/12/07, 1:31 PM
#2

#1 Jodå, det vet jag oxå. Skulle oxå vilja gå i ide i mitt garage, om jag hade något. Pengar och någon som kan vara med och hjälpa när det behövs skulle ju inte heller vara fel ;)
Men jag är ute rätt mycke. Går ju i skolan och får troligen jobb i skidbacken här i år igen, om jag har tur..

Morrhoppan
10/12/07, 6:48 PM
#3

Ja, prickigklänningen hänger då kvar i garderoben i allafall! Brrr! Har ju mest jeans året om, , men kanske drar på ett par långkallingar under, är ju superfrusen så fort det blir under 20 grader ute! Mc bootsen åker fram och vinterjackan, ser nog ut som vem som helst om det inte vore för kortkorta luggen och scarfen runt håret.

Gasoline
10/12/07, 7:34 PM
#4

Ja, att lämna klänningen i garderoben låter som ett klokt val ;) Ingen spec jacka sådär eller?

Morrhoppan
10/12/07, 7:56 PM
#5

Nja, har letat efter en flygarjacka i tjejmodell, men inte hittat nån, eller nån mörk jeans jacka med päls i 50 talsmodell, men mest hittat till boys. Så för tillfället får det duga med en brun jacka fån Josefssons, med pälsluva och en himla massa fickor på, lite tuff i allafall. Har hittat nån snygg jeansjacka och lite andra jackor, på http://shop.sivletto.com/default.asp men antingen är det som sagt storleken eller priset som inte passar mig. Jeansjackan är dessutom inte fodrad!

Gasoline
10/12/07, 8:06 PM
#6

#5 Haha, ja, det brukar ju vara så. Om storleken finns så är dom istället skitdyra =P

Annons:
[Anna-N]
10/14/07, 1:09 AM
#7

Har en fodrad jeansjacka som man hade när tiden begav sig ;-)

Numera kör jag Helly Hansen varianten :-)Skrattande

Gasoline
10/14/07, 7:48 PM
#8

#7 Ja, men jag hittar ju ingen fodrad vinterjacka, annars så hade jag haft en för länge sedan ;)

-50_Buick
10/15/07, 1:58 PM
#9

Blir oftast nästan som resten av året; jeans med uppvik, MC-boots, t-shirt och skjorta. Brukar bli lite tjockare skjorta och ev. långfillingar om det är EXTREMT kallt, har inte använt långkallingar på fritiden på flera år. Har beställt en fodrad flygarjacka men inte fått den än, blir nog fodrad jeansjacka eller "lusekoffta" så länge….

Sven-Erik
10/17/07, 8:57 PM
#10

Samma här, det blir oftast samma kläder som resten av året då. Fast nu för tiden så skäms man inte längre att dra på sig långkallingarna! Det är skönt!

Gasoline
10/17/07, 9:44 PM
#11

#9 #10 Långkallingarna syns ju inte =P Jo, jeans går jag med året om, tänkte mer på jackan. Kör just nu med jeansjacka och en munkjacka under, men det börjar bli lite i det kallaste laget vissa månader. Antar att man kanske får gå i ide under vintern?

Men jeans blir ju lite kallt om man jobbar uppe i skidbacken, faktiskt =P Men då drar man på sig termobraller..

Phantom
10/19/07, 1:48 AM
#12

I skidbacken kan du ju ha vad som helst men i övrigt så e det snyggt med B2-jacka (fast dyrt..) man kan ha vilken skinnpaj som helst om man har nåt varmt under, e det riktigt kallt så kan faktiskt den där helly-hansentröjan funka…(den syns inte ;-)) Good luck!

Gasoline
10/19/07, 12:04 PM
#13

#12 Haha, ok.. Men vad är en B2-jacka?

Annons:
Phantom
10/21/07, 1:19 AM
#14

B2 är en typ av bomb-plan jänkarna hade under andra världkriget, googla på det så får du se, det tillverkas jackor i den stilen fortfarande. cool… ;-)

Cruising
10/21/07, 2:23 AM
#15

dom är jäkligt snygga :D

Bra saker blir gamla saker, lär er det!

StefanW
10/21/07, 5:01 AM
#16

"Googla" efter Bomber Jacket så ser du…

B2 är en modern "Stealth Bomber" se bild:

Image:Usaf.b2.spirit.750pix.jpg

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Pontiac63
10/21/07, 12:10 PM
#17

B2-jacka är kanske en sån som inte syns på radar. Bra att ha om man går för fort…Skrattande

Gasoline
10/22/07, 3:46 PM
#18

Jaha, nu hajar jag. hade det inte räckt med att skriva pilotjacka? =P Jo, dom är fina, spec i dam modell =) Kruxet är bara det att om man har en tight jacka men mudd längst ner i midjan så ser man rätt pluffsig ut av någon anledning : /

Sven-Erik
10/22/07, 8:52 PM
#19

Flygarjacka är ju jättesnyggt men blir lite "bylsig", de är rätt tjocka och otympliga!

Pontiac63
11/2/07, 1:45 PM
#20

En sån här jacka hade jag för 25 år sen: http://www.youtube.com/watch?v=d0zMGEyeNCI Tack vare den här "idolen" såldes det nog ett gäng skinnjackor i samma modell.Bra låt dessutom!

Annons:
Gasoline
11/2/07, 5:56 PM
#21

#20 Jo, dom jackerna är ju jättefina! Men inget jag kommer att sätta på mig =P

Phantom
11/3/07, 11:57 PM
#22

Oj ursäkta, jag googlade själv och såg att det inte var så enkelt… Det jag menar är en skinnjacka av lammskinn (brun) med skinnet utåt och pälsen (ullen) inåt som sticker ut på kragen och lite vid nederkanten och muddarna. sorry for the delay…

Celia
11/4/07, 1:23 AM
#23

#22 - snygga och varma!

texaco
9/1/08, 11:38 PM
#24

flanell skjortaCool de funkar väll för er tjejer med?

Upp till toppen
Annons: