Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2641 ggr
Celia
10/5/07, 11:34 PM

OT - läkning av tatuering?

När är en tatuering färdigläkt? Andra har snackat om sårskorpor och en massa 'kli', men min ser liksom fix och färdig ut redan från start. Det kan ju inte vara möjligt att det ska gå så fort. Kanske har de bara ritat med bläckpenna på mig?! Flört

Frågar här eftersom det redan finns en OT-tråd om tatueringar. Hoppas att någon aktiv har tatueringar härinne?

Annons:
t-bird63
10/5/07, 11:45 PM
#1

Hej Celia. Efter några dagar brukar man flaga ungefär som när man solat för mycket och då brukar det klia. Det tar ca 14 dagar innan det har läkt helt. 

Sist jag var hos tatuerarn så använde jag en salva som heter Repair, jättefet men den funkade kanon för mej så den kan jag rekomendera. Jag köpte den på Apoteket.

mvh Thunder Mats. Glad

Celia
10/5/07, 11:55 PM
#2

Hej ThunderMats Skrattande

Där var en kille som prackade på mig något som heter Tattoo Goo från U.S.A. - tvål, en pasta och en salva. Kanske därför som det ser så fint ut på armen? Men de här preparaten är så dryga att jag måste tatuera många fler om det ska ta slut Räcka ut tungan

Tack för ditt svar, jag får helt enkelt vänta och se om det händer något under veckan som kommer.

Får vi inte se dina tatueringar? *nyfiken*

t-bird63
10/5/07, 11:58 PM
#3

Har inga bilder på dom, det är ju alltid jag som håller i kameran. Få se om jag kan fixa nån bild framöver.

Pontiac63
10/6/07, 1:45 AM
#4

Helosansalva var "inne" när jag gjorde mina. Och som redan nämnts, man flagar lite efter nån vecka. Smörj när (och där) det kliar.

Celia
10/6/07, 2:21 AM
#5

Ja Helosansalva tipsade hon som tatuerade mig om, men sen ramlade jag ju över Goo-ståndet :) 140:- i mässpris för allt och då jämförde jag det med make-up-borttagning som kostade betydligt mer någon dag tidigare. Min son höll på att svimma ;)

Hörde många som snackade om Helosan, så det är nog väldigt bra och beprövat. Men nu får jag försöka ta slut på det här…

Tackar för era svar :)

Celia
10/7/07, 3:07 AM
#6

NU kliar det! Blir galen, tänk om jag kliar mig i sömnen Fot i munnnen Ja jag får sitta uppe hela natten alltså….

Annons:
StefanW
10/7/07, 3:19 AM
#7

#6 Prova att täcka över med en kompress och sätt över en elastisk binda så borde du inte riva igenom medan du sover!? Bra eller dåligt? Vet ej! Men kanske värt ett försök!

Stefan - Modellbyggare

Celia
10/7/07, 3:34 AM
#8

:) Tack för tipset, det blir något långärmat i natt. Lindar jag in armen lär jag vakna med det invirat runt hela mig imorgon ;)

Celia
10/7/07, 3:34 AM
#9

Dubbelpost

StefanW
10/7/07, 3:40 AM
#10

#8 Det var bara över tatueringen som du skulle linda….. Inte hela dig!

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Celia
10/7/07, 3:44 AM
#11

#10 - *asg och gör en StefanW, nästan* Skrattande

StefanW
10/7/07, 3:47 AM
#12

#11 Skrattande

Stefan - Modellbyggare

freja70
10/8/07, 5:30 PM
#13

Mina tatueringar har läkt på fyra dagar… Då är eventuella skorpor borta.. medans exets tatueringar tog upptill två veckor.. Så det beror nog på vilket läk kött man har…

Smörj in dig ofta, så inte tatueringen orkar ut från början.. Då kan du slippa en del av skorpbildningen…Jag föredrar att använda helosan salva, den är förutom mjukgörande lite infektions hämmande…..

Annons:
Celia
10/8/07, 5:47 PM
#14

#13 - läkeköttet i toppform. Det syns inte ens om jag blivit opererad :) Tror nog att det är färdigt på armen också. När jag började med salva nr.2 så försvann kliet, men jag fortsätter att tvätta och smörja med Goo för säkerhets skull (4 ggr/dag). Färgen vill jag ju ha kvar länge :)

Upp till toppen
Annons: