Annons:
Etikettblandade-nyheter
Läst 1584 ggr
LottaU
2007-05-22 22:16

Tv-stjärna instiftar pris till Power Meet

Talkshow-stjärnan och bilentusiasten Jay Leno instiftar ett nytt pris som ska delas ut under Power Big Meet i Västerås.

Jay Leno beklagar att han inte själv kan vara på plats under bilfesten
Den amerikanska talkshow-stjärnan Jay Leno gillar bilar. Så pass mycket att han instiftar ett nytt pris som ska delas ut under
Power Big Meet. Men han beklagar att han själv inte kommer att kunna vara på plats, skriver motormagasinet.net.    I sommar
är det dags för Power Big Meet i Västerås som i år firar 30-årsjubileum. Nytt för i år är att den amerikanske talkshow-stjärnan, Jay Leno, har instiftat ett nytt pris "The Jay Leno Car Award".
Det är en utmärkelse i form av en prispokal.
  Det är bland annat Jay Lenos svenska Medarbetare, Per Blix, från hans eget Big Dog Garage i Los Angeles som ska utse vinnare och dela ut utmärkelsen. Jay Leno själv kan dessvärre inte komma.
  - Per och jag pratar ofta om evenemanget och det är kul att kunna vara en del av detta i år. Tyvärr kan jag inte vara på plats den här gången, jag har bara en veckas semester och den är inte under
Power Big Meet. Men jag kommer att följa evenemanget från L.A.
och se till att Per och killarna gör bra ifrån sig, säger Jay Leno till motormagasinet.net.
  
  "VM för bilentusiaster"
  Power Big Meet pågår mellan den 5:e och 7:e juli. Enligt motormagasinet.net väntas årets jubileumsupplaga locka 250 000 besökare från över 40 länder.
  - Det är enormt stort, och vi lovar en riktig bilfest. Det är hedrande att Jay Leno instiftar det här priset, utställningstävlingen är ju
som VM för bilentusiaster, säger en av arrangörerna Klas Brink till motormagasinet.net.
  
Maria Soläng

Driektlänk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/vasteras/story/0,2789,1074758,00.html

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Annons:
StefanW
2007-05-23 02:05
#1

Jay Leno instiftar ett pris på en tävling i Sverige!, det var som… Vilken PR tävlingen får!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

LottaU
2007-05-23 12:17
#2

Kul är det :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Upp till toppen
Annons: