Raggare iFokus

Raggare

Etikettblandat
Läst 2263 ggr
imsuchadiva
0

Regler - chauffören

Hur ska en chaufför vara? Hur mycket ska en chaufför behöva stå ut med? Har chauffören ingen talan alls?  Vad har ni för regler ang chauffören?  För mig har det alltid varit självklart att hela gänget bestämmer vart man ska åka, ägaren har störst talan.  "regler" är att chauffören betalar ingen soppa, ingen böter och chauffören kör så länge den orkar.  Jag börjar nämligen tröttna på hur en såkallad kompis beter sig mot mig.  Jag hade sagt ja till att köra till ett ställe.  Några dagar innan har ägaren till bilen bestämt att vi ska åka till ett annat ställe. Jag säger då ifrån att jag tänker inte köra dit, får ett "okej" till svar av ägaren.  MEN ena passageraren flippar ur och skriver bland annat till mig "Du har sagt att du faktiskt ska köra. Sen vart det bär av ska du skita i" Så hur är det, har chauffören ingen talan? Om man sagt ja till att köra till ett visst ställe "får" man inte säga ifrån då om de andra ändrar stad?  Rörigt inlägg, men är skapligt irriterad på att han "berättar hur en chaufför ska vara"..  Ös på med era åsikter :)

Mona22
0

Bara jag och gubben som kör våran bil och det är skönt , då bestämmer man själv.kör jag åt någon annan får de bestämma vad som händer och vart vi ska. Älskar att köra bil så det gör mig inget. Har man kommit överrens om något bör man inte ändra sig tycker jag.